thermostaat

1984-1997
Plaats reactie
dirk - jan
Geregistreerd lid

thermostaat

Bericht door dirk - jan » wo 10 nov, 2004 23:03

hey heren en dames

ff een vraag over de thermostaat van een 9000 ik heb bergrepen dat er in de 9000 een 2 standen thermosaat wordt gemonteerd die als de temparatuur hoger op loopt helemaal open gaat en daar bij het verwarmingkanaal afsluit !nou ik kan je vertellen dat is niet lekker !!
elke x als je wat langer stil staat wordt de verwarming koud ! of in de file brrrrrrrrrrr maar wat moet ik nou doen ? een hogere thermostaat er in zetten of is er een andere remedie !! groetjes dj

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: thermostaat

Bericht door René Stoop » do 11 nov, 2004 0:24

Er zijn 2 verschillende thermostaten een met een werk temperatuur van 82 en een met 89 graden, een hogere thermostaat lijt me geen oplossing. Deze thermostaat dient ervoor dat de motor temperatuur constant gehouden wordt. Meestal zit er al de 89 graden versie ingemonteerd.

Het kan ook zijn dat de radiator fan constant blijft draaien, maar dat moet je kunnen zien dat de temperatuur als je stil staat omlaag loopt. Of even onder de motor kap kijken of deze, als de motor is gestart nog al draait.

Als het verhaal zo hoor heb ik meer het gevoel dat of de interieur fan niet draait (effe checken door hem, als je stil staat in een hogere stand zetten en kijken of je wel warmte krijgt). Of dat er misschien niet voldoende koelvloeistof in het systeem zit (waardoor er niet genoeg vloeistof door het systeem heen gepompt kan worden).

job-lek
Geregistreerd lid

Bericht door job-lek » do 11 nov, 2004 1:19

verwarmingsradiator kan ook dichtgeslipt zijn

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 11 nov, 2004 19:52

controleer ook even je koelvloeistofpeil

Plaats reactie