Koplampen werken niet

1984-1997
Plaats reactie
Nielz
Geregistreerd lid

Koplampen werken niet

Bericht door Nielz » vr 20 okt, 2006 13:32

Beste medeforummers,

Sinds enige tijd heb ik een saab 9000 CDE uit 1992. Daarmee kreeg ik vrij snel vanaf het begin problemen met de verlichting van de koplampen. Bij aankoop werkten deze prima zonder problemen. Na een aantal dagen werkte alleen het grootlicht. Sinds gister werken ze helemaal niet meer.

Ik heb het relais, schakelaar, lampen en zekeringen gecontroleerd maar kan het probleem niet vinden. De rest van de lampen werkt prima. Er zit een alarm op.

Iemand een idee waar het probleem kan zitten?

gr Niels

sodec
Geregistreerd lid

Bericht door sodec » vr 20 okt, 2006 14:35

Enige tijd geleden had ik ook een probleem met de koplampen, toen heb ik de relais eens opgedaan en er was een slecht contact aan de soldeerpunten ik heb ze eens extra gesoldeerd, nu is alles terug ok.

Doezn
Geregistreerd lid

Bericht door Doezn » zo 22 okt, 2006 18:13

Eerlijk gezegd denk ik ook dat het aan de relais gaat liggen. Heb enige tijd geleden problemen gehad met grootlichten bij mezelf en heb een saab moeten herstellen die er ook problemen mee had. En iedere keer was de relais het probleem.

Groeten

G

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » zo 22 okt, 2006 18:58

Er zit een relais in die de naam LAMP CONTROL heeft en de kans is behoorlijk groot dat die stuk is!

Otto

Nielz
Geregistreerd lid

Bericht door Nielz » zo 22 okt, 2006 19:25

Otto schreef:Er zit een relais in die de naam LAMP CONTROL heeft en de kans is behoorlijk groot dat die stuk is!

Otto
Helaas, dit heb ik reeds al geprobeerd zonder succes. Zowel de oranje als de rode werken prima. Ik heb namlijk reserve liggen en op de auto waar ze vanaf kwamen werkte het prima.

Plaats reactie