Verschillen GM75401 en GM75402 bak?
- lennardbijker
- Donateur
- Berichten: 573
- Lid geworden op: ma 21 apr, 2014 0:10
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Verschillen GM75401 en GM75402 bak?
De titel zegt het al, wat zijn de verschillen tussen de GM75401 en GM75402 versnellingsbak bij een 9000? Ik zag een mooie bak voorbij komen met lage kmstand als reserve, code GM75401 (1988 Turbo) en ik heb zelf GM75402 (1990 Turbo).
Mijn wagens:
MY86 Saab 900 Turbo 8 Airflow 2-deurs, Odoardo Grey
MY87 Saab 900 Turbo 8 2-deurs, Cirrus White
MY90 Saab 9000 CD Turbo 16 Airflow, Odoardo Grey
MY03 Saab 9-3 2.0t Vector Sedan, Cosmic Blue
Ex: MY90 9000 CD 2.3-16
MY86 Saab 900 Turbo 8 Airflow 2-deurs, Odoardo Grey
MY87 Saab 900 Turbo 8 2-deurs, Cirrus White
MY90 Saab 9000 CD Turbo 16 Airflow, Odoardo Grey
MY03 Saab 9-3 2.0t Vector Sedan, Cosmic Blue
Ex: MY90 9000 CD 2.3-16
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Verschillen GM75401 en GM75402 bak?
Ik kan je de exacte verschillen niet geven, maar passen zal het sowieso. Ik denk dat de 402 gewoon de volgende revisie is, doorgaans met wat lichte verbeteringen.
Maar kijk even wat de i= geeft. Dat is de overbrenging. Middellange bak is i=4,05 of iets in die geest (heb de waarden van de vroege bakken niet op 't netvlies). Lang is i=3,61 en kort is i=4,45. Dat zijn de waarden voor de latere bakken (my94->) in elk geval. Zal er niet ver vanaf zitten.
Maar kijk even wat de i= geeft. Dat is de overbrenging. Middellange bak is i=4,05 of iets in die geest (heb de waarden van de vroege bakken niet op 't netvlies). Lang is i=3,61 en kort is i=4,45. Dat zijn de waarden voor de latere bakken (my94->) in elk geval. Zal er niet ver vanaf zitten.
- lennardbijker
- Donateur
- Berichten: 573
- Lid geworden op: ma 21 apr, 2014 0:10
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Verschillen GM75401 en GM75402 bak?
Top, thanks!
Ik heb zelf ook nog wat gevonden:
Ik heb zelf ook nog wat gevonden:
De peilstok lijkt dus het enige verschil te zijn, daar kan ik mee levenVersion 2:
GM75401, GM75301, GM75402
'88-'90 2.0 turbo ABS
4.05:1 final drive with bushings behind spider gears
Fill hole is moved to the front of the tranny case because the early rear
fill hole would be nearly impossible to get to with the ABS brake system
right above it. '88 has a cap bolt with dipstick attached to it, '89-'90
have a proper dipstick and tube.
Small inner driver.
Version 3:
GM75403
'91-'92 2.3 turbo, ABS (ABS/TC in '92)
4.05:1 final drive with bushings behind spider gears
Front dipstick for level checking and filling.
The earlier rear fill hole was not drilled anymore because it's
near-impossible to get to with the ABS brake system right above it.
Large inner driver.
Mijn wagens:
MY86 Saab 900 Turbo 8 Airflow 2-deurs, Odoardo Grey
MY87 Saab 900 Turbo 8 2-deurs, Cirrus White
MY90 Saab 9000 CD Turbo 16 Airflow, Odoardo Grey
MY03 Saab 9-3 2.0t Vector Sedan, Cosmic Blue
Ex: MY90 9000 CD 2.3-16
MY86 Saab 900 Turbo 8 Airflow 2-deurs, Odoardo Grey
MY87 Saab 900 Turbo 8 2-deurs, Cirrus White
MY90 Saab 9000 CD Turbo 16 Airflow, Odoardo Grey
MY03 Saab 9-3 2.0t Vector Sedan, Cosmic Blue
Ex: MY90 9000 CD 2.3-16