Bosch ruitenwissers echt zo slecht?

1984-1997
Plaats reactie
9000CS2.3
Geregistreerd lid

Bosch ruitenwissers echt zo slecht?

Bericht door 9000CS2.3 » zo 27 aug, 2006 0:37

Ik heb een aantal wijzigingen gehad. Ik heb mijn ruitenwissers vervangen door Bosch ruitenwissers. Niet echt de goedkoopste.
Mijn ruitenwisser arm aan de bestuurderskant is vervangen door een arm van de bijrijderskant van een 93.
Ik heb met deze nieuwe combinatie het fenomeen dat de wisser waterstreepjes trekt. Dus niet echt vegen of vettige waas, maar hele dunne waterstreepjes, die snel wegtrekken als de wisser stopt.

Nu heb ik een oude wisser die ik nog had liggen (dus alleen het blad) op de 93 arm gezet. Die doet het een stuk beter. Ik zeg niet perfect, maar het was ook eeen oude. Zijn die Bosch wissers dan zo slecht dat ze na een paar weken structureel die waterstreepjes geven?
Wie heeft er ervaring met Bosch wissers?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 27 aug, 2006 1:21

Ik niet Ik doe origineel.

MAAr een paar weken terug was ik met Manic onderweg vanuit Drachten. Toen kregen we noodweer onderweg. En hebben we bij de eerste beste pomp die we tegenkwamen ruitenwissers gekocht (11 euro). De eerste opmerking die hij toen maakte was. Dat deze het veel beter deden dan de Bosch wissers die hij atijd kocht.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » zo 27 aug, 2006 9:06

Ik koop zelf altijd valeo ruitenwissers, die doen het perfect en blijven ook lang goed.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 27 aug, 2006 17:00

heb altijd bosch wel duur maar nooit last. Misschien door de combinatie met het gebruik van Rain-x waarbij nooit strepen worden getrokken en de ruit mooi schoon en streeploos opdroogd. Het gebruik van Rain-x heeft ook als voordeel dat je wanneer je 100 km/h of sneller rijdt het water door de luchtstroom van de ruit geblazen wordt en je de ruitenwissers niet nodig hebt :wink:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 27 aug, 2006 21:29

Desmond (Injectie) heeft helemaal gelijk. Ik monteer normaal al jaren Bosch ruitenwissers op mijn auto's. Altijd problemen met strepen, stuiteren en piepen. Onlangs bij de benzinepomp de goedkoopste ruitenwissers gekocht, niets mee aan het handje. Werkt perfect, wist goed onder alle omstandigheden en maken zelfs op een droge ruit geen piepje..... Ik koop nooit meer van dat dure spul, in het vervolg koop ik ook gewoon het goedkoopste spul voor wat betreft ruitenwissers.

Ik had overigens reeds eerder besloten wat anders te kopen dan Bosch, aangezien de ruitenwissers op de Redactiesaab ook de allergoedkoopste waren, en deze ook perfect werkten.

Gr,

Dennis

Plaats reactie