Afstandbediening inbouwen voor centrale deurvergrendeling

1984-1997
drwulm
Geregistreerd lid

Afstandbediening inbouwen voor centrale deurvergrendeling

Bericht door drwulm » wo 20 sep, 2006 8:40

Beste Liefhebbers,

Hoe bouw je een universele afstandsbediening in voor de centrale deurvergrendeling?

Groet Willem

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 20 sep, 2006 11:05

Ha, dat interesseert mij ook.
En dan de voorafgaande vraag, waar haal je een AB waarvan je zeker weet dat hij met de SAAB werkt, of zijn die allemaal hetzelfde?

Wulm, heb je al zo'n ding gekocht, en zo ja waar en wakosta?

ruter001
Geregistreerd lid

Bericht door ruter001 » wo 20 sep, 2006 11:33

Conrad.nl levert deze dingen. Voor mij hoeft het overigens niet.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Afstandbediening inbouwen voor centrale deurvergrendelin

Bericht door 72sonett-III » wo 20 sep, 2006 11:37

drwulm schreef:Hoe bouw je een universele afstandsbediening in voor de centrale deurvergrendeling?
Als er al een centrale vergrendeling in zit, kun je het relais vervangen door een relais met ontvanger + sleutelzender. Het makkelijkst (en duurst) is dan een origineel SAAB relais te gebruiken.
Als het er nog niet in zit kun je een complete set kopen bij b.v. Conrad, voor ca 80 euro. Ik heb zo een Conrad set ingebouwd in mijn '77 96 en '72 Sonett, werkt probleemloos.

drwulm
Geregistreerd lid

Bericht door drwulm » wo 20 sep, 2006 20:52

Ik heb een 9000 Burgundy, maar zat daar orgineel een afstandsbediening bij?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 20 sep, 2006 21:36

drwulm schreef:Ik heb een 9000 Burgundy, maar zat daar orgineel een afstandsbediening bij?
Ik heb ook een 9000 Burgy... Zie mijn avatar. De meeste SAAB's met een standaard alarm uit die jaren waren uitgerust met een eagle alarm, die echter door de importeur zijn ingebouwd. Mijn alarm is een keer in zijn geheel door een Wegenwachter uitgebouwd, omdat het volledig van de wap was. Doe maar eens een search op "eagle" in dit forum, dan kom je het verhaal vast wel tegen. Op een auto van 11 jaar oud vind ik een alarm nonsens, dus ik ben happy zonder, de enige feature die ik wel eens mis is de mogelijkheid om de CV met de afstandsbediening te bedienen.

Dus ben ik uitermate benieuwd naar jouw verhaal. En foto's en details van je burgy natuurlijk...

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » za 23 sep, 2006 9:36

Ik ben voor mijn 900 classic naar Automat gegaan en heb daar een afstandsbediening in laten bouwen van VDO Dayton.. Centrale deurvergrendeling zat er al op, had dus maar 1 motortje in de linkerdeur nodig...Ik was iets van € 300,- euro kwijt..... Had ook wel iets goedkoper gekund met een ander goedkoper merk, maar ik wil het graag goed hebben..

Ik kan het zelf niet inbouwen, anders had het me zeker 150 a 200 euro aan arbeidsloon gescheelt..

drwulm
Geregistreerd lid

Bericht door drwulm » zo 24 sep, 2006 13:16

Centrale deurvergrendeling zit al ingebouwd.
Waar kan ik dat relais dan vinden?
Achter de zekeringen?

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » zo 24 sep, 2006 15:13

Links onder het stuur zit een stoffen kap, deze eraf halen dan zit er net boven het rempedaal achterop een witte plaat een zwarte kast. Dit is je CPV unit, Alleen je wordt er niet veel wijzer van omdat je bij een 9000 een relais/motor in de deur moet bijplaatsen anders werken alle deuren behalve de bestuurdersdeur en dat is nou net zo makkelijk.

drwulm
Geregistreerd lid

Bericht door drwulm » ma 25 sep, 2006 8:37

Dat is toch vreemd!
Als je de schakelaar op het middenconsole gebruikt, reageren toch ook gewoon alle deuren? Dan zet je de afstandsbediening toch daarop?

Geert9000cse1997
Geregistreerd lid

Bericht door Geert9000cse1997 » di 03 okt, 2006 22:27

Volgens mij hoef je vanaf bouwjaar 1995 niks extra in te bouwen alleen de unit veranderen die onder bij de pedalen zit.

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » di 03 okt, 2006 23:22

Klopt vanaf 93 is het kennelijk anders (makkelijker),

Inmiddels heeft Dwurlm een schema van mij gehad, als er meer gegadigden zijn hoor ik het wel.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 03 okt, 2006 23:27

krokoklaas schreef:Klopt vanaf 93 is het kennelijk anders (makkelijker),

Inmiddels heeft Dwurlm een schema van mij gehad, als er meer gegadigden zijn hoor ik het wel.
Ja,graag

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » wo 04 okt, 2006 14:58

Ook graag ;)

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » wo 04 okt, 2006 20:19

Ik heb op 2 van mijn auto's , geen Saab weliswaar, een afstandsbediening laten monteren. Het systeem is van het merk GT, ook wel bekend van erkende alarmsystemen en de kwaliteit is erg goed; de kastjes zijn degelijk en het systeem probleemloos. Bij het bedrijf waar ik ze heb laten monteren vragen ze er €200,- voor, inclusief montage.

Plaats reactie