gordelvanger

1984-1997
Plaats reactie
hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

gordelvanger

Bericht door hermank » vr 13 jun, 2025 19:32

Vandaag ging mijn gordel niet los ( bij + 33 graden.....als een slangenmens eruit ontsnapt... ;-|+ )
Er blijkt iets gebroken te zijn, binnenin.
Hoe vervang je die? Moet de stoel er dan uit? Nee toch?

9000-95
Donateur
Donateur

Re: gordelvanger

Bericht door 9000-95 » vr 13 jun, 2025 21:07

Gordelvanger zit met een bout vast aan de stoel, ik heb even niet meer voor de geest of je er bij kan met de stoel in de auto. Zit volgens mij een kapje overheen dat los moet. Probeer eens of je iets kan met de stoel helemaal naar achteren?

Voor als dat niet wil, de stoel eruit halen valt erg mee hoor. Zit met 4 torxbouten vast op de bodem. En wat stekkers los maken. Meer niet.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » za 14 jun, 2025 10:32

Afbeelding

Bij het testen - nee, dus- moest ik er op tikken om hem los te krijgen. Dat ging de laatste tik niet goed, plastic is door de jaren heen broos geworden. Het gekke is dat hij nu wel los komt.... ik kan dus wel rijden. maar moet wel een 'nieuwe' in.

Met ( electrieke) stoel in voorste of achterste stand kom ik er niet bij......

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » za 14 jun, 2025 11:06

Dan zal hij eruit moeten. Elektrische stoelen zijn vrij zwaar, beste even met twee man het ding uit de auto tillen.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » ma 16 jun, 2025 14:43

Een andere zit er in. ( met dank aan Koos R.)
Inderdaad 4 bouten en de stekkers hoefden niet los, stoel los en wat voorover kantelen en je kunt er bij!
Moet alleen nog lichtje ( wist niet dat ik dat had...deed het wel, maar nooit gezien. brandt wel erg zwak) in de gordelvanger aansluiten, draadjes solderen. (kroonsteentje kan toch ook?) Is tevens voor het verklikkerlichtje "fasten seatbelt"

En..... daarom heb ik dus sleutelvrees... een bout achter kan niet meer vastgezet worden. Anker viel in het frame bij losdraaien. Daar kom ik niet meer bij of heeft iemand een goede truc??

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » ma 16 jun, 2025 18:53

Ik heb het nooit aan de hand gehad, maar 10 tegen 1 zit er gewoon een grote kooimoer die er nu uit is gevallen. Stoel er weer uit en de bekleding even wat opzij trekken, dan zie je het zo. In dat geval is het een kwestie van een nieuwe kooimoer erin en klaar. Of de oude eruit vissen met een magneetje, kan hij ook niet gaan lopen rammelen. Ik zou het in elk geval niet zo laten, is wel een veiligheidsdingetje dat je stoel deugdelijk vast zit.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » ma 16 jun, 2025 19:10

Kooimoer is in een ruimte gevallen waar ik niet bij kom. Een holle buis. Bekleding opzij doen helpt niet. Met een magneetje omhoog brengen kan misschien, maar hij kan er niet uit. Hoe zet ik dan de bout er weer in vast...???

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 16 jun, 2025 20:36

Bij een 9-3 og zit er een kleine opening als je de bekleding wat opzij doet, die is daarvoor speciaal gemaakt denk ik.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » di 17 jun, 2025 10:42

Orphy schreef:
ma 16 jun, 2025 20:36
Bij een 9-3 og zit er een kleine opening als je de bekleding wat opzij doet, die is daarvoor speciaal gemaakt denk ik.
Mogelijk voortschrijdend inzicht bij het ontwerp van de 9-3 og, maar ik denk dat TS nu vooral bezig is met de stoelgang van zijn 9000.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » di 17 jun, 2025 11:27

Stoel er helemaal uithalen. Dan kun je er makkelijk bij. Magneet gebruiken om kooimoer te pakken

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » di 17 jun, 2025 11:40

hermank schreef:
ma 16 jun, 2025 19:10
Met een magneetje omhoog brengen kan misschien, maar hij kan er niet uit.
Ook niet schuin? Dan zal er ergens een luikje zitten. Hij is er in de fabriek ook ingezet :wink:

Wat je kan doen is de moer exact onder het gat leggen, voldoende lange bout er in steken en die een paar slagen in de moer draaien. Dan kan je de moer aan de binnenzijde tegen het gat trekken en de lipjes inhaken met een klein plat schroevendraaiertje.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » di 17 jun, 2025 12:13

vanderzanden schreef:
di 17 jun, 2025 10:42
Mogelijk voortschrijdend inzicht bij het ontwerp van de 9-3 og, maar ik denk dat TS nu vooral bezig is met de stoelgang van zijn 9000.
Joh…ik dacht wellicht is dat bij een 9000 ook het geval.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » zo 22 jun, 2025 11:00

9000-95 schreef:
di 17 jun, 2025 11:40
Hij is er in de fabriek ook ingezet :wink:
Het schijnt dat eerst de stoel wordt vastgezet op een kaal frame en dat daarna het interieur verder wordt afgemonteerd, waardoor je er later niet meer bij kunt.

Laurens heeft het ronde gat aan de zijkant groter gemaakt en daar de nieuwe moer door naar binnen. Het schroefdraad van de bout was ook beschadigd dus ook nieuwe bout. Daarna bekleding weer terug en je ziet er niets meer van.

Afbeelding

Plaats reactie