9000 Aero '95: zekering sigaretten-aansteker en SRS-lampje

1984-1997
Plaats reactie
Peter Veeke
Donateur (4x)
Donateur (4x)

9000 Aero '95: zekering sigaretten-aansteker en SRS-lampje

Bericht door Peter Veeke » za 29 jul, 2006 10:20

Op vakantie had ik de koelbox via een 12V-splitter op de sigarettenaansteker aangesloten. Toen die uitviel kon ik bij de zekeringkast niet terugvinden bij welke zekering de sigarettenaansteker is aangesloten. Weet iemand dat?

Daarom heb ik met contact uit alle zekeringen een voor een gecontroleerd. Die waren niet stuk (het was een zekering in de 12V-splitter).

Sindsdien brandt het SRS-lampje, ten teken dat het airbagsysteem een storing heeft. Moet dat gereset worden of zo?

Doctor of Metal
Geregistreerd lid

Re: 9000 Aero '95: zekering sigaretten-aansteker en SRS-lamp

Bericht door Doctor of Metal » wo 03 jan, 2007 8:39

Peter Veeke schreef:Op vakantie had ik de koelbox via een 12V-splitter op de sigarettenaansteker aangesloten. Toen die uitviel kon ik bij de zekeringkast niet terugvinden bij welke zekering de sigarettenaansteker is aangesloten. Weet iemand dat?

Daarom heb ik met contact uit alle zekeringen een voor een gecontroleerd. Die waren niet stuk (het was een zekering in de 12V-splitter).

Sindsdien brandt het SRS-lampje, ten teken dat het airbagsysteem een storing heeft. Moet dat gereset worden of zo?
Ik heb exact hetzelfde probleem. Iemand?

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 03 jan, 2007 12:58

ik heb het met zowel met een 9000 als classic 900 gehad (koffiezetapparaat). Je moet geen permanente zware belastingen op een sigarettenaansteker doen...daar is die kennelijk niet voor ontworpen

Ik heb die aansteker vervangen en het probleem is opgelost. Het vreemde is dat de zekering in die gevallen inderdaad niet kapot is.

Doctor of Metal
Geregistreerd lid

Bericht door Doctor of Metal » wo 03 jan, 2007 20:20

John schreef:ik heb het met zowel met een 9000 als classic 900 gehad (koffiezetapparaat). Je moet geen permanente zware belastingen op een sigarettenaansteker doen...daar is die kennelijk niet voor ontworpen

Ik heb die aansteker vervangen en het probleem is opgelost. Het vreemde is dat de zekering in die gevallen inderdaad niet kapot is.
Iemand trouwens nog een sigarettenaansteker over?

utopia
Geregistreerd lid

Re: 9000 Aero '95: zekering sigaretten-aansteker en SRS-lampje

Bericht door utopia » ma 12 okt, 2020 13:15

Ik had kortsluiting vd week in die aansteker. Kan ook geen zekering vinden. Lampje brandt echter wel. Aansteker doet het nu niet meer. Is er inmiddels iemand met een opssing?

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » ma 12 okt, 2020 13:32

Zekering 9 is van de aansteker, in de houder onder dashboard aan passagierskant.

utopia
Geregistreerd lid

Bericht door utopia » ma 12 okt, 2020 16:05

Dank je, ik ga straks effe kijken!

utopia
Geregistreerd lid

Bericht door utopia » di 13 okt, 2020 17:32

Het was inderdaad zekering 9 die gesmolten was. Het werkt nu weer! (De oorzaak was een ondeugdelijke usb stick waar het het contact pennetje van los schoot tijdens het instoppen. Grundig, waarschijnlijk made in China)

Plaats reactie