9000 start probleem - raar

1984-1997
Plaats reactie
elvirisimo
Geregistreerd lid

9000 start probleem - raar

Bericht door elvirisimo » wo 11 okt, 2006 16:35

Net - Saab 9000 2.3 anni lpt (97) wilde niet starten.

Alle lampjes gingen uit bij de staart poging. En ze branden wel bij contact aan.

Ik moest zelfs het klokje instellen. Het lijkt alsof er ergens een kortsluiting is. Motorkap open en dicht en daarna starte die wel. Wat was het?

Ervaringen hiermee? ideeën ?

Kan het aan mijn eagle alarm liggen?

ClassicS
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicS » wo 11 okt, 2006 17:19

Heb bij mijn 9000 af en toe exact hetzelfde. Ben er nog niet aan toe gekomen om er iets aan te doen. Ingeval het zich voordoet, is het even wachten en ze gaan bij mij weer aan en hij start gewoon. Kans is groot dat het het Eagle alarm is. Alarm aan en weer uit wil ook nog wel eens helpen.

Eerder is over dit alarm opgemerkt dat het bij problemen de moeite is om alle contacten schoon te maken van de unit die achter de zekeringenkast onder de passagiersairbag zit, omdat de aansluitingen nog wel eens willen corroderen. Misschien dat dit bij jou ook werkt.
Op dit moment gebruik ik de auto nauwelijks en heb geen tijd om het uit te proberen. Hoop dat het je helpt.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 11 okt, 2006 19:44

gebruik even de zoekfunctie voor eagle alarm, dat geeft een hoop informatie. Weet er het fijne niet van, maar er zijn (veel) meer problemen met dat type/merk alarm.
Succes in ieder geval.

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » wo 11 okt, 2006 20:15

Ik heb ze nog lang gelden gelezen, eagle alarm is vaak de boosdoener geweest. Maar, als ik het goed heb, gingen geen lampjes uit en het was niet nodig om de klok opnieuw in te stellen.
Het lijkt alsof er een kortsluiting en/of spanningval plaats heeft gevonden.

Ferry900
Geregistreerd lid

Bericht door Ferry900 » do 12 okt, 2006 19:42

elvirisimo schreef:Ik heb ze nog lang gelden gelezen, eagle alarm is vaak de boosdoener geweest. Maar, als ik het goed heb, gingen geen lampjes uit en het was niet nodig om de klok opnieuw in te stellen.
Het lijkt alsof er een kortsluiting en/of spanningval plaats heeft gevonden.
achter het blok zit je accu draad vast aan het blok(moet je ff kijken en dan zie je een rode en zwarte draad vast aan het blok zitten)
bij mij was dit draad kaal geworden door warmte,als er dan wat tegen aan komt maak dat ook sluiting.
ik heb dit los gemaakt en op nieuw ingebonden en zat dus weer goed.
bij was er ook sluiting en zag al snel dat het zwart was geworden :(
maar ik heb er nu geen last meer van.

Gr Ferry

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » za 14 okt, 2006 22:33

Draadtjes vandaag gecheckt - en ze waren goed.

Auto start verder goed - het was een keer, dus ik moet het goed in de gaten houden.

Plaats reactie