Wat is er mis met deze auto?

1984-1997
Plaats reactie
NGfe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Wat is er mis met deze auto?

Bericht door NGfe » di 03 okt, 2023 20:21

Hij ziet er mooi uit, niet extreem veel km’s.
Ik ben geen 9000 deskundige en benieuwd wat de kenners hiervan vinden.

https://link.marktplaats.nl/m2026541802 ... nt=app_ios

vanderzanden
Geregistreerd lid

Re: Wat is er mis met deze auto?

Bericht door vanderzanden » di 03 okt, 2023 21:03

Er zijn uiteraard ook goedkopere 9k 's te vinden, maar hun conditie is ... ?
Vind je een 9000 een prettige reismachine, geef je minder om flitsend optrekken dan om beschaafde luxe, stel je gedocumenteerd en goed onderhoud op prijs, dan is dit volgens mij een goede auto om serieus te overwegen.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 03 okt, 2023 21:10

Ik ben benieuwd waarom je vraag is: "wat is er mis met deze auto", als je zegt niet zoveel kennis van 9000's te hebben en een oordeel van "kenners" wilt. Ik zou de vraag "kent iemand deze auto?" logischer vinden. Overigens denk ik dat alleen mensen die hem bekeken hebben en helderzienden je vragen kunnen beantwoorden.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » di 03 okt, 2023 22:01

Met de negatieve insteek die je hebt gekozen - alsof er iets mis is met deze Saab - krijg je denk ik niet de juiste respons.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » di 03 okt, 2023 23:12

Kom kom, niet zo negatief lezen. Ik las de vraag 'wat is er mis met ..' ook gewoon als 'ik begrijp niet waarom deze nog niet verkocht is'.

TS orienteert zich op een 9k en vraagt volgens mij enkel om meningen, globale marktkennis - dus geen inspectieverslag o.i.d - over deze 9000 bij Grouwstra. Volgens mij huizen er toch een aantal 9000 liefhebbers en deskundigen op dit forum die TS een beetje op weg willen helpen.

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » di 03 okt, 2023 23:36

Ik heb deze auto proefgereden. Als je de details wilt, kan je me een PB sturen. Ik heb hem laten staan in ieder geval, voor een beste hoeveelheid aantal redenen in ieder geval.

NGfe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door NGfe » wo 04 okt, 2023 7:54

Het was niet bedoeld als negatieve insteek. Wel als vraag wat er mis mee zou kunnen zijn, wat iemand met verstand van dit type er over kan zeggen op basis van de info in de advertentie, ik namelijk niets behalve dat de basis (NL herkomst niet extreem veel km’s) volgens mij ok is. Maar lees veel over bijvoorbeeld TCS, geen idee of dat hier relevant is. En dacht mssn weten de kenners er nog wat over te vertellen.

Doesbrand
Geregistreerd lid

Bericht door Doesbrand » wo 04 okt, 2023 20:44

De 9000 is (nog) niet gestegen tot de status van neo-klassieker, denk ik. Gek genoeg, want het zijn heerlijke comfortabele en behoorlijk betrouwbare auto's. En zeldzaam ook, intussen. Maar niet een auto die door Jan en alleman gezocht wordt. De prijs die deze garage vraagt is denk ik daarom al met al toch te fors. En kennelijk zijn er ook 'genoeg redenen zijn om de auto te laten staan' zoals hierboven gemeld wordt... Ben wel benieuwd wat die redenen dan zijn.

RuudLang
Geregistreerd lid

Bericht door RuudLang » di 10 jun, 2025 14:01

Oud topic, auto staat nog steeds te koop
Het lijkt mij een mooi ding en als ie zo goed is als de adverteerder beweert dan is het niet al te duur
Grouwstra is toch een gerenommeerd (Saab) garagebedrijf?
Tis voor mij wat ver om even te gaan kijken, vraag mij inmiddels ook af waarom hij nog steeds niet verkocht is

Plaats reactie