1994 9000 CSE die gered moest worden.

1984-1997
gunar
Geregistreerd lid
Berichten: 4253
Lid geworden op: di 04 dec, 2007 13:43
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Koppelingspedaal blijft onderin soms.

Bericht door gunar » do 07 apr, 2022 17:23

Waarschijnlijk de hoofdcilinder (interne lekkage, versleten rubbertjes). Ont/koppelen gaat prima. Maarrrr pedaal voelt vreemd aan, gaat eigen leven leiden (komt niet "gewoon" terug). Eerst terugstelveer pedaal bekijken, eenvoudigste om te doen. Daarna de hoofdcilinder verdenken (koppelt goed, geen lekkage ergens, geen daling niveau in vloeistof tankje...maar wel een bungelend pedaal) en reviseren met een revisie setje, eventueel andere hoofdcilinder. Bij vervangen koppeling begeeft door de betere werking/grotere drukkracht veelal de zwakste schakel...de verouderde, verzwakte rubbertjes in de hoofdcilinder. Ondanks goed koppelen wil je niet onverwachts ergens stranden onderweg, als het plots niet meer willen, het koppelen. Reviseren voordat het onheil, pech, toeslaat...
Toe schat laat jij de Saab nog even uit.
Samen Saabs kieken ! 😍
All’s was bruuchsch uf dr Wält, das isch Liebi ...Saab... Ewigi Liäbi..!!! ❤️
+ Katze «Brigadier Broccoli» war 😿 Teil des Schweizer Militärs. Je so süss üsi Broccoli... Süessi Meite.

Carroda
Geregistreerd lid
Berichten: 842
Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Een beetje BMW is zo erg nog niet.

Bericht door Carroda » di 12 apr, 2022 8:17

Gisteren nog een pakketje binnen gekregen,.. met een BMW onderdeel.

Ho, Ho, voordat we allemaal beginnen te steigeren, hear me out. :lol:
Ik had gelezen dat dus het schuifdak van de Saab 9000 (omdat deze zo mooi spiegelend is aan de buitenkant) nog wel eens als 'upgrade' voor een E28 5-serie BMW werd gebruikt.
(Binnenbekleding ook, gezien die van de 9000 kwalitatief toch beduidend beter was,.. big suprise. :P )

Dus ben even aan het snuffelen geweest.. en beide daken komen dus ook bij Webasto weg. Dus nog even wat foto's etc opgezocht, en toen besloten de gok maar te nemen. Het resultaat, see for yourself:
Afbeelding

Afbeelding
De telefoon vond deze close-up helaas niet zo leuk. maar wel herkenbaar, het profiel van het rubber is hetzelfde. (oke, de nieuwe is nog iets dikker, maar dat gooien we maar op de bijna 30 jaar dat het rubber 'klem' heeft gezeten tussen dak en,.. dak.

Afbeelding

Afbeelding
Dat witte deel is dus de reden dat ik een vervanger zocht. deze kunststoffen pijp kwam er in het midden uit. en bleef dus boven het dak uit steken als deze vanaf kiep gesloten werd. (wat uiteraard veel windruis tot gevolg had.) Het nieuwe rubber heeft deze kunststoffen buis ook gewoon.

En her resultaat:
Afbeelding
Afbeelding



Wat ook leuk is,.. het koppelingspedaal heeft zichzelf gefixt. Komt nu gewoon netjes omhoog. En de koppelinmg houdt ook nog wat meer koppel vast nu. (in de 3e versnelling bij ca. 3000rpm bij volle boost (in het rode bereik) wou de koppeling nog iets slippen. Nu ik bijna 400km heb gereden, is dit al veel beter geworden.
En dus ook het pedaal is beter geworden. Denk dat het dan misschien toch iets bij de drukgroep was ofzo. In ieder geval lijkt het nu goed. :O:
Gr, Tim

1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)

Gebruikersavatar
VanBunst
Donateur (9x)
Donateur (9x)
Berichten: 615
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 21:24
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Een beetje BMW is zo erg nog niet.

Bericht door VanBunst » di 12 apr, 2022 9:34

Briljante oplossing! Viel freude am Fahren dan maar :D
9000 2.3 CS lpt Midnight Blue MY1997 (RIP april 2022)
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006

Carroda
Geregistreerd lid
Berichten: 842
Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Een beetje BMW is zo erg nog niet.

