derde remlicht
-
Gele aero
- Donateur (8x)

derde remlicht
Is voor een 9000 uit 1992 de voorbereiding voor een derde remlicht al gemaakt? Ik kan er een op de kop tikken, maar wil eerst even weten hoe ingewikkeld het installeren is. Alvast bedankt voor de tips
-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
9000anni
- Geregistreerd lid
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Dank voor de reactie. Het is dus niet voorbereid begrijp ik. Zijn er trouwens twee typen derde remlicht voor de 9000 of vergis ik me daar in (een buitenop (latere modellen) en een aan de binnenkant)? Nog redelijk wat werk moet ik zeggen, is de tweeledige strip een kwestie van de strip in twee-en snijden of denk ik dan iets te simpel?
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
9000anni
- Geregistreerd lid
-
Peter Veeke
- Donateur (4x)

derde remlicht
Je auto is inderdaad niet voorbereid;er zit bijv geen stekker tussen dak en hemeltje. Bovendien zit er achter de bekleding in de kofferruimte links een ander relais dat de boordverlichting controleert; bij auto's met derde remlicht heeft dat relais een extra 'stopcontact' waar de stekker van de bedrading van het derde remlicht in moet worden gestoken.
Het beste kun je vanaf het derde remlicht een zwarte en rode draad aanleggen die je aansluit op de stekker voor de trekhaakbedrading. Die stekker vind je achter de bekleding links in de kofferbak onder het linkerachterlicht. De rode draad sluit je in elk geval aan op die stekker (een van de contacten, even uitproberen). De zwarte zou ik ergens op een massapunt aansluiten.
Mocht je derde remlicht het niet doen, zoek dan even met de zwarte draad naar een ander geschikt aardpunt.
mvg Peter
Het beste kun je vanaf het derde remlicht een zwarte en rode draad aanleggen die je aansluit op de stekker voor de trekhaakbedrading. Die stekker vind je achter de bekleding links in de kofferbak onder het linkerachterlicht. De rode draad sluit je in elk geval aan op die stekker (een van de contacten, even uitproberen). De zwarte zou ik ergens op een massapunt aansluiten.
Mocht je derde remlicht het niet doen, zoek dan even met de zwarte draad naar een ander geschikt aardpunt.
mvg Peter
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bij ons is het maar gedeeltelijk voorbereid, de strip moet nog even op maat worden gezaagd, en er moet ook bedrading worden gelegd. Wel kan het remlicht er zo op worden geklikt.
Was het bij jou moelijk om de bedrading te leggen en de strip te zagen? En hoe heb je dat gedaan?
Groetjes en bedankt alvast,
Sjoerd
Was het bij jou moelijk om de bedrading te leggen en de strip te zagen? En hoe heb je dat gedaan?
Groetjes en bedankt alvast,
Sjoerd
-
Gele aero
- Donateur (8x)