Benzine tekort/druk te laag?
Geplaatst: zo 06 feb, 2022 16:01
Ik ervaarde gister voor de 2e keer nu een, in mijn ogen, vreemd probleem.
Ik reed ongeveer 103km/u op de cruise-control op de snelweg, bij het ‘omhoog’ gaan voor een viaduct begint de auto ineens te stotteren en in te houden. Ik annuleerde de CC en kon verder rijden, even later de CC weer aangezet, maar kreeg even later weer hetzelfde maar nu zo erg dat gas geven ook niet hielp. Auto op de vluchtstrook, daar sloeg ie af, maar startte 1 minuut later weer normaal. Naar huis gereden zonder CC ging prima, ook gewoon 100 kunnen rijden.
Eind november reed ik in Duitsland en had ik hetzelfde probleem, daar waren de heuvels wat serieuzer maar het probleem exact hetzelfde.
Andere overeenkomst was dat de tank wel leeg aan het raken was, het lampje brandde nog niet, en had volgens de computer nog zo’n 100-130km actieradius.
(Op de terugweg uit Duitsland met een volle tank 98 geen problemen met de CC gehad)
Nou krijg ik het idee dat dit toch een beetje mijn probleem is, maar is dat een logische verklaring?
Dat er te weinig in de tank zit of er te weinig druk is ofzo?
(Ruim een jaar geleden is de brandstofpomp vervangen door een nieuwe)
Ik reed ongeveer 103km/u op de cruise-control op de snelweg, bij het ‘omhoog’ gaan voor een viaduct begint de auto ineens te stotteren en in te houden. Ik annuleerde de CC en kon verder rijden, even later de CC weer aangezet, maar kreeg even later weer hetzelfde maar nu zo erg dat gas geven ook niet hielp. Auto op de vluchtstrook, daar sloeg ie af, maar startte 1 minuut later weer normaal. Naar huis gereden zonder CC ging prima, ook gewoon 100 kunnen rijden.
Eind november reed ik in Duitsland en had ik hetzelfde probleem, daar waren de heuvels wat serieuzer maar het probleem exact hetzelfde.
Andere overeenkomst was dat de tank wel leeg aan het raken was, het lampje brandde nog niet, en had volgens de computer nog zo’n 100-130km actieradius.
(Op de terugweg uit Duitsland met een volle tank 98 geen problemen met de CC gehad)
Nou krijg ik het idee dat dit toch een beetje mijn probleem is, maar is dat een logische verklaring?
Dat er te weinig in de tank zit of er te weinig druk is ofzo?
(Ruim een jaar geleden is de brandstofpomp vervangen door een nieuwe)
