hallo kan iemand mij vertellen waar ik de luchtinlaat van de verwarming en airco kan vinden van een 9000 aero kan vinden ? en of daar ook een filter voor zit , en is dat ook de plaats waar je airo reiniger in kan spuiten ? want soms heerst er er een raar luchtje in de auto hahaha maar ik weet niet zeker of dat uit de acc komt !! vergeef me deze domme vragen maar ik ben pas in het bezit van deze heerlijke auto en ik wacht nog op mijn werkplaats handboek !!
groetjes dj
luchtje
-
Paulito
- Donateur

Re: luchtje
Luchtje. Kan het zijn dat de kachelradiateur lekt? Heb zelf nl hetzelfde probleem. In de winter (airco veel aan op verwarmen) begint de auto wat te ruiken naar een vage maggi lucht. Is dus de kachelradiateur. Op zich geen probleem als je de koelvloeistof maar in de gaten houdt. Vervangen kost me teveel dus ik accepteer het maar.
-
Injectie
- Moderator
DJ als je de plaat onder de ruitenwissers verwijderd zie je de kachel. Hier zit aan de rechterzijde van de auto nog een klepje vast met een schroef onder deze klep zit het interieur filter. Dat goed schoonmaken en daar je arcireiniger inspuiten. Wel airco aanzetten en alle lucht naar de vloer laten gaan. (Die rotzooi wil je niet op je ruit hebben.) en het filter gelijk vernieuwen ben je meestal wel van de luchtjes af.
-
Van der Werf
- Geregistreerd lid
Zoals ik elders schreef, heb ik vandaag een vervelende ervaring opgedaan bij de toepassing van een antibacterieel schuimmiddel in de ventilatieroosters.
Eerst heb ik het volgens de gebruiksaanwijzing in de ventilatieroosters gespoten en laten verdampen. De stank is weliswaar weg, maar de acc is sindsdien volledig van slag. Eerst hing hij vast op 18'C, daarna op 17'C en nu op LO. De kachelmotor functioneert wel nog, hij loeit zelfs als een gek, maar ik kan de instellingen niet veranderen. De airco laat zich ook niet resetten, zoals in het instructieboekje is voorgeschreven.
Daarnaast kraakt de rechterbox van de radio. De linker doet het inmiddels weer. Toch bizar, want ik heb dat spul natuurlijk niet in de luidsprekers gestopt?!
Weet iemand of de leek (zoals ik) hier nog iets aan kan doen, of hebben de bacterievreters te goed hun best gedaan?
Willem
Eerst heb ik het volgens de gebruiksaanwijzing in de ventilatieroosters gespoten en laten verdampen. De stank is weliswaar weg, maar de acc is sindsdien volledig van slag. Eerst hing hij vast op 18'C, daarna op 17'C en nu op LO. De kachelmotor functioneert wel nog, hij loeit zelfs als een gek, maar ik kan de instellingen niet veranderen. De airco laat zich ook niet resetten, zoals in het instructieboekje is voorgeschreven.
Daarnaast kraakt de rechterbox van de radio. De linker doet het inmiddels weer. Toch bizar, want ik heb dat spul natuurlijk niet in de luidsprekers gestopt?!
Weet iemand of de leek (zoals ik) hier nog iets aan kan doen, of hebben de bacterievreters te goed hun best gedaan?
Willem
-
Van der Werf
- Geregistreerd lid
Een dagje drogen in de volle zon doet wonderen! Alles functioneert weer naar behoren.
Toch vreemd dat die techniek zo gevoelig is.
Toch vreemd dat die techniek zo gevoelig is.
-
Jelmer
- Geregistreerd lid
Misschien iets zuiniger doen met het schuimmiddel?Van der Werf schreef:Toch vreemd dat die techniek zo gevoelig is.