Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

1984-1997
Gebruikersavatar
mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 jun, 2015 21:21
Regio: Norge - Noorwegen

Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door mvm9ck » do 25 mei, 2017 18:51

Hallo geachte forumers,

Wat is het geval, ik heb een leren interieur gekocht voor de 9000 CS 1996 model. Met de bestuurdersstoel blijkt helaas het nodige mis te zijn.

De hoofdsteun is lam, valt zo weer naar beneden. Borgveertje oid, is niet te zien want de hoofdsteun zit in de weg. Kan die hoofdsteun er af zonder nog meer stuk te maken?

En de rugleuning is niet verstelbaar, staat te ver naar voren en reageert niet op de draaiknop. Onbruikbaar helaas, vooral door die rugleuning maar weggooien lijkt ook zonde, vooral als je ziet wat het gekost heeft om het hier te krijgen.

Ik heb een EPC maar geen Bentley 9000 edition. En wat samengeraapte zwart-wit Haynes PDFjes. Het ziet er allemaal niet uit als een grote hulp bij het repareren van de bestuurderstoel.

Wie heeft dit probleem eerder bij de hand gehad en hoe is de aanpak om het op te lossen? Mijn dank is bij voorbaat groot.

Groet,
________________________________________
900c 2.0 8V sedan 1986, wit, RIP
900i 2.0 16V U9 3-deurs 1992, Le Mans blauw
9000 CS 2.0 16V LPT 1996, Embassy blauw
9000 CSE 2.3 16V FPT 1997 A50 automaat, Zilver metallic
9000 CS 2.0 16V LPT 1997 A50, Zilver metallic
________________________________________

Gebruikersavatar
odin1899
Donateur
Donateur
Berichten: 3857
Lid geworden op: wo 19 mei, 2010 21:12
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door odin1899 » do 25 mei, 2017 21:32

Ik heb hier nog een OK handmatige zwarte leren bestuurdersstoel in de weg staan. Leer heeft wat TLC nodig maar is niet door. Verwarming werkt niet, maar mechanisch nog OK. Waarschijnlijk kom ik in Juni weer in Nederland, stuur maar een PBje mocht je geinteresseerd zijn als je je huidige niet gerepareerd krijgt.
1 fiets in werkende staat - een paar NSB treinen - Audi A3 e-tron - Mitsubishi iMiev

Ex: Mitsu Galant '98 LPG - 9000 CSE '97 LPG - 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)

Gebruikersavatar
mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 jun, 2015 21:21
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door mvm9ck » do 25 mei, 2017 23:05

Ahh Odin, comment ça va : ) Daar ben ik zeker wel in geinteresseerd ja, als ik de EPC stoelen deel 2 bekijk dan krijg ik hoofdpijn. Borgplaatjes, borgveertjes, remmetjes, ringetjes, klemmetjes. Dat krijg ik nooit meer fatsoenlijk in elkaar, mocht het al gerepareerd kunnen worden, dwz niks afgebroken beyond repair.

Dat met de hoofdsteun ziet er uit alsof je de hele stoel moet strippen om 1 schroefje los te kunnen maken zodat ie er af kan. Oef.... koop ik ook eens wat zeg. Het transport en de invoer (25% MVA over 21% BTW transportprijs en de prijs van het interieur) waren 3 keer zoveel als het eigenlijke interieur.

Maar hoezo in juni ben je weer in NL? Kom je dan hier langsrijden (Rogaland) op weg naar de boot met een stoel achterin? Lijkt me wat om vanuit Akershus...dat zal dan ook wel niet. PB is verstuurd : )
________________________________________
900c 2.0 8V sedan 1986, wit, RIP
900i 2.0 16V U9 3-deurs 1992, Le Mans blauw
9000 CS 2.0 16V LPT 1996, Embassy blauw
9000 CSE 2.3 16V FPT 1997 A50 automaat, Zilver metallic
9000 CS 2.0 16V LPT 1997 A50, Zilver metallic
________________________________________

Gebruikersavatar
kql
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 508
Lid geworden op: do 30 dec, 2004 22:38
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door kql » vr 26 mei, 2017 10:44

Ik heb ooit eens voor de lol een 9000 stoel met kapot leer uit elkaar gehaald.