Bericht door Carroda » wo 13 apr, 2022 8:26

Thanks! Ik denk dat dat wel moet lukken. Het rubber is iig gewoon identiek aan het 'originele' Saab rubber. (Eigenlijk zijn het beide originele Webasto rubbers. :lol: )

Het koppelingsprobleem leek opgelost.. maar gisteren ineens toch weer niet. :?
eerst 30km gereden zonder problemen, en ineens bleef het pedaal weer onderin hangen.
Wel viel me op dat het pedaal zwaarde leek te gaan, en bij een minimale beweging (naar boven.) leek het zich in het pedaal aan te voelen alsof er iets stroef liep.

Dus deze week zeker weten even het pedaal eens los halen, en alle lagerbussen schoonmaken en nieuw invetten. Ik denk dat daarmee het probleem dan ook opgelost is.
Gr, Tim

1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)

Carroda
Geregistreerd lid
Berichten: 842
Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden.

Bericht door Carroda » do 21 apr, 2022 8:30

Mooi nieuws, de koppeling lijkt nu gewoon goed te werken. het werd geleidelijk aan teeds beter. Met koude motor was het gewoon goed, maar naarmate het warmer werd ging hij toch nog weer zwaar lopen.
Koppelingspedaal heb ik uitgebouwd, alles schoongemaakt en gesmeerd, maar dat deed eigenlijk niet zoveel.
Toen was het laatste wat ik me zo kon voorstellen dat de afwerking van de slave cilinder misschien niet zo goed is als dat deze had moeten zijn, en deze dus gewoon wat bleef haken.

Dus gisteren nog eens de remolie ververst (gezien er niet ontlucht hoefde te worden, van boven naar beneden doorgepompt. Eerst het reservoir leeg gemaakt, en nieuwe olie er in, en toen dus doorgepompt tot er beneden weer heldere olie aan kwam. De eerste 6 koppelingsslagen kwam er toch een aardige drab uit. (zelfs met zichtbare stukjes.)

Inmiddels alweer een 100km gereden, en de koppeling doet het nu gewoon zoals het hoort. Nog even afwachten, maar ben toch wel optimistisch.

Verder is er nog weer een beetje wat werk verzet. Er was nog het een en ander aan rottigheid te vinden.
Afbeelding
achterkant bestuurderskant Dorpel.

Afbeelding
Bij de veerschotel aan de bestuurderskant.

Afbeelding
en beide tipjes achter de achterwielen.

(vergeten tijdens het laswerk even wat fototjes te maken. Maar het klonk weer als een aambeeld als je er nu op sloeg met een hamer. dus dat zal wel goed zitten. :)

Verder heb ik ook nog even de moeite genomen om hem iets op te dirken. Ik vond de achterkant wel gaaf, maar iets miste toch nog. Na toch eens de spoiler er los opgelegd te hebben wist ik het iig zeker. Dus de spoiler in kleur gespoten en er op gezet.
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het wel een stuk mooier zo.

O ja, en uiteraard mocht een stickertje op de achterruit nu niet meer missen.
Afbeelding

(Die groene sticker heb ik op al m'n saabs zitten. :lol: )
Laatst gewijzigd door Carroda op wo 07 dec, 2022 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Tim

1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)

Gebruikersavatar
VanBunst
Donateur (9x)
Donateur (9x)
Berichten: 615
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 21:24
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden.

Bericht door VanBunst » do 21 apr, 2022 9:07

Nice!
9000 2.3 CS lpt Midnight Blue MY1997 (RIP april 2022)
9-5 sedan 2.3 t Nocturne Blue MY2006

Carroda
Geregistreerd lid
Berichten: 842
Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Electrisch verstelbare stoelen veroorzaken problemen..

Bericht door Carroda » ma 02 mei, 2022 21:56

Ik heb afgelopen weekeind een Aero interieur opgehaald voor de 9000. Helemaal blij natuurlijk, vind het een van de gaafst uitziende interieurs die ik ken.
Ok, de hoofdsteunen van de achterbank misten, en de bestuurdersstoel heeft een scheurtje,.. niks wat niet te fixen is dacht ik zo.

