De opknap-Anni
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Mooi!!
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: De opknap-Anni
Een foto van een drukgroep is altijd mooi!
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Vandaag een nieuwe koppeling laten monteren bij Jansen. Afgesproken dat hij indien nodig ook de keerring zou vervangen. Dat bleek inderdaad nodig
Van de oude koppelingsplaat was niet heel veel over, zoals hieronder is te zien. Oh, en ik had gelukkig inderdaad de juiste set (240mm) gekocht.
Haal m vanavond op! Benieuwd hoe dat rijdt
Van de oude koppelingsplaat was niet heel veel over, zoals hieronder is te zien. Oh, en ik had gelukkig inderdaad de juiste set (240mm) gekocht.
Haal m vanavond op! Benieuwd hoe dat rijdt
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Wouter
- Donateur (2x)
- Berichten: 8431
- Lid geworden op: do 30 okt, 2003 1:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De opknap-Anni
Ik heb de gare koppeling van mijn 9000 eerder dit jaar laten vervangen en het is weer een genot om erin te rijden! Ik had overigens de kleine 215 mm koppeling terwijl er een 240 mm uit kwam, maar dat koppelt lekker licht en voor mijn 2.0i was groter niet nodig.
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Het is inderdaad een enorm verschil Optrekken was altijd een moeizame toestand met veel gehobbel en schurende geluiden; nu gaat het licht, soepel en stil. Schakelen gaat sowieso beter, omdat ie makkelijker ontkoppelt. Fijn hoor.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Hoera! Alle lampjes in het interieur van de Anni werken weer. Heb nieuwe lampjes gemonteerd in de dimmer van de dashboardverlichting en de schakelaars van de stoelverwarming. En ik heb nieuwe lampjes gesoldeerd in de schakelaars van de raambediening achter. Die lampjes heb ik uit een ouwe tellerbak geplukt. Daarin vind je een ruime voorraad van het juiste type, opgeborgen in kleine rubber sokkeltjes. Heel handig om zo'n bak op de plank te leggen dus.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Ik wil de veerpoten voor omwisselen met die van een sloper (ook een Anni, maar dan een 2.3t). De exemplaren onder mijn auto zijn nog roestig; de beoogde poten zijn in nieuwstaat.
Operatie lijkt me redelijk rechttoe-rechtaan. Of zijn er dingen waar ik op moet letten?
Achterdempers komen ook aan de beurt. Die gaat Sapphire doen.
Operatie lijkt me redelijk rechttoe-rechtaan. Of zijn er dingen waar ik op moet letten?
Achterdempers komen ook aan de beurt. Die gaat Sapphire doen.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 842
- Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: De opknap-Anni
Je zult de auto daarna weer uit moeten lijnen. dat is zo'n beetje het enige.
Gr, Tim
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: De opknap-Anni
En er zijn redelijk wat verschillende (voor)veren in omloop geweest voor de 9000. Kan zijn dat de 2.3t sloper sterkere voorveren had dan de opknap-Anni en dat 'ie dus anders zal staan.
Ik zou overigens meteen nieuwe veerpoten monteren, maar dat is een persoonlijke keuze :p
Ik zou overigens meteen nieuwe veerpoten monteren, maar dat is een persoonlijke keuze :p
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Ha,
Ja, nieuw is natuurlijk fijn, maar deze lijken op het oog een soort van nieuw. En het is wel een makkelijke swap, zonder gedoe met veerspanners enzo. Achterdempers worden wel nieuw. Wilde Bilstein, maar die waren nergens op voorraad. Maar goed, Sachs is ook prima.
Goed punt van die verschillende veren. We gaan het meemaken!
Uitlijnen stond al op het programma, gezien mijn werkzaamheden aan de draagarmen.
Ja, nieuw is natuurlijk fijn, maar deze lijken op het oog een soort van nieuw. En het is wel een makkelijke swap, zonder gedoe met veerspanners enzo. Achterdempers worden wel nieuw. Wilde Bilstein, maar die waren nergens op voorraad. Maar goed, Sachs is ook prima.
