Ik heb al een tijdje last van een natte plek bij het rempedaal/koppelingspedaal en alleen als het regent. Het is dus geen koelvloeistof. Het ontstaat ook als de auto stilstaat. Heb een beetje afgetast maar het komt volgens bij onderaan het spatbord de vloerbedekking in.
Loopt er afwatering achter het spatbord en achter de kunststof binnen spatbord? Paravaan was licht aangetast maar heb dit schoon geschuurd en met watervaste kit afgewerkt en dit blijft al een jaar in prima conditie.
Wellicht heeft iemand ook ervaring met dit soort lekkages gehad?
regen waterlekkage tapijt bestuurderskant
-
Idel
- Geregistreerd lid
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: regen waterlekkage tapijt bestuurderskant
Het kan via koppelingslang naar binnen lopen. Jij hebt waarschijnlijk de hulpcil bij het pedaal ( vroege 9000 hadden deze in de paravaan.
En controleer ook of het kunststof deel van de paravaan goed aansluit - daar lopen ook leidingen richting de dash ( oa vacuum en verwarming)
En controleer ook of het kunststof deel van de paravaan goed aansluit - daar lopen ook leidingen richting de dash ( oa vacuum en verwarming)
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
-
9000-95
- Donateur

- Regio: NL - Provincie Gelderland
Oei. Verwijder de kunststof lijst onder de voorruit dan maar eens, die waar de ruitenwissers doorheen steken. Paravan deksel eraf, ruitenwissers eraf, links en rechts de eindkapjes van de lijst eraf pakken en de lijst losmaken, let op dat de clipjes niet wegschieten en kwijtraken. Dan heb je goed zicht op de onderzijde van de voorruit sponning, dikke kans dat je daaronder meer roest gaat vinden en dat daar de oorzaak van je lekkage zit. Als het tapijt echt nat is, komt er serieus veel water binnen een dat kan eigenlijk alleen maar vanaf de voorruit komen.Idel schreef: ↑ma 31 aug, 2026 9:53Paravaan was licht aangetast maar heb dit schoon geschuurd en met watervaste kit afgewerkt en dit blijft al een jaar in prima conditie.
Afwatering loopt daar niet, tenzij je een open dak hebt.
9000 Anniversary 2.3T
-
9000-95
- Donateur

- Regio: NL - Provincie Gelderland
Wat trouwens ook nog kan is dat de afwatering van de paravan bak verstopt zit en dat daar water in blijft staan, wat dan via de rubber doppen naar binnen kan lekken. Op de Engelse fora noemen ze die bak niet voor niks het aquarium... Deksel van de paravan bak verwijderen dus. Afwatering zit ergens bij de kachelmotor in de bodem van de bak en komt ergens boven het stuurhuis uit het schutbord, zit zo'n rubber snavel geval dat wel eens dicht kan zitten. Tuinslang erin dan zie je zo of het goed wegloopt.
9000 Anniversary 2.3T
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Regio: NL - Provincie Groningen
Idd, scherp, die bak. Was ik helemaal vergeten. Het is ook al weer 4 jaar geleden dat ik een 9000 had.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.