Rondom nieuwe schijven en blokken gemonteerd op mijn 9000 maar tijdens rijden blijken de veren (beide voorzijde) licht aan te lopen tegen de binnenkant van de (orginele 9000) velg.
Al geprobeert wat te verbuigen maar ze zijn daar te stug voor. Wat te doen?
Nieuwe schijven/blokken en piepende veertjes
- K0ENIE
- Geregistreerd lid
- Berichten: 404
- Lid geworden op: di 17 nov, 2015 22:22
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Nieuwe schijven/blokken en piepende veertjes
Saab 9000 st2 550.000 km- Daf 55 Turbo Trionic LPi - Dacia 1304 1.6i
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe schijven/blokken en piepende veertjes
Wat bedoel je met veren? Maak anders eens een foto van de situatie? Misschien zien we iets geks...
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- K0ENIE
- Geregistreerd lid
- Berichten: 404
- Lid geworden op: di 17 nov, 2015 22:22
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Nieuwe schijven/blokken en piepende veertjes
Saab 9000 st2 550.000 km- Daf 55 Turbo Trionic LPi - Dacia 1304 1.6i
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe schijven/blokken en piepende veertjes
Zie niet veel geks eigenlijk. Die 'veer' moet wel helemaal tegen de klauw aanliggen - als ie uitsteekt gaat ie inderdaad misschien aanlopen. Misschien is dit plaatje handig, ter vergelijking?
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- K0ENIE
- Geregistreerd lid
- Berichten: 404
- Lid geworden op: di 17 nov, 2015 22:22
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Nieuwe schijven/blokken en piepende veertjes
Op mijn foto is te zien dat er echt geen ruimte is tussen de velg en de veer. Op jouw foto lijkt de veer met de 180 graden bocht wel iets verder op de remklauwhouder te rusten. Ik had nog 2 remklauwen liggen maar die veren hebben het zelfde euvel. Het aanlopen is overigens al bijna weg na een paar ritten. Morgen APK en dan mag er eigenlijk niks aanlopen. Ik denk dat de remblokken misschien iets dikker zijn dan Saab ooit bedoeld heeft, anders kan ik het niet verklaren. De klauwen gingen ook met enige moeite op zijn plaats terwijl de zuiger helemaal 'in' was. Ik heb Brembo schijven en Ferodo blokken dus geen B-merk of zo.
Saab 9000 st2 550.000 km- Daf 55 Turbo Trionic LPi - Dacia 1304 1.6i
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe schijven/blokken en piepende veertjes
Oh, dan zal het inderdaad wel in de schijven of blokken zitten of in de combinatie daarvan. Ik gebruik eigenlijk altijd Ate, dat zit altijd goed.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2600
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
- Regio: Norge - Noorwegen
Re: Nieuwe schijven/blokken en piepende veertjes
Had ik ook toen ik nieuwe schijven en blokken monteerde; EBC schijven en Green Stuff blokken. Het juk waar de uiteinden van de veer op rusten was aan de bovenkant naar buiten toe schuin afgesleten, waardoor de veer te ver naar buiten kwam. Juk vervangen door een van de donor en het probleem was opgelost. Structureel zou je er iets aan kunnen (laten) doen door de buitenkanten (lees aan de velgkant) een beetje op te lassen.
Alex
Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero