Nu begreep ik dat ik door kon rijden en dat heb ik ook gedaan. Een paar dagen (1000km verder) ging het goed en heb ik de uitlaat ook goed in de gaten gehouden, maar nu hoor ik echter dat de motor een wat zwaarder geluid maakt. Dit komt -naar mijn mening- omdat het dempingsmateriaal in de pijp zit en de druk in de motor te hoog wordt, maar ik heb weinig weet van auto's dus laat me weten als ik het verkeerd heb.
Ik zit in Frankrijk en ik besef me dat ik in Nederland de uitlaat moet laten vervangen/repareren, maar ik zoek nu een oplossing om naar Nederland terug te rijden. Ik vertrek over een paar dagen al terug naar NL en weet niet of het realistisch is om het in Frankrijk te laten repareren.
Is het mogelijk om het dempingsmateriaal uit de pijp te trekken? Ik heb dit al een beetje geprobeerd, maar ik weet niet hoeveel eruit komt en ik vermoed dat er dan op een gegeven moment een luider geluid ontstaat.
Ondanks dat ik veel om mijn Saab geef, weet ik technisch veel minder dan de gemiddelde persoon op dit forum, dus graag hoor ik van jullie oplossingen/meningen/tips.
Ik zal morgen ook een garage zoeken maar ik hoop het uiteraard met dit forum op te lossen of om meer info te krijgen.
Alvast hartelijk dank!
(nog een toevoeging: het betreft een Saab 9000 CSE 2.0t uit 1997)