Het koppelings pedaal van mijn 9000 blijft af en toe hangen, ook is het al een keer voorgekomen dat ik hem tot op de bodem trapte en hij daar bleef hangen maar dat de koppeling niet vrij kwam .
wat kan dit zijn
gr. Kees
9000 2.3 16v Koppelingspedaal blijft hangen
-
frank9000
- Geregistreerd lid
Re: 9000 2.3 16v Koppelingspedaal blijft hangen
dit is waarschijnde;ijk de slave cilinder bij je koppeling pedaal.(hydraulisch pompje om het druklager aan te sturen.
-
9000T16
- Geregistreerd lid
Inderdaad. Dit zal voor 99% zeker de cilinder bij het koppelingspendaal zijn.
Gr,
Erik
Gr,
Erik
-
AeroMan
- Geregistreerd lid
@Erik
Dat is niet helemaal correct wat jij schrijft; wij hadden laatst hetzelfde probleem met onze CS van 94. Namelijk bleef het koppelings pedaal helemaal op de "bodem" zitten en was niet meer te bewegen! Wij zijn dus onmiddelijk naar de Saab Dealer in Aken (D) (zonder werkende koppeling...). Daar zeiden ze dat het ook de cilinder in de versnellingsbak de oorzaak kan zijn. In de garage werd ons verteld dat het beter zou zijn bijde te laten vervangen wegens de aantal km van de auto (175k km). Daarom hebben wij beide (!) cilinders laten vervangen + nieuwe slangen. Kosten +- 1600 euro inclusief leenbak (9-3SS 2.2 TiD...echte aanrader>rijd zeer fijn!
)
vincent
Dat is niet helemaal correct wat jij schrijft; wij hadden laatst hetzelfde probleem met onze CS van 94. Namelijk bleef het koppelings pedaal helemaal op de "bodem" zitten en was niet meer te bewegen! Wij zijn dus onmiddelijk naar de Saab Dealer in Aken (D) (zonder werkende koppeling...). Daar zeiden ze dat het ook de cilinder in de versnellingsbak de oorzaak kan zijn. In de garage werd ons verteld dat het beter zou zijn bijde te laten vervangen wegens de aantal km van de auto (175k km). Daarom hebben wij beide (!) cilinders laten vervangen + nieuwe slangen. Kosten +- 1600 euro inclusief leenbak (9-3SS 2.2 TiD...echte aanrader>rijd zeer fijn!
vincent
-
9000T16
- Geregistreerd lid
Het kan inderdaad ook de cilinder aan de versnellingsbak kant zijn.
Mijn ervaring is dat de cilinder aan het pendaal het meeste stuk gaat.
Gr,
Erik
Mijn ervaring is dat de cilinder aan het pendaal het meeste stuk gaat.
Gr,
Erik