Pagina 1 van 1

Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: zo 06 feb, 2022 16:01
door redmervand
Ik ervaarde gister voor de 2e keer nu een, in mijn ogen, vreemd probleem.
Ik reed ongeveer 103km/u op de cruise-control op de snelweg, bij het ‘omhoog’ gaan voor een viaduct begint de auto ineens te stotteren en in te houden. Ik annuleerde de CC en kon verder rijden, even later de CC weer aangezet, maar kreeg even later weer hetzelfde maar nu zo erg dat gas geven ook niet hielp. Auto op de vluchtstrook, daar sloeg ie af, maar startte 1 minuut later weer normaal. Naar huis gereden zonder CC ging prima, ook gewoon 100 kunnen rijden.

Eind november reed ik in Duitsland en had ik hetzelfde probleem, daar waren de heuvels wat serieuzer maar het probleem exact hetzelfde.

Andere overeenkomst was dat de tank wel leeg aan het raken was, het lampje brandde nog niet, en had volgens de computer nog zo’n 100-130km actieradius.
(Op de terugweg uit Duitsland met een volle tank 98 geen problemen met de CC gehad)

Nou krijg ik het idee dat dit toch een beetje mijn probleem is, maar is dat een logische verklaring?
Dat er te weinig in de tank zit of er te weinig druk is ofzo?

(Ruim een jaar geleden is de brandstofpomp vervangen door een nieuwe)

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: zo 06 feb, 2022 16:36
door Sonab
redmervand schreef:
zo 06 feb, 2022 16:01
(Ruim een jaar geleden is de brandstofprijs vervangen door een nieuwe)
Verschrijving ;-) Wat is er vervangen?

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: zo 06 feb, 2022 16:37
door redmervand
Sonab schreef: Verschrijving ;-) Wat is er vervangen?
Pomp, de brandstofpomp is vervangen

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: zo 06 feb, 2022 18:35
door PJ Cats
Wil wel eens gebeuren dat de ontluchting in je tankdop verstopt zit, waardoor je tank vacuüm trekt. Vooral bij vrijwel lege tank te merken. Pomp kan er dan niet meer tegenop. Even tankdop losdraaien en kijken/luisteren wat er gebeurt, als het nog eens voorkomt.

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: ma 07 feb, 2022 9:55
door ReinO
of het magneetje in je bdp sensor begint te hemelen. Afgekoeld gaat het nog wel maar.
Komt de toerenteller goed uit zijn hoek zo niet dan ja.

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: ma 07 feb, 2022 10:00
door redmervand
Aan de toerenteller was verder niks te merken, die ging gewoon op en neer met de motor

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: ma 07 feb, 2022 10:28
door Tjøørd
Ik sluit me aan bij de ontluchting

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: ma 07 feb, 2022 10:31
door redmervand
Mijn gevoel zegt ook dat het daarmee te maken heeft.
Hoe zou ik de ontvluchting kunnen checken/ontstoppen?

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: ma 07 feb, 2022 10:43
door Tjøørd
Hier staan wat aanknopingspunten: viewtopic.php?t=166435

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: ma 07 feb, 2022 12:49
door 9323
Easy fix is een heel klein gaatje boren in de tankdop.

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: ma 07 feb, 2022 13:19
door VanBunst
Eens, werkt prima


Afbeelding

Re: Benzine tekort/druk te laag?

Geplaatst: ma 07 feb, 2022 13:32
door redmervand
Bedankt voor de suggesties!
Ik ga er eens naar kijken