Helemaal precies weet ik het niet meer, maar volgens mij was het niet mogelijk om de hoofdsteun los te halen zonder eerst de bekleding van de rugleuning omhoog te schuiven/om te keren.
De bekleding van de rugleuning zit o.a. vast met vastgestikte metalen baleinen, en in mijn geval was het stiksel dermate vergaan dat het spontaan losschoot.

Als het mijn stoel was zou ik proberen om de hoofsteun met een wigje oid vast te zetten.

M.b.t. de verstelling vd rugleuning; heb je de draaiknop al eens losgehaald? Het kan zijn dat 1 van de tandwielen gestript is.

/koen
90 verkocht
900 2.1 verkocht
9000 cs gesloopt
9000 aero
9-3 aero

Gebruikersavatar
mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 jun, 2015 21:21
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door mvm9ck » zo 28 mei, 2017 17:59

Net de draaiknop losgehaald en er lijkt zo op het eerste gezicht niks te missen. Gekeken hoe die rugbekleding er evt af zou kunnen zodat er meer licht op het mechaniek kan vallen, wie weet zie je dan wat meer. Zoals je zegt metalen baleinen die de boel op zittinghoogte bij elkaar houden.

Alleen bij deze stoel zijn de stiksels in goede staat dus los gaat dit niet, het lijkt er op dat je die stiksels dan moet gaan knippen wat natuurlijk bij het weer in elkaar zetten grote problemen gaat opleveren, mocht het onderliggende probleem al opgespoord kunnen worden laat staan verholpen.

Er zit voor het tandwiel aan de knopkant een veerklem (#4043394), die steekt op 2 plaatsen een beetje uit naar het zich laat aanzien, een soort "hoekjes" die er uit steken. Of dit hoort of niet kan ik in EPC en op internet niet vinden bij gebrek aan fatsoenlijke afbeeldingen. De andere stoel er eens bij gepakt ter vergelijking en dat blijkt op die stoel er net zo uit te zien. Daarmee zijn de met het blote oog opspoorbare afwijkingen wel zo'n beetje op.

De bekleding overzetten naar een goed frame lijkt me niet iets wat je netjes zelf kunt doen, dwz zonder nadien opkruipende bekleding met frommels en vouwen die er niet horen. Ik zie het wat sombertjes in eerlijk gezegd, dit lijkt geen klusje voor een leek. Misschien wegbrengen naar een meubelmaker oid, op de 625 euro die dit al gekost heeft zonder dat ik er wat aan heb moet de 1000 euro dan makkelijk gehaald kunnen worden. Ook de in de weg staande oude stoel van Odin komt hier niet gratis heen en ook dan moet overwogen worden om de bekleding over te zetten of/en het kussenvulsel. Geen idee hoe die stoel nog zit of er uitziet ivgl med de passagierstoel.
________________________________________
900c 2.0 8V sedan 1986, wit, RIP
900i 2.0 16V U9 3-deurs 1992, Le Mans blauw
9000 CS 2.0 16V LPT 1996, Embassy blauw
9000 CSE 2.3 16V FPT 1997 A50 automaat, Zilver metallic
9000 CS 2.0 16V LPT 1997 A50, Zilver metallic
________________________________________

Gebruikersavatar
mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 jun, 2015 21:21
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door mvm9ck » zo 28 mei, 2017 19:31

Het lijkt er op dat de eigenlijke draaiknop deel van het probleem is. Die moet "pakken" op de as waarlangs het mechaniek zich beweegt via een afgeplatte moer (versterking 9589045 in de EPC) in de bijpassende uitsparing van de knop. En dat doet hij niet, hij draait er overheen. Heel vast aandraaien werkt eventjes, de leuning kan dan naar achteren. Draai je hem naar voren dan schiet hij weer los en pakt niet meer.

