Rem problemen.

1984-1997
Plaats reactie
René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Rem problemen.

Bericht door René Stoop » di 19 okt, 2004 13:46

Bij het vervangen van de remvloeistof, met een easy bleeder, bleek dat het geen probleem was de remvloeistof te vervangen van linksvoor en rechtsachter :D . Echter van rechtvoor kwam het er niet met de bleeder uit echter alleen dmv het bedienen van het rempedaal :? . Bij linksachter kwam er met de easy bleeder als met het rempedaal totaal niets uit :shock: . De rem reageerd ook niet op het rempedaal wel op de handrem. Remleiding los gehaald van de remklauw, nog steeds geen remvloeistof.

Weet iemand wat hier mogelijk de oorzaak van kan zijn of weet in welke richting ik het moet gaan zoeken?

type auto is 9000CSE 1994 LPT zonder TCS en met ABS

Ewout900
Geregistreerd lid

Re: Rem problemen.

Bericht door Ewout900 » di 19 okt, 2004 14:05

Zal ik het doen... of zal ik het niet doen....?

Ja, ik doe het!

"Is het dan nu René Stóóóóóp?"

:oops:

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 19 okt, 2004 15:51

Even voor het begrip, zelfs met de remleiding los van de rem komt er geen vloeistof uit? Ook niet als er op het rempendaal wordt gedrukt?

Hannes

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door René Stoop » di 19 okt, 2004 16:36

Kort maar krachtig antwoord : NEE

Rechtvoor kwam er wel alleen remvloeistof uit het onluchtingsnippel als ik het rempedaal indrukte maar linksachter met de leiding los kwam er niets uit de leiding. Ook niet met het rempedaal ingedrukt.

Ik de remleidingen onder de auto ook nog even gecontroleerd en deze vertonen, voor zover ik zien kan, geen beschadigingen.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 19 okt, 2004 16:41

Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. Moet haast een probleem zijn in de hoofdremcilinder. Kan me namelijk niet voorstellen de leiding zo verstopt is dat er niks meer door komt.
Remde de auto nog wel goed dan?

groeten
Hannes

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door René Stoop » di 19 okt, 2004 16:47

Ja de auto remde naar mijn gevoel nog goed. Ik heb niet gemerkt dat hij de ene of de andere kant op trok bij stevig remmen. Het is natuurlijk wel zo dat als de remen het kruislings goed doen en de andere minder dat je dat natuurlijk minder merkt.

job-lek
Geregistreerd lid

Bericht door job-lek » di 19 okt, 2004 18:21

Rechtvoor kwam er wel alleen remvloeistof uit het onluchtingsnippel als ik het rempedaal indrukte maar linksachter met de leiding los kwam er niets uit de leiding. Ook niet met het rempedaal ingedrukt
HEb je ook geprobeerd om rechtsvor weer dicht te draaien en dan nogmaals met remleiding linksachter los?

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door René Stoop » di 19 okt, 2004 19:17

Ja ik heb natuurlijk leiding voor leiding gedaan en zoals overal wordt aangeraden eerst de voorremmen en dan de achterremmen.

Wat ik middels de documentatie/EPC heb teruggevonden is dat tussen de hoofdcylinder er een regelunit zit. Ik denk dat dat te maken heeft met de ABS. Vanaf deze unit komen de verschillende remleidingen, volgens de tekeningen, af.

Een vraag bestaat de hoofd cylinder uit 2 seperaten cylinders, een voor RV/LA en een voor LV/RA? Er komen namelijk 2 leidingen vanaf het voorraad reservoir naar de hoofdcylinder en ergaan weer 2 leidingen van de hoofdcylinder naar de ABS regelunit (als dat de ABS regelunit is)

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 20 okt, 2004 7:17

Hier een qoute van een ander forum.
hier wat info uit het restauratie-circuit:

oude rubberen remslangen kunnen op den duur van binnen uit opzwellen en dicht gaan zitten. (zeker als je moderne vloeistof gaat gebruiken in oude slangen, die kunnen daar slecht tegen. Je kan dat opzwellen niet zien aan de buitenkant. Als dat bij 1 wiel gebeurt gaat de auto trekken naar 1 kant bij matig/licht remmen. (hard remmen blijft dan meestal nog wel redelijk te doen.)

Als het echt heel erg is kan het zijn dat je nog wel druk kan zetten op een remklauw/trommel maar dan kan de druk er niet meer af en gaat die rem aanlopen.
(na een poosje rijden is dan dat ene wiel heet en het goede wiel aan de andere kant minder warm/koel)
Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt.

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door René Stoop » wo 20 okt, 2004 12:15

Ik heb even gecontroleerd of de rubberen leiding bij de remmmen dicht zat door even voorzichtig een elektriciteit draad er in te duwen. Ik heb de draad er zover in kunnen krijgen dat ik in de vaste leiding te recht kwam. Echter dit heeft het probleem nog niet opgelost.

Mijn verdenking gaat steeds meer uit naar de ABS unit er gaat n.l. hier vanaf een leiding naar elke rem.

Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik dat graag :)

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door René Stoop » wo 20 okt, 2004 15:22

Ik heb inmiddels een stukje gereden met de auto en na een paar keer remmen was ik ineens mijn druk op het rempedaal kwijt. Dit doordat ik de leiding van LA niet heb kunnen ontluchten. Waarschijnlijk omdat de ABS pomp even had moeten lopen. Nu lukte het mij wel om dmv van mij rempedaal rem olie uit het ontluchtings nippeltje te krijgen. En heb ik nu ook de rem olie van LA kunnen vervangen. Probleem is dus opgelost.

geert9000
Geregistreerd lid

Bericht door geert9000 » wo 25 okt, 2006 14:09

Het probleem dat er zich hier waarschijnlijk heeft voor gedaan is dat de oude remolie er veel telang heeft opgezeten en deze geklontert is.
De elektrokleppen in de ABS unit zijn dan aangelaaid en daardoor krijg je problemen om deze te ontluchten. (heb het al meegemaakt)
Het enige wat je hieraan kunt doen is het elektrisch schema erbij nemen en uitzoeken welke draad er naar welke klep loopt in de ABS unit. Dan met een testlamp waarmee je + en - kan zetten de klep pulseerend aansturen tewijl er op het rempedaal wordt geduuwt. Dit enkele keren herhalen. Ontluchten met nieuwe remolie en het probleem is OPGELOST!!! :shock: :D

Heb het al bij 2 wagens (9000) voor gehad en zo opgelost.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 25 okt, 2006 14:53

Hmm bij het vervangen van mijn remolie had ik linksachter ook een soort dikke stroop die er uitkwam in plaats van "gewone" olie. Rechtsachter staat nog op het programma, maar de aftapplug zat muurvast en is helemaal rond. Heb inmiddels wel een andere aftapplug maar ben een beetje huiverig om de andere los te maken met de kans dat deze afbreekt.

seep
Geregistreerd lid

Bericht door seep » wo 25 okt, 2006 18:42

las op ander forum dat bij het ontluchten of vervangen van de vloeistof bij de achterremmen je het contact aan moet zetten. Wellicht dat dit de abs activeerd om zo ook de doorstroom op gang te zetten. Voor moet natuurlijk vanuit veiligheidsoverweging altijd kunnen pompen.

Plaats reactie