Pagina 1 van 1

Ashoes

Geplaatst: zo 15 mei, 2022 20:40
door michelvenus
Heb vorig jaar net voor kerst de buitenste ashoes aan de rechterkant vervangen. Wou vanmiddag even de velgen poetsen, zit de velg rechtsvoor helemaal onder het vet. ;-(+ Zit dus een gat in de ashoes. Hoe zou dit kunnen? Materiaal fout,of is er iets naar buiten gevlogen? Een stuk metaal van de homokineet misschien? Ben gisteren wel twee keer iets over 240km/u gereden,op de terugweg van de Saab meeting bij Osnabrück. :O:
Heb de ashoes bij skandix in Duitsland besteld.
Afbeelding

Re: Ashoes

Geplaatst: zo 15 mei, 2022 20:41
door VanBunst
Tijdje terug ook een keer gehad met de 9000, twee keer binnen een jaar. Misschien after market materiaal geweest.

Re: Ashoes

Geplaatst: zo 15 mei, 2022 20:52
door michelvenus
Ja,zou kunnen. Staat alleen Erstausrüster kwaliteit. Maar geen merk.

Re: Ashoes

Geplaatst: zo 15 mei, 2022 21:07
door Alex B
Mijn abs-sensortopic is begonnen om uiteindelijk ook een kaduke ashoes te vervangen. Het gat is ontstaan aan de dunne kant en het ziet er naar uit dat de hoes de moer van de stabilisatieaslink raakt. Zou niet horen maar is wel gebeurd. Ik weet niet of de hoes nog de eerste montage is. Ik ga i ieder geval proberen om de hoes minder ver op de as te laten komen om zo de afstand tussen hoes en moer te vergroten. Nu ik nog eens naar jouw foto kijk zie ik dat het gat aan de grote kant zit. Heb je de hoes te uitgerekt gemonteerd waardoor er te veel spanning op stond en ie bij een uitrekbeweging overstrekte?

Alex

Re: Ashoes

Geplaatst: zo 15 mei, 2022 21:36
door michelvenus
Deze van Löbro moet toch goed zijn? Saab part nummer is 8993685. Kan er geen vinden van SKF of febi Bielstein.
Afbeelding

Afbeelding

Re: Ashoes

Geplaatst: zo 15 mei, 2022 21:49
door busy
Als je zoekt op partno. komt oa deze tevoorschijn
https://www.rendcarparts.com/saab/parts ... RD8993685A

Meerdere leveranciers te krijgen

Re: Ashoes

Geplaatst: di 17 mei, 2022 12:50
door reiernumans
'eigen merk' voorstellen als matige kwaliteit van het onderdeel het probleem was :lol: :lol: :lol:

Ik zou die Löbro proberen. Volgens mij is dat een merk van GKN.

Re: Ashoes

Geplaatst: di 17 mei, 2022 12:55
door michelvenus
Staat ook op de afbeelding. Original gkn parts. Hij is al onderweg, hoop dat ik hem morgen al heb.👍