Het goede nieuws is dus dat het eigenlijke mechaniek niet kapot lijkt en dat is winst. Maar de knop draait over het mechaniek heen zodat het niet werkt. Nu is de bout kapot gegaan van het strak aandraaien, daar moet eerst een andere voor komen. Volgende keer verder met dat deel....

Hoe je de rugbekleding omhoog kunt schuiven zonder onderaan allerlei stiksels en krammen door te moeten knippen is me nog niet helemaal duidelijk maar het zal best moeten kunnen op zo'n manier dat je het later weer fatsoenlijk in elkaar kunt krijgen.
________________________________________
900c 2.0 8V sedan 1986, wit, RIP
900i 2.0 16V U9 3-deurs 1992, Le Mans blauw
9000 CS 2.0 16V LPT 1996, Embassy blauw
9000 CSE 2.3 16V FPT 1997 A50 automaat, Zilver metallic
9000 CS 2.0 16V LPT 1997 A50, Zilver metallic
________________________________________

Gebruikersavatar
odin1899
Donateur
Donateur
Berichten: 3857
Lid geworden op: wo 19 mei, 2010 21:12
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door odin1899 » zo 28 mei, 2017 19:52

De rugbekleding heb ik wel eens tot halverwege omhoog gehaald om het verwarmingsmatje te solderen. Het staat me niet meer heel erg helder voor de geest, maar het was niet heel erg ingewikkeld geloof ik. Ik meen aan dat er aan de onderkant een balein horizontaal loopt waar de voor- en achterkant bij elkaar komen. Dit zit met metalen ringetjes bij elkaar dacht ik die ik na de reparatie met tiewraps heb vervangen. Dit al een hele poos aan elkaar in mijn 9000 (ware het niet dat de stoelverwarming het heel snel weer begeven heeft..).

Je zou natuurlijk ook kunnen proberen om geld terug te claimen van de verkopende partij, die heeft zo te horen niet geleverd wat beloofd is..

Overigens heb ik op een vorige 9000 de naar beneden zakkende kopsteun wel eens 'vastgezet' met een colaflesje onder de kopsteun. Werkte prima :mrgreen:.
1 fiets in werkende staat - een paar NSB treinen - Audi A3 e-tron - Mitsubishi iMiev

Ex: Mitsu Galant '98 LPG - 9000 CSE '97 LPG - 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)

Gebruikersavatar
mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 jun, 2015 21:21
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door mvm9ck » ma 29 mei, 2017 16:27

Ja, die metalen ringen heb ik zien zitten, er is zo'n soort balein door gehaald. maar het zit ook gestikt om de 2 flapjes bij elkaar te houden die overblijven als die balein weer op z'n plaats zit. Dat zou dan doorgeknipt moeten worden en evt later weer vastgemaakt op de 1 of andere manier.....

Rare zaak dit. De knop is niet gebarsten waar hij die draaimoer zou moeten pakken. Aan de draaimoer zelf zie je ook niks, het ziet er helemaal identiek uit met de passagierstoel die wel werkt zoals het moet, zowel de moer als de knop zijn niet erg afgesleten oid. En toch "loopt" hij er over heen en pakt niet. Het is alsof er iets in de weg zit zodat hij niet diep genoeg over de moer heen kan zakken. Ik heb al zitten kijken naar die plastic zijplaat aan de onderzitting, waar de hoogteknop ook op zit. Ik zal zo eens kijken wat er gebeurt als ik de stelknop "achter" die afdekplaat monteer. Werkt het dan ineens wel (al is de bout nu vernield agv het veel te strak aandraaien) dan is de oorzaak gevonden en hoeft het alleen nog maar opgelost te worden.

