Op vakantie had ik de koelbox via een 12V-splitter op de sigarettenaansteker aangesloten. Toen die uitviel kon ik bij de zekeringkast niet terugvinden bij welke zekering de sigarettenaansteker is aangesloten. Weet iemand dat?
Daarom heb ik met contact uit alle zekeringen een voor een gecontroleerd. Die waren niet stuk (het was een zekering in de 12V-splitter).
Sindsdien brandt het SRS-lampje, ten teken dat het airbagsysteem een storing heeft. Moet dat gereset worden of zo?
9000 Aero '95: zekering sigaretten-aansteker en SRS-lampje
-
Doctor of Metal
- Geregistreerd lid
Re: 9000 Aero '95: zekering sigaretten-aansteker en SRS-lamp
Ik heb exact hetzelfde probleem. Iemand?Peter Veeke schreef:Op vakantie had ik de koelbox via een 12V-splitter op de sigarettenaansteker aangesloten. Toen die uitviel kon ik bij de zekeringkast niet terugvinden bij welke zekering de sigarettenaansteker is aangesloten. Weet iemand dat?
Daarom heb ik met contact uit alle zekeringen een voor een gecontroleerd. Die waren niet stuk (het was een zekering in de 12V-splitter).
Sindsdien brandt het SRS-lampje, ten teken dat het airbagsysteem een storing heeft. Moet dat gereset worden of zo?
-
John
- Geregistreerd lid
ik heb het met zowel met een 9000 als classic 900 gehad (koffiezetapparaat). Je moet geen permanente zware belastingen op een sigarettenaansteker doen...daar is die kennelijk niet voor ontworpen
Ik heb die aansteker vervangen en het probleem is opgelost. Het vreemde is dat de zekering in die gevallen inderdaad niet kapot is.
Ik heb die aansteker vervangen en het probleem is opgelost. Het vreemde is dat de zekering in die gevallen inderdaad niet kapot is.
-
Doctor of Metal
- Geregistreerd lid
Iemand trouwens nog een sigarettenaansteker over?John schreef:ik heb het met zowel met een 9000 als classic 900 gehad (koffiezetapparaat). Je moet geen permanente zware belastingen op een sigarettenaansteker doen...daar is die kennelijk niet voor ontworpen
-
utopia
- Geregistreerd lid
Re: 9000 Aero '95: zekering sigaretten-aansteker en SRS-lampje
Ik had kortsluiting vd week in die aansteker. Kan ook geen zekering vinden. Lampje brandt echter wel. Aansteker doet het nu niet meer. Is er inmiddels iemand met een opssing?
-
9323
- Donateur (2x)

Zekering 9 is van de aansteker, in de houder onder dashboard aan passagierskant.
-
utopia
- Geregistreerd lid
Dank je, ik ga straks effe kijken!
-
utopia
- Geregistreerd lid
Het was inderdaad zekering 9 die gesmolten was. Het werkt nu weer! (De oorzaak was een ondeugdelijke usb stick waar het het contact pennetje van los schoot tijdens het instoppen. Grundig, waarschijnlijk made in China)