Afijn, vandaag de stoelen ingebouwd. Tot mijn verbazing lag onder de stoel ook gewoon de 3 polige stekker voor de power aansluiting van de stoelen. Super, dacht ik.
Stoelen gemonteerd, zodat ik ze ook even kon testen natuurlijk.
3 van de 4 hoogteverstellingen werken niet. (Vaak een issue met een plastic tandwiel las ik op t internet.), de rugleuning van de bijrijdersstoel trekt scheeft als je hem wilt verstellen. (Alsof maar 1 kant aangestuurd word.)
Afijn,.. nog een beetje meer werk dus.

Maar,.. toen ik vervolgens achter de auto lsngs liep, zag ik dat de achteruitrijlamp aan was..
Nog even verder gekeken, ook de "fasten seatbelts" lamp was aan, en de sigarettenaanster (is vervangen voor een usb lader).
Als ik de zekeringen van de 2 stoelen er uit trek, is het wel alles uit.
Dus op een of andere manier lopen beide stoelen ook nog te rotzooien met de electronica van de auto.

Kortom... oh, oh, wat heb ik me nu weer op 'n hals gehaald... 🤔
Laatst gewijzigd door Carroda op wo 07 feb, 2024 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Tim

1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 7966
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Electrisch verstelbare stoelen veroorzaken problemen..

Bericht door Jungleman » di 03 mei, 2022 4:40

Zeker weten dat de stoelen uit een LHD-9000 komen? Ik heb indertijd de Griffin stoelen uit mijn LHD-9000 in mijn RHD-9000Anni overgezet en dat gaf ook een elektrische uitdaging (lekstroom van ik meen 0,2A)

Blijkbaar zit er dus verschillende bedrading in/voor een LHD passagiersstoel en een RHD bestuurdersstoel. Saabservice Rhenen, toen nog non-existent in Veenendaal, heeft toen de bedrading bij de zekeringen omgelegd, waardoor de lekstroom terugliep tot 0,01A, wat acceptabel was aangezien er een fabrieksalarm in zit.
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i

Carroda
Geregistreerd lid
Berichten: 842
Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Electrisch verstelbare stoelen veroorzaken problemen..

Bericht door Carroda » di 03 mei, 2022 6:04

Gezien de bestuurdersstoel de geheugenfunctie heeft, en de bijrijdersstoel niet weet ik dat vrij zeker idd.
Zal eens beginnen met de 2 relais die onder de stoelen zouden moeten zitten.

Als ik met de deuren gesloten en het contact uitgeschakeld de zekering van de bestuurdersstoel er in druk. Hoor ik wel meteen een relais klikken bij de zekeringkast.

Ook gaat het 'fasten seatbelts' lampje dan dus meteen aan. wat grappig is, is dat het pas uit gaat als beide gordels er in gestoken worden, ookal zit er dus niemand op de bijrijdersstoel. (viel me vanmorgen op.)
Verder kan ik nu eerst iig op zoek naar die plastic tandwieltjes voor de hoogteverstelling.
Wat ik er zo van heb gezien zijn die dus ook nog wel lastig te vinden.. :( (eens kijken of 't niet ook gewoon om te bouwen is naar handbediende stoelen anders.)


Edit: Op een of andere manier komt er via de stoel weer spanning op de geschakelde plus (gele draad zou dat moeten zijn.). Ik verwacht dat dus ergens de massa niet aangesloten zit. Binnenkort maar even op onderzoek uit.


m.b.t. de gebroken tandwielen, ik heb een .STL bestand gevonden van de tandwielen die normaliter altijd knappen bij deze stoelen. Heb al 2 bedrijfjes gemaild om te kijken wat het zou kosten om deze in Nylon te 3d printen. Dan gelijk alle 4 vernieuwen, zou het weer moeten werken.
Gr, Tim

1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)

Alex B
Geregistreerd lid
Berichten: 2600
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
Regio: Norge - Noorwegen

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Electrisch verstelbare stoelen veroorzaken problemen..

