Trillende Saab 9000
-
MartinS
- Geregistreerd lid
Trillende Saab 9000
Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Saab 9000 CD 2.3i automaat.
Een oudje weliswaar (1991) maar ik ben er blij mee. Het is m'n eerste Saab en heb nooit geweten wat een fijne auto's dat zijn.
Na wat surfen op het internet vond ik jullie forum en ben meteen lid geworden.
Mijn Saab heeft een probleem.
Bij het accelereren voel ik bij de motor of in ieder geval voorin, een lichte trilling wat weer weggaat bij een hoger toerental. Het vindt plaats bij iedere snelheid. Ook het stuur trilt dan.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Ik besef dat de omschrijving wat vaag is maar beter omschrijven kan ik het niet.
Alvast bedankt!
Martin
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Saab 9000 CD 2.3i automaat.
Een oudje weliswaar (1991) maar ik ben er blij mee. Het is m'n eerste Saab en heb nooit geweten wat een fijne auto's dat zijn.
Na wat surfen op het internet vond ik jullie forum en ben meteen lid geworden.
Mijn Saab heeft een probleem.
Bij het accelereren voel ik bij de motor of in ieder geval voorin, een lichte trilling wat weer weggaat bij een hoger toerental. Het vindt plaats bij iedere snelheid. Ook het stuur trilt dan.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Ik besef dat de omschrijving wat vaag is maar beter omschrijven kan ik het niet.
Alvast bedankt!
Martin
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Trillende Saab 9000
Hoogstwaarschijnlijk zijn de aandrijfassen die in de blokken (weerszijden versnellingsbak) steken ruim geworden.
-
frank9000
- Geregistreerd lid
aangezien je probleem toerental afhankelijk is lijkt het me eerder dat je balansas ketting/tandwielen versleten zijn.
-
MartinS
- Geregistreerd lid
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Beide diagnoses klinken als "grote reparatiekosten"
Martin
Beide diagnoses klinken als "grote reparatiekosten"
Martin
-
MartinS
- Geregistreerd lid
Aanvullende info:
Het trillen zoals onder beschreven is een stuk minder als er een passagier naast me zit.
Het trillen zoals onder beschreven is een stuk minder als er een passagier naast me zit.
-
rene12
- Geregistreerd lid
Waarschijnlijk is de zaak dan weer in balans...
rene
rene
-
MartinS
- Geregistreerd lid
Wat bedoel je met "in balans". Kan het aan de aandrijfassen liggen of de schokbrekers.
-
rene12
- Geregistreerd lid
Misschien ben ik fout, maar kan het zijn dat de auto opnieuw moet worden uitgelijnd en uitgebalanceerd?
Gr. René
Gr. René
-
tenhallers
- Geregistreerd lid
Martin,
mocht je nog opzoek zijn naar een aantal donor onderdelen is misschien nog interesse voor een 9000 CD 2.3 uit nov. 1990? (zie elders op forum vraag en aanbod).
Niet dat ik de goden wil verzoeken natuurlijk,
....
Anyway wil ik je veel succes toewensen met de reparatie!
Groet, Olivier
mocht je nog opzoek zijn naar een aantal donor onderdelen is misschien nog interesse voor een 9000 CD 2.3 uit nov. 1990? (zie elders op forum vraag en aanbod).
Niet dat ik de goden wil verzoeken natuurlijk,
Anyway wil ik je veel succes toewensen met de reparatie!
Groet, Olivier