Beste SAAB 9000 kenners, ik ben aan het onderhandelen over de aankoop van een Saab 9000 uit 1987 maar vraag me af of er iets mis is met de auto. Er is een opvallend brede ruimte tussen de voor en achterdeuren. Ik heb dit nog nooit eerder gezien bij een 9000 en vraag me af of iemand hier een verklaring voor heeft.
M.v.g Rick
Ik denk dat het zo’n beschermrubbertje is, dat men vroeger over de rand van de deur schoof om te voorkomen dat je beschadigingen krijgt. Iets anders kan ik namelijk niet zo snel verzinnen…
Ter hoogte van de handgreep bij de achterdeur van de grijze zie je ook een stripje zitten, namelijk.
Als ik de foto op mijn iPad uitvergroot, zie ik exact wat Jungleman hiervoor omschrijft.
Op de achterdeuren zit een kort beschermingsrubber; op de voordeuren een langere van boven naar beneden.
Overduidelijk een rubber profiel, net als bij de achterdeuren. Lijkt mij een goed teken aangezien de eigenaar daarmee toont zuinig te zijn geweest op z'n 9000 Heb je de verkoper daar niet naar gevraagd?
Ziet er buitengewoon strak uit voor een 87er. Als hij van dichtbij net zo roestvrij is als het op de foto's lijkt, is dit een hele zeldzame vondst. Succes met je aankoop!