Ombouw van rechts naar links stuur

1984-1997
Plaats reactie
GRIFFIN
Geregistreerd lid

Ombouw van rechts naar links stuur

Bericht door GRIFFIN » zo 30 jul, 2006 22:00

Een dame die ik geholpen heb om haar engelse 9000 in orde te zetten voor de belgische keuring, heeft dus het stuur rechts ipv links.
Zij vindt dat niet zo erg, en dit mag voor haar dan ook zo blijven.
Zelf zou ik het eigenlijk wel als een uitdaging zien om zo'n auto te gaan ombouwen.
Maar is dit eigenlijk wel goed te doen?
Het dashboard zelf is volgens mij nog niet echt de moeilijkheid, maar eerder de pedalen en de stuurkolom.
Zijn er die dit weten?

White Lines
Geregistreerd lid

Bericht door White Lines » ma 31 jul, 2006 0:48

In het 900 forum ook al aan de orde geweest, het kan wel, wat er moet gebeuren staat hier allemaal:

viewtopic.php?t=13941&highlight=ombouw

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » ma 31 jul, 2006 1:39

Marky heeft vorige maand nog een Engelse 9000 omgebouwd. Stuur hem eens een PB.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 31 jul, 2006 1:50

Je was me net voor Maarten.

Het ombouwen zelf valt goed mee als je een donor hebt. Wel is het veel meer werk dan ik eigenlijk had verwacht. Zo moet je ook het stuurhuis, de kabelboom (van voor tot achter en die in de deuren), de binnen- en buitenspiegels en het mechanisme om de motorkap te openen mee overbouwen. Ikzelf ben er 3 weekenden mee beziggeweest, maar wegens tijdgebrek is de laatste 5% nog niet afgemaakt. De auto is wel al rijdbaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » ma 31 jul, 2006 1:58

Dammed :shock:
Is goed om weten dat het te doen is, maar ik denk dat ik het haar nog niet meteen ga voorstellen :?

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » ma 31 jul, 2006 10:25

marky schreef:Je was me net voor Maarten.

Het ombouwen zelf valt goed mee als je een donor hebt. Wel is het veel meer werk dan ik eigenlijk had verwacht. Zo moet je ook het stuurhuis, de kabelboom (van voor tot achter en die in de deuren), de binnen- en buitenspiegels en het mechanisme om de motorkap te openen mee overbouwen. Ikzelf ben er 3 weekenden mee beziggeweest, maar wegens tijdgebrek is de laatste 5% nog niet afgemaakt. De auto is wel al rijdbaar.
Respect man! Wat een werk...

WorldRocker
Geregistreerd lid

Bericht door WorldRocker » ma 31 jul, 2006 11:37

Sjonge jonge, zeg dat wel!!!

Plaats reactie