Is het normaal dat de CV-knoppen wat trager op-en-neer gaan bij de 9000, als bij bijvoorbeeld een 9-5?
De opknap-Anni
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: De opknap-Anni
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Ja, zeker met de originele motortjes. Met de nieuwe motortjes die ik heb geplaatst gaat het een stuk sneller.
Sowieso is de boordelektronica van de 9-5 beter dan die van de 9000. De 9-5 is ontwikkeld in 1997, de 9000 in 1984; dat is te merken. Verder prefereer ik de 9000, maar dat zal duidelijk zijn
Sowieso is de boordelektronica van de 9-5 beter dan die van de 9000. De 9-5 is ontwikkeld in 1997, de 9000 in 1984; dat is te merken. Verder prefereer ik de 9000, maar dat zal duidelijk zijn
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: De opknap-Anni
Dat laatste was me al helemaal duidelijk.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
)
Update, alweer: het rammeltje linksvoor is weg. Het achterste draagarmrubber zit op drie plekken vast: met twee bouten (13) in het subframe en met een moer (18) achterop. Die laatste had ik niet goed vastgezet. Hoera!
Update, alweer: het rammeltje linksvoor is weg. Het achterste draagarmrubber zit op drie plekken vast: met twee bouten (13) in het subframe en met een moer (18) achterop. Die laatste had ik niet goed vastgezet. Hoera!
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Update, na een weekje rondrijden: het gaat goed met de Anni. Wel weer wat nieuwe klusjes bedacht:
- de hydraulische motorsteunen vervangen (motor beweegt teveel naar mijn zin)
- bakolie verversen (bak schakelt prima, zonder bijgeluiden, maar de drie schraapt een heel klein beetje bij het inleggen).
Muggenzifterij natuurlijk allemaal
Verder ben ik er al achter dat drie auto's in bezit helemaal niet handig is eigenlijk. Maar wel leuk.
- de hydraulische motorsteunen vervangen (motor beweegt teveel naar mijn zin)
- bakolie verversen (bak schakelt prima, zonder bijgeluiden, maar de drie schraapt een heel klein beetje bij het inleggen).
Muggenzifterij natuurlijk allemaal
Verder ben ik er al achter dat drie auto's in bezit helemaal niet handig is eigenlijk. Maar wel leuk.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Vanochtend de bakolie ververst. Aftappen, liter nieuwe mtf erin, stukje rijden, aftappen, 1,8 liter erin. Hoefde dit keer niet de accubak uit te bouwen om bij de vulplug te kunnen, dankzij mijn nieuwe, superhandige trechter-met-slang. Pluggen gingen trouwens zonder al teveel moeite los.
Vloeistof die eruit kwam was donkerbruin. Bij eerste keer aftappen was t al mooi helder rood. Uiteraard het magneetje van de aftapplug goed schoongemaakt.
Heb ook de koplampen vervangen voor een heel net (aftermarket) setje. Niet dat het nodig was, want ze waren nog goed genoeg, maar het staat wel een stuk beter. Die aftermarket-units hebben als nadeel dat de fittingen van het dimlicht graag smelten, maar die waren bij mijn exemplaren al een keer gemodificeerd.
Vloeistof die eruit kwam was donkerbruin. Bij eerste keer aftappen was t al mooi helder rood. Uiteraard het magneetje van de aftapplug goed schoongemaakt.
Heb ook de koplampen vervangen voor een heel net (aftermarket) setje. Niet dat het nodig was, want ze waren nog goed genoeg, maar het staat wel een stuk beter. Die aftermarket-units hebben als nadeel dat de fittingen van het dimlicht graag smelten, maar die waren bij mijn exemplaren al een keer gemodificeerd.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- VanBunst
- Donateur (9x)
- Berichten: 615
- Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 21:24
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: De opknap-Anni
Hi, in je bericht van 23 feb heb je een foto geplaatst van roest bij de aansluiting van de stabi-stang. Daar is nu (naast flink wat roest bij de linker veerschotel) bij mij nu precies zo'n zelfde gat ontstaan na wat peuren met een schroevendraaier . Is dat goed te lassen?
Ik merk dat 1,5 jaar Corona en een stuk minder autorijden echt het roestmonster in de kaart heeft gespeeld. Rondom is het opeens enorm hard gegaan met roesten, echt balen. Spatschermen, rond het raam, onderin achter, kokerbalken. arghhhh
Ik merk dat 1,5 jaar Corona en een stuk minder autorijden echt het roestmonster in de kaart heeft gespeeld. Rondom is het opeens enorm hard gegaan met roesten, echt balen. Spatschermen, rond het raam, onderin achter, kokerbalken. arghhhh
9000 2.3 CS lpt Midnight Blue MY1997 (RIP april 2022)
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Ha,
ik ga er begin oktober mee naar de lasser. Kan je dan meer vertellen! Denk overigens dat het prima te lassen valt hoor.