Bericht door Alex B » di 03 mei, 2022 19:52

Carroda schreef:
ma 02 mei, 2022 21:56
de rugleuning van de bijrijdersstoel trekt scheeft als je hem wilt verstellen. (Alsof maar 1 kant aangestuurd word.)
Ik verdenk dat de mantel van de kabel die van de motor naar de niet werkende kant loopt is gescheurd. De aandrijfdraad zit dan niet meer in het tandwiel dat de leuning verstelt.

Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero

Carroda
Geregistreerd lid
Berichten: 842
Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Electrisch verstelbare stoelen veroorzaken problemen..

Bericht door Carroda » di 03 mei, 2022 21:21

Alex B schreef:
di 03 mei, 2022 19:52
Ik verdenk dat de mantel van de kabel die van de motor naar de niet werkende kant loopt is gescheurd. De aandrijfdraad zit dan niet meer in het tandwiel dat de leuning verstelt.

Alex
Thx voor de tip. Had idd gezien dat zoiets vaak met dikke brandstofslang oid opgelost word. Maar eens nakijken iig.

Ook had ik een .STL bestand gevonden voor dat tandwiel.
Deze heb ik onder andere naar Igus gestuurd, eens kijken of ik daar een stuk of 10 van kan laten printen in Nylon oid.

Ondanks de tegenslagen, dat er toch een stuk meer aan mankeerde dan de verkoper had gezegd, ben ik nog wel erg blij met de stoelen.
Ze zitten best fijn. 😁

Voor zover ik het nu kan beredeneren komt via de stoelen spanning op hrt geschakelde plus deel.
Denk dat ergens bij de stoelen een massapunt niet goed is ofzo.
Ook is me net opgevallen dat de verlichting in de bijrijdersdeur dus heel zacht blijft branden. (Dat was met de oude stoelen ook niet.)

Het "fasten belts" lampje blijft ook aan tot ik de gordel van de bijrijdersstoel er in druk. Hier zal de schakelaar die moet zien of er iemand in de stoel zit wel kaduuk zijn.
Gr, Tim

1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)

Carroda
Geregistreerd lid
Berichten: 842
Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Electrisch verstelbare stoelen veroorzaken problemen..

Bericht door Carroda » do 05 mei, 2022 10:27

Net een mailtje binnen van Igus. (een fabrikant voor inductriële tandwielen en lageringen.) Deze hadden namelijk een online tool om tandwielen te laten 3d printen.
Ik had een STL file gevonen van het plastic tandwiel voor de 9000, en daarvoor dus een prijsopvraag gedaan om daar 10 van te laten printen.

De prijs was best netjes. (12 euro per tandwiel, ex verzend/handlingkosten) Dus die gaan gewoon besteld worden. Dus met een beetje mazzel doet straks de hoogteverstelling van beide stoelen het dan weer zoals het hoort.

Qua bedrading moet ik iig nog op onderzoek uit. Schijnt dat ze bij de 9000 nog aardig vaak het elektrische systeem hebben gewijzigd.. De auto is een My95, maar van de stoelen weet ik zo het boujaar nog niet. (zal wel te vinden zijn ergens op de stoel.) dan de schema's eens naast elkaar leggen, en 'zoek de verschillen' spelen.

Langzaam maar zeker zal het wel wat worden. :)
Gr, Tim

1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)

Carroda
Geregistreerd lid
Berichten: 842
Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Electrisch verstelbare stoelen veroorzaken problemen..

Bericht door Carroda » ma 09 mei, 2022 10:14

De kogel is door de kerk,.. Het Aero/Anni gebeuren word verder door gezet.
Zaterdag bij Jan (Onsjos ) langs geweest en een voorbumper, achterbumper, sierlijsten en dorpels van een anni opgehaald. (met wat werk, en in de verkeerde kleur, maar dat mag de pret niet drukken. ) De achterbumper is even de vraag of deze voor mij red-baar is. Anders moet ik nog op zoek naar een anni achterbumper. En een wielkastrand voor mis ik nog.

Ik denk dat ik ga beginnen met de dorpels. Deze eerst netjes maken, en in de goede kleur spuiten, dan kunnen die er alvast op.

