Abs storing

1984-1997
Plaats reactie
paul318
Geregistreerd lid

Abs storing

Bericht door paul318 » zo 16 aug, 2020 20:51

Ondanks dat over dit onderwerp al meerdere topics zijn heb ik een probleem..
Nadat mijn abs lampie opkwam onder het rijden heb ik eens gekeken waar dit aan kon liggen.
alle sensors eens doorgemeten waarbij ik geen rara uitlezingen tegenkwam,elke sensor netjes in z'n bereik van 1.1k
Echter na verdere inspectie bleek dat de stofhoes rechtsvoor gescheurd was,de abs ring zat daar ook helemaal vol met smeer,dus mogelijk storing gevonden.
je voelt m al aankomen,na schoonmaken en nieuwe stofhoes bleek de storing er nog steeds te zijn.
Wat eigenlijk ook heel raar is,bij starten de gewone check,geen issues......na (bijna exact) 250 meter rijden was ie er weer....en bij nader inzien is dat eigenlijk al de hele tijd zo.
Hoe is het mogelijk dat zoiets opkomt bij dezelfde afstand vanuit stilstand??
Wie het weet mag het zeggen......

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Abs storing

Bericht door jansen » zo 16 aug, 2020 22:28

Draadbreuk sensor, in ruststand gewoon 1,1 kohm en met rijden valt ie weg, uitlezen met de tech2 weet je gelijk welke wielsensor het is.

paul318
Geregistreerd lid

Bericht door paul318 » zo 16 aug, 2020 22:43

Daar zat ik ook aan te denken die breuk maar hij steekt de kop op tijdens een absoluut vlakke rit,zonder drempels of zoiets.
Maar ik zal idd eens iemand zien te vinden met een tech2 hier in Breda of directe omgeving.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 16 aug, 2020 22:55

Bij een voorwielsensor is iets te verdraaien aan het stuur al voldoende om een breuk te genereren, gewoon uitlezen met de tech2 geeft zekerheid.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » ma 17 aug, 2020 23:53

De rit mag dan vlak zijn, het wiel en ophanging trillen steeds.
De rest hebben mijn voorgangers al uitgesproken.

Plaats reactie