horten en stoten
-
kingscup
- Geregistreerd lid
horten en stoten
GoedeMiddag,
Sinds een week begint mijn saab 9000 nadat hij warm is gereden te haperen en stotteren tussen de 70 en 120 km/u.
Alsof hij dan niet genoeg brandstof krijgt
Eigenlijk als er niet genoeg toeren worden gedraaid.
Wat kan het zijn.. iemand een idee
Bedankt
Sinds een week begint mijn saab 9000 nadat hij warm is gereden te haperen en stotteren tussen de 70 en 120 km/u.
Alsof hij dan niet genoeg brandstof krijgt
Eigenlijk als er niet genoeg toeren worden gedraaid.
Wat kan het zijn.. iemand een idee
Bedankt
-
9000T16
- Geregistreerd lid
Re: horten en stoten
Heb je een Bouwjaar en Type voor mij?
Gr,
Erik
Gr,
Erik
-
Marc
- Lid van verdienste
De cs was pas leverbaar vanaf modeljaar 92, zeker dat je geen CD of CC hebt?
-
kingscup
- Geregistreerd lid
tjonge, stom van me, is mijn andere saab. 93
dank je
dank je
-
9000T16
- Geregistreerd lid
Ik zou beginnen met de ontsteking te controleren. rotor en verdelerkap, bougie's. Brandstof problemen komen niet vaak voor bij deze auto's. meestal is het de ontsteking die problemen geeft.
Gr,
Erik
Gr,
Erik
-
Wouter
- Donateur (2x)

Heeft een 9000 nog een bobine of is dat al overgenomen door een ander stuk electronica? Juist omdat het probleem zich voordoet bij warme motor zou je deze misschien even moet controleren. Wanneer de bobine warm wordt, wordt de weerstand groter. Met als gevolg een slechtere ontsteking. Je zou dus ook even de bobine kunnen doormeten. Heb je een voltmeter?
-
kingscup
- Geregistreerd lid
Hai,
Ik heb laatst rotorkap en bougies vervangen, kan het zijn dat ik verkeerde heb genomen. Ik heb ook het gevoel als het regent hij beter rijdt.
Wat moet de bobine precies voor volt percentage aangegeven?
Dank je wel
Ik heb laatst rotorkap en bougies vervangen, kan het zijn dat ik verkeerde heb genomen. Ik heb ook het gevoel als het regent hij beter rijdt.
Wat moet de bobine precies voor volt percentage aangegeven?
Dank je wel
-
John
- Geregistreerd lid
Op welke brandstof rij je? Ik heb het een keer met een 9000 op gas gehad (1 of andere gasregelaar kapot)
-
9000T16
- Geregistreerd lid
De 9000 heeft nog een bobine met een losse onstekingsmodule.
Ik denk eerder aan een onstekingsmodule die kuren heeft bij warmte. Voor het mooie zou deze ff moeten testen. Hij zit op het linkervoorscherm gemonteerd.
Ik heb eventueel nog een aantal goede gebruikte module's liggen. Ook kan ik je eventueel helpen met testen van eea.
Let me know.
Gr,
Erik
Ik denk eerder aan een onstekingsmodule die kuren heeft bij warmte. Voor het mooie zou deze ff moeten testen. Hij zit op het linkervoorscherm gemonteerd.
Ik heb eventueel nog een aantal goede gebruikte module's liggen. Ook kan ik je eventueel helpen met testen van eea.
Let me know.
Gr,
Erik
-
kingscup
- Geregistreerd lid
Hai Erik,
Iemand vertelde me dat het eventueel de vacuum vervroeger kan zijn.. wat denk jij? en waar kan ik die vinden, normaal zit dat toch bij het rotorkampje
dank
Iemand vertelde me dat het eventueel de vacuum vervroeger kan zijn.. wat denk jij? en waar kan ik die vinden, normaal zit dat toch bij het rotorkampje
dank
-
9000T16
- Geregistreerd lid
De Saab 9000 heeft geen vacuum vervroeger.
Gr,
Erik
Ps: heb je wel het juiste type bougie's gemonteerd?
Gr,
Erik
Ps: heb je wel het juiste type bougie's gemonteerd?
-
kingscup
- Geregistreerd lid
Hai, daar kwam ik ook achter.. heb verdeelkap en rotor vervangen.. scheelt een stuk. maar soms toch nog haperingen.
het af en toe branden van ANTI LOCK lijkt ook minder te zijn.
Groeten
het af en toe branden van ANTI LOCK lijkt ook minder te zijn.
Groeten