Wel balen, al die roest bij je. Aan de andere kant: als je nu alles aanpakt en de boel goed laat conserveren, zit je weer voor jaren goed. Of misschien is dit het moment om over te stappen naar een harder exemplaar, nu ze er nog zijn. Staan een paar mooie te koop momenteel.
ik ga er begin oktober mee naar de lasser. Kan je dan meer vertellen! Denk overigens dat het prima te lassen valt hoor.
Wel balen, al die roest bij je. Aan de andere kant: als je nu alles aanpakt en de boel goed laat conserveren, zit je weer voor jaren goed. Of misschien is dit het moment om over te stappen naar een harder exemplaar, nu ze er nog zijn. Staan een paar mooie te koop momenteel.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- VanBunst
- Donateur (9x)
- Berichten: 615
- Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 21:24
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: De opknap-Anni
Ja zuur, heb 'm altijd goed onderhouden. Wilde volgende week nieuwe krukaskering en koppeling laten doen, maar ga misschien eerst ff checken wat dit gaat kosten.
Vooralsnog rijdt deze auto te fijn om over te stappen naar iets nieuws, maar ik hoop dat het haalbaar blijft zo. Jij hebt die 9000 van die maat van je nog steeds te koop zag ik
Vooralsnog rijdt deze auto te fijn om over te stappen naar iets nieuws, maar ik hoop dat het haalbaar blijft zo. Jij hebt die 9000 van die maat van je nog steeds te koop zag ik
9000 2.3 CS lpt Midnight Blue MY1997 (RIP april 2022)
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
Ja klopt - blijft lastig verhaal, 9000 verkopen
Roest rond de voorruit is overigens het meest ingrijpend qua laswerk. Dus als je t daar tijdig kunt arresteren moet je dat zeker niet nalaten. Om eea goed te bekijken kun je de zwarte plastic lijst onder de ruitenwissers verwijderen.
Roest rond de voorruit is overigens het meest ingrijpend qua laswerk. Dus als je t daar tijdig kunt arresteren moet je dat zeker niet nalaten. Om eea goed te bekijken kun je de zwarte plastic lijst onder de ruitenwissers verwijderen.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- VanBunst
- Donateur (9x)
- Berichten: 615
- Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 21:24
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: De opknap-Anni
Moet de motorkap er daarvoor af? Of plop je 'm er zo uit als je de ruitenwissers los hebt?
9000 2.3 CS lpt Midnight Blue MY1997 (RIP april 2022)
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
- VanBunst
- Donateur (9x)
- Berichten: 615
- Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 21:24
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: De opknap-Anni
9000 2.3 CS lpt Midnight Blue MY1997 (RIP april 2022)
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
ha, trek je er zo vanaf, motorkap zit niet in de weg. Wel oppassen voor de rubber bevestigingsdingen, die vliegen alle kanten op als je de cover lostrekt.
Roest is behapbaar hoor, als ik het zo bekijk.
Roest is behapbaar hoor, als ik het zo bekijk.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- VanBunst
- Donateur (9x)
- Berichten: 615
- Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 21:24
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: De opknap-Anni
Thx voor het inspreken van moed
9000 2.3 CS lpt Midnight Blue MY1997 (RIP april 2022)
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De opknap-Anni
You're welcome )
Vanochtend de hydraulische motorsteunen laten vervangen. Die hadden hun beste tijd wel gehad, na 24 jaar. Rondom hangt de motor nu in nieuwe rubbers & steunen.
Inmiddels ook koppelingset incl slave op de plank liggen. Heb gekozen voor 240mm-exemplaar (bedoeld voor FPT en Aero); standaard heeft ie een plaat van 215 mm. Prijsverschil was niet heel groot. Laat ik binnenkort monteren.
Vanochtend de hydraulische motorsteunen laten vervangen. Die hadden hun beste tijd wel gehad, na 24 jaar. Rondom hangt de motor nu in nieuwe rubbers & steunen.
Inmiddels ook koppelingset incl slave op de plank liggen. Heb gekozen voor 240mm-exemplaar (bedoeld voor FPT en Aero); standaard heeft ie een plaat van 215 mm. Prijsverschil was niet heel groot. Laat ik binnenkort monteren.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km