De laatste tijd kom ik na het boodschappen doen altijd terug bij een auto met beslagen ramen. Ik krijg ook al een tijdje een melding dat m'n koelvloeistofniveau te laag is. En ik ruik wat zoete lucht als de thermostaat open gaat. Okee, bij een Franse internetboer een Nissens kachelradiateur besteld voor maar drie tientjes. Deze die ik nu heb, de goedkoopste bij mijn Nederlandse leverancier zit er pas drie jaar in, misschien houdt een originele het langerder. Hij zal dinsdag komen, ik houd wel even bij of ik mijn record kachelradiateur vervangen kan aanscherpen. Alles binnen een uur ga ik tellen. Maar echt hee, drie jaar voor een kachelradiateur? Dat is wel heel kort hè.
Omdat ik toch bezig was met die koplampen vulde ik ook maar even mijn expansievaatje bij. Onderweg naar de supermarkt hoorde ik wat kloenken onder de auto en bij aankomst bleek dat ik was vergeten de dop er op terug te draaien. Lekker dan. Op de terugweg vanuit de auto niks te zien. Nog eens op de fiets hetzelfde stuk langs en zowaar: niet iedere stompzinnigheid wordt zwaar bestraft. Ik vond 'm terug. Er had wel iemand een hap uit genomen, dat is vast dat hert geweest dat ik onlangs een duwtje gaf toen het onvoorzichtig overstak. Het liep nog hard weg, maar het zal toch wel aangekomen wezen. Op de terugweg regende ik nog niet eens nat ook. De rest van de dag blijf ik maar op de bank hangen, mijn mazzel is nou wel op. Fijne dagen allemaal