Ik heb de voorste kriksteunen verwijderd om eea goed aan te kunnen pakken.
Vloer is nu weer recht en de roest is verwijderd. De volgende stap is de steunen -na rechtmaken/opknappen- weer terugplaatsen en de vraag is hoe het zat en/of beter kan.
Op de steunen kan ik restanten zien van: 2 puntlasjes aan de vloerplaat naast de dorpel, 1 puntlas in het midden van de steun en 2 puntlassen op de rail/balk onder de vloer. Ik zie geen enkele puntlas restanten ter hoogte van de dorpels/kokerbalken (is ook niet veel materiaal aanwezig).
Aanpak? Steunen buigen/vormen zodat ze strak tegen de dorpel aanliggen en goede overlap hebben met de rail/balk en vastzetten waar ik puntlassen heb gevonden of ook aan de dorpels vastlassen?
(Inmiddels ontroest recht gemaakt en dun/verdwenen materiaal gefixt)
Krikpunten voorkant
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 842
- Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Krikpunten voorkant
Netjes. Schijnt toch een beetje een zwak puntt e zijn, die krikpunten. Benieuwt of ik daar ook nog ellende tegen ga komen.
Gr, Tim
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
-
- Donateur
- Berichten: 3716
- Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Krikpunten voorkant
Bekend beeld helaas, moet bij de mijne binnenkort ook een keer aangepakt worden.
9000 Anniversary 2.3T