houtdecoratie deuren
-
gj900
- Donateur (9x)

houtdecoratie deuren
Ik ben op zoek naar de originele houtdecoratie op de bovenkant van de deurbekleding. Bij mijn 9000 is de bekleding aan de bestuurderskant een beetje ingedeukt door het leunen van de elleboog en dat zou mooi te camoufleren zijn met die houtstrips en ze staan nog mooi ook... Heeft iemand die liggen of weet iemand waar ze te krijgen zijn?
Voor het meest rechtse luchtrooster is geen houtomlijsting te krijgen heb ik mij wel eens laten vertellen. Klopt dat?
Alvast bedankt voor jullie reakties!
Groeten,
Gerrit Jan
Voor het meest rechtse luchtrooster is geen houtomlijsting te krijgen heb ik mij wel eens laten vertellen. Klopt dat?
Alvast bedankt voor jullie reakties!
Groeten,
Gerrit Jan
-
verde900
- Donateur

Re: houtdecoratie deuren
Nee, dat klopt niet, dit was een standaard item bij de luxe Griffin modellen vanaf 1992, zoals ook de houten asbak achter.gj9000 schreef:Voor het meest rechtse luchtrooster is geen houtomlijsting te krijgen heb ik mij wel eens laten vertellen. Klopt dat?
-
SimonA50
als je voor de meest rechtse luchtrooster een hout omlijsting wil, zul je de gehele dashboardkasje moeten vervangen daar dat een geheel vormt met de rechtse lucht rooster. Of je moet een klapzak aan de passagierszijde hebben want die hebben dat gescheiden.
PS, werk je bij Scania?
PS, werk je bij Scania?
-
gj900
- Donateur (9x)

Aha, bedankt voor de snelle reaktie! Dan wordt mijn vraag verder uitgebreid.... weet iemand zo'n luchtroosterhoutomlijsting (mooi scrabblewoord) te vinden?
-
gj900
- Donateur (9x)

Klopt Simon, ik werk bij Scania in Södertälje. In januari ben ik naar Zweden verhuisd. Zo te zien aan je profiel ben jij ook in het bezit van een Anniversary 9000, klopt dat? Die van mij heeft een airbag aan de passagierszijde dus dat zou de boel iets vereenvoudigen. Ik zag trouwens dat veel Zweedse Anniversary modellen geen houten dashboard en geen bijrijdersairbag hebben... gek eigenlijk dat de veiligheidsbewuste Zweden die tweede airbag bij zo'n model weglaten... Woon jij al lang in Zweden?
Groeten,
Gerrit Jan
Groeten,
Gerrit Jan
-
Injectie
- Moderator
Gerrit-Jan ik wens je veel succes met zoeken. IK heb net mijn zoektocht naar dezelfde strips gestopt. Ik heb na 3 jaar eindelijk een setje gevonden.

-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Hoi ik heb ze op www.ebay.nl zien staan!!
kijk snel want volgens mij staat hij er niet lang meer op.
geef in SAAB en klik op Wereldwijd.
Ik geloof een engelsman UK.
Succes EJ
kijk snel want volgens mij staat hij er niet lang meer op.
geef in SAAB en klik op Wereldwijd.
Ik geloof een engelsman UK.
Succes EJ
-
gj900
- Donateur (9x)

Bedankt Erik Jan! Bedoel je deze aanbieding?:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 54782&rd=1
Volgens mij is dat groen hout
of is dat een effect van de flitser? Wat zou Green Burgh zijn
Groeten,
Gerrit Jan
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 54782&rd=1
Volgens mij is dat groen hout
Groeten,
Gerrit Jan
-
Harmen
- Geregistreerd lid
Het is idd groenhout, alleen jammer dat het voor een RHD auto is
Want het is niet echt duur.
Want het is niet echt duur.
-
gj900
- Donateur (9x)

Geen 3 jaar maar 15 dagen zoeken heeft een mooi setje deurpanelen opgeleverd!
Ze moeten nog wel even uit Frankrijk komen.... maar ik heb er alle vertrouwen in. Als ze eenmaal gemonteerd zijn is mijn Saab van al het hout voorzien dat op de 9000 leverbaar was..... met uitzondering van dat luchtroostertje aan de bijrijderskant
Dat zal nog wel eens een langdurige zoektocht kunnen worden....
Mocht iemand ooit zo'n klein stukje hout tegen komen dan houd ik me warm aanbevolen
Gerrit Jan
Mocht iemand ooit zo'n klein stukje hout tegen komen dan houd ik me warm aanbevolen
Gerrit Jan
-
Injectie
- Moderator
Gefeliciteerd. Dat is zeer zeker snel gegaan dan.
Enne als je nog zo'n stukje tegenkomt voor het rechtse rooster. Kijk dan gelijk of hij er 2 heeft. Ik heb geen passagiersairbag.
Enne als je nog zo'n stukje tegenkomt voor het rechtse rooster. Kijk dan gelijk of hij er 2 heeft. Ik heb geen passagiersairbag.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

http://cgi.ebay.nl/saab-walnut-air-vent ... dZViewItem
Maakt het uit dat deze voor RHD is? (heb de EPC nu even niet ter inzage...
)
Maakt het uit dat deze voor RHD is? (heb de EPC nu even niet ter inzage...
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Het dashboardkasje hoeft niet echt vervangen te worden. Het houten stukje kan gewoon op de roosterrand geplakt worden.SimonA50 schreef:als je voor de meest rechtse luchtrooster een hout omlijsting wil, zul je de gehele dashboardkasje moeten vervangen daar dat een geheel vormt met de rechtse lucht rooster. Of je moet een klapzak aan de passagierszijde hebben want die hebben dat gescheiden.
PS, werk je bij Scania?
Met de achterste houten latten (zoals destijds op Griffin's te vinden) moet je opletten; want er zijn er met een uitsparing voor een luchtrooster in de deurpanelen bovenaan. De meeste 9000's hebben geen roosters in de deuren achteraan.