Verder ben ik een stapje verder met de stoelen. Het relais wat moet reageren op de deurschakelaar werkt gewoon zoals het hoord. Het rlais wat eigenlijk alleen bij de geschakelde plus aan zou moeten gaan lijkt permanent aan te zijn. vanmiddag even verder kijken hoe/wie/wat.

Ook moet ik de schakelaar in de bijrijdersstoel eens doormeten, gezien het fasten belts lampje aan is, ookal zit er niemand in die stoel. (tot ik de gordel in het gordelslot steek, dan gaat die wel uit.)


Ook nog positief nieuws m.b.t. de stoelen. heb net de bevestigings mail binnen van Igus dat de order in behandeling is genomen. Onder de streep nu 150 euro voor 10 tandwielen betaald. Nu natuurlijk nog hopen dat ze mooi passen. dan kan ik er evt ook nog iemand anders blij maken met een setje.
Gr, Tim

1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)

Carroda
Geregistreerd lid
Berichten: 842
Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. Electrisch verstelbare stoelen veroorzaken problemen..

Bericht door Carroda » do 12 mei, 2022 11:27

Na wat zoekwerk ben ik een stapje verder. De 'fasten belts' lamp blijft aan omdat de bijrijdersstoel geen load-switch heeft in het zitvlak. Het is alleen de schakelaar in het gordelslot helaas. Deze heb ik nu dus even log gekoppeld. maar zal t.z.t. wel even kijken of ik hem weer werkend maak.

Verder ben ik er iig achter dat het relais welke de stoel inschakelt als de deur open gaat gewoon werkt. Echter het relais wat pas moet schakelen als de auto op contact staat, is permanent aan. (Op de kabel vanuit de auto staat nu ook 12V)
Ik verwacht dat de stoelen ooit ingebouwd zijn in een oudere 9000, die dus helemaal geen relais hadden. En onder de bestuurdersstoel de aansluiting van de 'op contact' relais spoel aan de permanente plus is aangesloten. Dit zou de elektrische 'Gremlins' in ieder geval verklaren.

Verder heb ik, puur uit interesse een hoogte verstelling gearbox los gedraaid. En idd, een kaput tandwiel gevonden:
Afbeelding

Verder ook bij de rugleuning van de bijrijdersstoel bezig geweest.
Afbeelding

Helaas bleek de diagnose te kloppen.. Ook hier een gebroken tandwiel.
Afbeelding

Als het goed is worden de nieuwe tandwielen voor de hoogteverstelling morgen verstuurd. Hopelijk passen deze mooi als ze binnen zijn.
Voor de leuning verstelling gearbox heb ik al contact gehad met Orphy. Dus met een beetje mazzel is ook dit binnenkort weer gefixt.
Gr, Tim

1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)

Carroda
Geregistreerd lid
Berichten: 842
Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 1994 9000 CSE die gered moest worden. 'Fake' Aero/Anni conversie.

Bericht door Carroda » ma 16 mei, 2022 14:40

Gisteren nog bezig geweest met de stoelen. De electrische Gremlins zijn er uit. de geschakelde plus en constante plus leiding onder beide stoelen zat aan elkaar gesoldeerd. (midden in de kabel ergens, dus was ook nog eens niet te zien met de tape er omheen. (Zijn een keer aangepast zodat deze in een oud type 9000 werken blijkbaar.)

Maar nu dat opgelost is, werken de stoelen weer goed.

Verder ben ik bij Onsjos op bezoek geweest, en heb een (bijna) volledige set Anni bumpers/lijsten/skirts etc opgehaald. Gezien ik hiermee een aantal lelijke plekken ook alleen maar goed hoeft te conserveren ipv helemaal strak te maken. En ik de Aero bumpers toch een stuk mooier vind, gaat deze ombouw dus nu ook gebeuren. :D


Ook heb ik een TD04-15T van een 9-3/9-5 gekocht. Deze zal t.z.t. ook op de auto komen. (Ik begreep dat het uitlaathuis van de originele 9000 aero wel anders was,.. maar dit zal prima moeten kunnen lijkt me. ) het enige wat ik daar nog voor nodig heb is een tuit voor de aanzuigslang, en een setje leidingen voor olie& koelwater die passen op een TD04.
Laatst gewijzigd door Carroda op wo 07 dec, 2022 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Tim

1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)

Plaats reactie