Airco 9000
-
BenS
- Geregistreerd lid
Airco 9000
Bij de proefrit gisteren bleek de airco perfect koude lucht het interieur in te pompen, maar warme lucht....... ho maar. Volgens de verkoper komt dat omdat de Saab een tijd stil heeft gestaan en dat daardoor het systeem opnieuw afgeperst dient te worden. Naar mijn idee B*ll S**t, maar ik kan het fout hebben.
Iemand enig idee??
Moet ik dat ding nou wel of niet kopen??
Groeten, Ben
Iemand enig idee??
Moet ik dat ding nou wel of niet kopen??
Groeten, Ben
-
Harmen
- Geregistreerd lid
Re: Airco 9000
Koude lucht komt vanuit de airco compressor, warme lucht komt via de motor, dus als je geen warme lucht krijgt zit er iets fout. Heb je een korte of lange proefrit gemaakt? want het kan effe duren voordat de auto warm wordt. De motor moet namenlijk wel warm zijn. theoretisch kan het natuurlijk zijn dat de kachel radiator stuk is, kost ongeveer 50 euro (gebruikte) en wat handigheid om het te vervangen
Trouwens mocht de kachelradiator stuk zijn dan is het meestal een lek, dus effe goedopletten. stonk de auto ook van binnen?
-
BenS
- Geregistreerd lid
De proefrit was lang genoeg om de motor op temperatuur te krijgen dus dat was het probleem niet. En de auto stonk ook niet van binnen.Harmen schreef: Heb je een korte of lange proefrit gemaakt? want het kan effe duren voordat de auto warm wordt. Trouwens mocht de kachelradiator stuk zijn dan is het meestal een lek, dus effe goedopletten. stonk de auto ook van binnen?
Groeten Ben
-
Erik
- Lid van verdienste
Is het een automatische airco (ACC) of een mechanische(AC)?
-
Harmen
- Geregistreerd lid
Beeetje stomme vraag, maar had je de ventilatie roosters wel open?
Oh ja verwarming werkt trouwens via het koelsysteem, daarop is de kachelradiator aangesloten. (Ik heb zelf ooit een lekke kachel gehad, vandaar ook de stank vraag)
Oh ja verwarming werkt trouwens via het koelsysteem, daarop is de kachelradiator aangesloten. (Ik heb zelf ooit een lekke kachel gehad, vandaar ook de stank vraag)
-
BenS
- Geregistreerd lid
Als het goed is gaat het hier om een ACC.erik schreef:Is het een automatische airco (ACC) of een mechanische(AC)?
-
BenS
- Geregistreerd lid
Is geen stomme vraag.Harmen schreef:Beeetje stomme vraag, maar had je de ventilatie roosters wel open?
Groeten, Ben
-
Harmen
- Geregistreerd lid
Hmmm, ik zou je in ieder geval aanraden niet de vraagprijs te gaan betalen. Voor die 2400 mag de kachel minstens werken. persoonlijk zou ik effe doorzoeken naar een CS exemplaar (of je moet het oude type natuurlijk mooier vinden) En overweeg een Tubo versie, veel extra power
Succes.
herman
Succes.
herman
-
BenS
- Geregistreerd lid
De hoeveelheid power was m.i. genoeg. Het moet wel betaalbaar blijven en geen draaikolk in de tank veroorzaken.
De kachel/ACC gaat op zijn kosten gerepareer worden, anders gaat de hele deal niet door.
Tnx, Ben
Tnx, Ben
-
Harmen
- Geregistreerd lid
150 pk kun je idd wel mee voor de dag komen hoor.
Hmmm ik krijg ook weer zin in een 9000
-
BenS
- Geregistreerd lid
Ik moet je heel eerlijk zeggen. Ik ben er wel een beetje verliefd op geworden maar mijn gezonde verstand heeft gelukkig nog steeds de overhand.Harmen schreef:150 pk kun je idd wel mee voor de dag komen hoor.
-
Marc
- Lid van verdienste
Voor het verbruik moet je een turbo niet laten staan, gemiddeld zal het niet veel schelen.
Voor 2400euri moet je mijns inziens een veel recenter model kunnen krijgen. Op ebay.de gaan de meeste weg voor nog geen 800euro.
Voor 2400euri moet je mijns inziens een veel recenter model kunnen krijgen. Op ebay.de gaan de meeste weg voor nog geen 800euro.
-
BenS
- Geregistreerd lid
Tsja, wat is wijsheid. Dit is wel een model waar alle opties zowat inzitten.
-
Erik
- Lid van verdienste
Is wel waar wat marky zegt. Turbo rijdt wel bijzonder. Al neem je de 2.0lpt. Je krijgt onderin al veel meer trekkracht (al rijdt de 2.3 alles behalve slecht hoor). De meeste 9000's hebben een behoorlijk rijke uitrusting.