Toch al de nodige Saabjes gehad maar dit is de eerste keer dat dit probleem zich voordoet. Zowel de 900- als de 9000-stoelen werken prima, ook na al die jaren nog.
Laatst gewijzigd door mvm9ck op do 01 jun, 2017 0:56, 1 keer totaal gewijzigd.
________________________________________
900c 2.0 8V sedan 1986, wit, RIP
900i 2.0 16V U9 3-deurs 1992, Le Mans blauw
9000 CS 2.0 16V LPT 1996, Embassy blauw
9000 CSE 2.3 16V FPT 1997 A50 automaat, Zilver metallic
9000 CS 2.0 16V LPT 1997 A50, Zilver metallic
________________________________________

Gebruikersavatar
mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 jun, 2015 21:21
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door mvm9ck » ma 29 mei, 2017 18:17

Oorzaak gevonden! De draaiknop blijkt incompleet.... er mist precies het gedeelte dat idd "de grip" op het draaimechaniek verzorgt. Een "steunring" in de hoofdknop mist zodat de overbrenging knop-mechaniek wegvalt.

Mooi zo, nou nog een andere knop scoren, bv bij degene die me het interieur verkocht heeft. Tot die tijd kan ik wellicht de goede knop van het huidige velours interieur lenen..... maar dan ben ik ook in business.

Zie de foto, je ziet de missende steunring en de afgebroken "remmetjes" op de hoofdknop. Links is OK, rechts de geødelagte knop.

Afbeelding

Nou de hoofdsteun nog. Misschien maar een colaflesje aan offeren als me dat het slopen van de bekleding bespaart maar helemaal jofel is dat natuurlijk niet. Dan maar een praktisch wigje zoals hier eerder voorgesteld, de suggestie komt van pas als genoteerd.

Handmatige hoofdsteunbediening dan maar, in die zin dat het nu 2 handen vereist maar het werkt nog steeds al is het dan niet meer traploos en is het 3-stands geworden en dan ooook nog zonder het lekkere knorren van de rail.....helaas. Maar de hoogste stand is toch al mijn favoriet dus zolang ik de enige ben die er gebruik van maakt is er geen man overboord. ...... hmm. Repareren is misschien toch beter, maar ja. Wat of wie?
________________________________________
900c 2.0 8V sedan 1986, wit, RIP
900i 2.0 16V U9 3-deurs 1992, Le Mans blauw
9000 CS 2.0 16V LPT 1996, Embassy blauw
9000 CSE 2.3 16V FPT 1997 A50 automaat, Zilver metallic
9000 CS 2.0 16V LPT 1997 A50, Zilver metallic
________________________________________

Gebruikersavatar
mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 jun, 2015 21:21
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door mvm9ck » za 10 jun, 2017 15:11

Ok, dan is na het nodige gepruts de hoofdsteun ook gerepareerd. Er zit een borgveer in de houderopening die ook het "knorren" over de rails veroorzaakt. Die was op de 1 of andere manier volledig van zijn plaats geraakt zodat de remmende werking was weggevallen. Met 2 handen van 2 kanten blind op het gevoel prutsen en wat vloeken heeft uiteindelijk een veer die op zijn plek zit opgeleverd. De hoofdsteun knort weer en blijft mooi in positie staan, zoals het hoort.

Dat heeft me het slopen van de bekleding bespaard en daar ben ik blij om want het was na de herbekleding nooit meer zo mooi strak geworden.

Dan kan ik nu eindelijk aan het wisselen van het interieur beginnen zeg, eind goed al goed. En zonder gezeur richting verkoper, dat is me ook wel wat waard.
________________________________________
900c 2.0 8V sedan 1986, wit, RIP
900i 2.0 16V U9 3-deurs 1992, Le Mans blauw
9000 CS 2.0 16V LPT 1996, Embassy blauw
9000 CSE 2.3 16V FPT 1997 A50 automaat, Zilver metallic
9000 CS 2.0 16V LPT 1997 A50, Zilver metallic
________________________________________

Gebruikersavatar
mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 jun, 2015 21:21
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door mvm9ck » zo 11 feb, 2018 17:40

Het interieur zit er in. Pas na montage blijkt dat het een Engels interieur is. Dat blijkt oa uit het feit dat er onder de bestuurdersstoel geen extra hendeltje zit waarmee je het zitvlak dat laatste tiltje omhoog kunt geven wat zo lekker zit. Hij blijft dus platter dan de passagierskant waar dat hendeltje wel onder zit.