Goed punt van die verschillende veren. We gaan het meemaken!
Uitlijnen stond al op het programma, gezien mijn werkzaamheden aan de draagarmen.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Vanochtend naar Alkmaar gereden, met een setje nieuwe schokdempers op de achterbank. Bedoeld voor de achterzijde van de auto, te monteren door Sapphire. Kan ik dat dan niet zelf, vraag je je misschien af? Nou, ik vermoedde van niet, op basis van allerlei horrorverhalen over vastgerotte bouten en wanhopende hobbyisten.
En inderdaad! Het was best een uitdaging. De bouten zaten vast in de stabilisatorrubbers - van die gevulkaniseerde gevallen met een metalen huls zijn dat en ja, dat gaat dus vastzitten na een jaar of 20. Met wat overredingskracht heeft Lennard de boel toch losgekregen, maar de stabirubbers waren niet meer te gebruiken. Er moesten dus nieuwe in - en ook dat is gelukt met wat stoom, kokend water en afwasmiddel. Bij de- en monteren trouwens even de schokdempertorens bekeken en die zijn volmaakt roestvrij.
Daarna teruggereden naar Amersfoort en uitgebreid kunnen vaststellen dat die nieuwe dempers (Sachs) echt een enorm verschil maken. Ik kan het jullie aanraden - maar uitbesteden is wellicht raadzaam...
En inderdaad! Het was best een uitdaging. De bouten zaten vast in de stabilisatorrubbers - van die gevulkaniseerde gevallen met een metalen huls zijn dat en ja, dat gaat dus vastzitten na een jaar of 20. Met wat overredingskracht heeft Lennard de boel toch losgekregen, maar de stabirubbers waren niet meer te gebruiken. Er moesten dus nieuwe in - en ook dat is gelukt met wat stoom, kokend water en afwasmiddel. Bij de- en monteren trouwens even de schokdempertorens bekeken en die zijn volmaakt roestvrij.
Daarna teruggereden naar Amersfoort en uitgebreid kunnen vaststellen dat die nieuwe dempers (Sachs) echt een enorm verschil maken. Ik kan het jullie aanraden - maar uitbesteden is wellicht raadzaam...
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De opknap-Anni
Vergis ik me nou of zie ik hem op marktplaats te koop staan?!?
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Klopt! Vooral omdat ik benieuwd ben wat zo'n auto nou eigenlijk opbrengt. Is geen referentie voor. Valt ongetwijfeld tegen overigens.
Extra reden: in de verte lonkt mijn ex-900 classic. Die is weer op de markt en mijn vrouw wil dat ik m koop.
Extra reden: in de verte lonkt mijn ex-900 classic. Die is weer op de markt en mijn vrouw wil dat ik m koop.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- VanBunst
- Donateur (9x)
- Berichten: 615
- Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 21:24
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: De opknap-Anni
Geweldig zo'n vrouw
9000 2.3 CS lpt Midnight Blue MY1997 (RIP april 2022)
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De opknap-Anni
Hahaha, een terecht pleidooi in de advertentie dat het een ondergewaardeerde auto is tov de 900 en hem dan verkopen omdat er een 900 lonkt (positief bedoeld hoor dit). En snap je afweging volkomen.
Ben ook wel benieuwd naar de interesse in deze auto en de biedingen. Ook al is het wellicht de beste Saab ooit gemaakt, een 9000 verkopen blijft een lastige zaak. Succes met de verkoop en natuurlijk ook heel benieuwd naar de 900 die er voor in de plaats komt!
Ben ook wel benieuwd naar de interesse in deze auto en de biedingen. Ook al is het wellicht de beste Saab ooit gemaakt, een 9000 verkopen blijft een lastige zaak. Succes met de verkoop en natuurlijk ook heel benieuwd naar de 900 die er voor in de plaats komt!
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.