Hallo allemaal,
Ik wil bij m'n Saab 9000 CD 2,3 de bougies vervangen. Nu heb ik begrepen dat er in de DI bij het weer plaatsen een soort vet gedaan moet worden.
Wat voor vet is dit.
Waar moet dit komen.
Hoeveel moet er in.
alvast bedankt voor jullie reactie.
Martin
Bougies vervangen
-
Wouter
- Donateur (2x)

Re: Bougies vervangen
Bij gewone losse bougies kan je deze terugdraaien met een likje kopervet op het schroefdraad, om ervoor te zorgen dat ze na verloop van tijd weer makkelijk losgedraaid kunnen worden. Waarschijnlijk heeft iemand je hierop gewezen.
Kopervet kan je voor praktisch alles gebruiken om de boel mooi gangbaar te houden. Dus ook voor delen met schroefdraad in de DI cassette. Eén ding: heeel weinig kopervet is al genoeg..
Succes
Kopervet kan je voor praktisch alles gebruiken om de boel mooi gangbaar te houden. Dus ook voor delen met schroefdraad in de DI cassette. Eén ding: heeel weinig kopervet is al genoeg..
Succes
-
hennevankampen
- Geregistreerd lid
Sufferds!!Wouter schreef:Bij gewone losse bougies kan je deze terugdraaien met een likje kopervet op het schroefdraad, om ervoor te zorgen dat ze na verloop van tijd weer makkelijk losgedraaid kunnen worden. Waarschijnlijk heeft iemand je hierop gewezen.
Succes
Hij bedoelde natuurlijk de niet geleidende gel aan de schachten van bougiedoppen!
Dit weerhoudt je DI-cassette van doorslaan op ander plaatsen dan de electroden van de bougie en gaat daardoor eeuwig mee.
Gr. Henne
-
Bart M
- Geregistreerd lid
Gewoon een klein beetje vaseline op de rubbertjes van de bougiedoppen op de DI cassette.
Kopervet op de schroefdraad van de bougies zou ik niet doen. Het vet kan verbranden en de metaaldeeltjes in het vet kunnen leiden tot een galvanische corrosie (koper - aluminium cilinderkop) waardoor je met het er weer uitdraaien van de bougie de schroefdraad kan beschadigen.
Zorg er voor dat je wel de originele NGK bougies gebruikt, anderen kunnen schadelijk zijn voor de DI cassette.
Kopervet op de schroefdraad van de bougies zou ik niet doen. Het vet kan verbranden en de metaaldeeltjes in het vet kunnen leiden tot een galvanische corrosie (koper - aluminium cilinderkop) waardoor je met het er weer uitdraaien van de bougie de schroefdraad kan beschadigen.
Zorg er voor dat je wel de originele NGK bougies gebruikt, anderen kunnen schadelijk zijn voor de DI cassette.
-
Wouter
- Donateur (2x)

hennevankampen schreef:Sufferds!!
Sorry, anderhalf jaar geleden wist ik nog niet zoveel op autogebied...