Is het mogelijk het "topstuk" van de stoel over te zetten op het frame van mijn oude stoel? Dus met kussen en al zodat het leer gewoon kan blijven zitten. Rugleuning moet dan ook over, is dat te doen of springen de veertjes en borgmoertjes je om de oren als eenmaal los zodat je het nooit meer fatsoenlijk in elkaar krijgt met als resultaat 2 onbruikbare stoelen? EPC laat enorm veel kleine prutonderdeeltjes zien, borgjes, veertjes, steuntjes. Ik hou m'n hart vast.

Wat evt overgezet zou moeten worden op het onderframe is het zitvlak, de rugleuning, de hendel waarmee de stoel omhoog gezet kan worden. Die zit nu aan de passagiersstoel die bestuurdersstoel is geworden, op de gebruikelijke plaats links aan de portierkant. Dat is dan waarschijnlijk al eerder overgezet om van de Europese stoel een Engelse te maken. Dan kan het ook terug?

Want de andere mogelijkheid is om de passagiegiersstoel van de zijhendel te voorzien en de rugverstellingsknoppen van kant te laten wisselen. De stoelen wisselen dus. Ik weet niet of dat kan en wat de minste kans op vernielingen en succes heeft: overzetten op het onderframe van mijn vorige stoel of de 2 stoelen wisselen. Het lijkt dus wel eerder al te zijn gebeurd om van een Europese stoel een Engelse te maken.

De verwarming werkt waarempel, beide stoelen. Hoe groot is de kans dat die na evt. ombouw niet meer werkt?

Heb het idee dat de vorige veloursbeklede stoelen van een ander type zijn dan de leren, omdat zowel de passagiers- als de bestuurdersstoel dat hendeltje onder het zitvlak hebben en het leren interieur maar aan 1 kant. De auto is van juni 1996, eerste registratie voor de Noorse markt. Op de webpagina waar het interieur destijds te koop werd aangeboden stond dat het uit een '97 model kwam. Toch lijken de '96 stoelen van een uitgebreider type te zijn.

Ik geloof dat het wisselen van de stoelen de voorkeur heeft, minste werk en meeste stoel voor terug. Dan hoeven "slechts" de zijhendel en de rugverstellingsknoppen om (middenarmsteun zit in de weg anders konden ze wellicht blijven zitten).

Zijn de stoelen links en rechts qua onderdelen uitwisselbaar? En tussen de 2 sets? Is er onder de forumers een stoelenspecialist? Ik heb gezcht naar een handleiding stoelverbouwen maar wat er op het forum te vinden is heeft helaas alle foto's verloren. Verder vind ik niet veel bruikbaars maar maak uit de zoekresultaten wel op dat er meerdere forummers mee bezig zijn geweest.

Alvast bedankt.
________________________________________
900c 2.0 8V sedan 1986, wit, RIP
900i 2.0 16V U9 3-deurs 1992, Le Mans blauw
9000 CS 2.0 16V LPT 1996, Embassy blauw
9000 CSE 2.3 16V FPT 1997 A50 automaat, Zilver metallic
9000 CS 2.0 16V LPT 1997 A50, Zilver metallic
________________________________________

Gebruikersavatar
odin1899
Donateur
Donateur
Berichten: 3857
Lid geworden op: wo 19 mei, 2010 21:12
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door odin1899 » zo 11 feb, 2018 18:13

Bekleding en kussens loshalen en weer monteren is redelijk te doen, maar wel veel werk. In hoeverre linker en rechter bekleding/kussens over te zetten zijn durf ik zo niet te zeggen. Er zit in ieder geval verschil in bekleding tussen mechanisch bediend en elektrisch bediend.

Zonder het ooit geprobeerd te hebben zegt mijn gevoel dat mechanische delen transplanteren een hels karwei is. Als ik jou was zou ik dat eerst op afgeschreven testexemplaren proberen alvorens dat te proberen op goede stoelen.
1 fiets in werkende staat - een paar NSB treinen - Audi A3 e-tron - Mitsubishi iMiev

Ex: Mitsu Galant '98 LPG - 9000 CSE '97 LPG - 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)

Gebruikersavatar
mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 jun, 2015 21:21
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door mvm9ck » zo 11 feb, 2018 19:37

Bekleding en kussens wil ik nou juist met rust laten, dat wordt nooit meer mooi en dan is de stoel verpest. Het gaat vooral om de zijhendel, die kan er af maar kan hij er aan de andere kant ook weer op, is daar een voorziening voor? Het lijkt me dat beide stoelen uitwisselbaar zijn, er is immers van een Europese stoel een Engelse gemaakt dus dan kan het wellicht weer weer teruggebracht worden naar de oorspronkelijke staat.

Gewoon de stoelen "as-is" omwisselen gaat niet lukken ivm de zijhendel, dat past niet ivm het middenconsole. De hele zijhendel offeren kan nog overwogen worden omdat ik die meestal toch niet gebruik maar dan is het de vraag of de rugstelknoppen geen ruzie gaan krijgen met de beugel van de armsteun.

Ik begin er ook liever niet aan, de EPC is niet erg bemoedigend wat het aantal prutsonderdeeltjes betreft. Kan zo maar dat ik straks met 2 setjes verpeste stoelen zit.
________________________________________
900c 2.0 8V sedan 1986, wit, RIP
900i 2.0 16V U9 3-deurs 1992, Le Mans blauw
9000 CS 2.0 16V LPT 1996, Embassy blauw
9000 CSE 2.3 16V FPT 1997 A50 automaat, Zilver metallic
9000 CS 2.0 16V LPT 1997 A50, Zilver metallic
________________________________________

Gebruikersavatar
odin1899
Donateur
Donateur
Berichten: 3857
Lid geworden op: wo 19 mei, 2010 21:12
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door odin1899 » zo 11 feb, 2018 20:08

Dat gaat sowieso niet werken. De bekleding is niet symmetrisch. Leg maar eens een meetlat tegen de zijkant van de zittingbekleding. Aan de deurkant (waar de hoogteverstellingshendel zit) is het ca. 8 cm hoog en aan de consolekant is het ca. 12 cm hoog.
1 fiets in werkende staat - een paar NSB treinen - Audi A3 e-tron - Mitsubishi iMiev

Ex: Mitsu Galant '98 LPG - 9000 CSE '97 LPG - 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)

Gebruikersavatar
mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 jun, 2015 21:21
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Lamme rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel

Bericht door mvm9ck » ma 12 feb, 2018 19:44

Hmm, nog nooit opgemeten maar ik geloof je meteen. Nou, dan kan het rijtje opties meteen flink ingekort worden. Blijft over ofwel maar laten zitten dan wel de top overzetten op het onderframe van m'n oude stoel. Of, en die is ook lastig, de bekleding overzetten op de oude stoel, inclusief werkende verwarmingsmatjes. Die daarna ook nog moeten werken....

Als het 1 van die opties wordt gaat het zowiezo niet voor de zomer gebeuren als de 900 het werk weer doet en de 9000 op stal staat. Koop ik ook es wat...

Trouwens, had jij Odin niet nog een (europese) bestuurdersstoel in de weg staan waar je wel van af wilde? Dan moet vast het kussen vervangen worden ivm doorzitten? Het verwarmingsmatje iig wel herinner ik me. Klinkt ook niet als een makkelijke oplossing en zeker niet goedkoop maar dat kunnen we evt voortzetten per PB?

Groet,
________________________________________
900c 2.0 8V sedan 1986, wit, RIP
900i 2.0 16V U9 3-deurs 1992, Le Mans blauw
9000 CS 2.0 16V LPT 1996, Embassy blauw
9000 CSE 2.3 16V FPT 1997 A50 automaat, Zilver metallic
9000 CS 2.0 16V LPT 1997 A50, Zilver metallic
________________________________________

Plaats reactie