Airco 9000

1984-1997
Plaats reactie
BenS
Geregistreerd lid

Airco 9000

Bericht door BenS » zo 21 nov, 2004 14:26

Bij de proefrit gisteren bleek de airco perfect koude lucht het interieur in te pompen, maar warme lucht....... ho maar. Volgens de verkoper komt dat omdat de Saab een tijd stil heeft gestaan en dat daardoor het systeem opnieuw afgeperst dient te worden. Naar mijn idee B*ll S**t, maar ik kan het fout hebben.
Iemand enig idee??

Moet ik dat ding nou wel of niet kopen??

Groeten, Ben

Harmen
Geregistreerd lid

Re: Airco 9000

Bericht door Harmen » zo 21 nov, 2004 15:01

Koude lucht komt vanuit de airco compressor, warme lucht komt via de motor, dus als je geen warme lucht krijgt zit er iets fout. Heb je een korte of lange proefrit gemaakt? want het kan effe duren voordat de auto warm wordt. De motor moet namenlijk wel warm zijn. theoretisch kan het natuurlijk zijn dat de kachel radiator stuk is, kost ongeveer 50 euro (gebruikte) en wat handigheid om het te vervangen :D Trouwens mocht de kachelradiator stuk zijn dan is het meestal een lek, dus effe goedopletten. stonk de auto ook van binnen?

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » zo 21 nov, 2004 15:39

Harmen schreef: Heb je een korte of lange proefrit gemaakt? want het kan effe duren voordat de auto warm wordt. Trouwens mocht de kachelradiator stuk zijn dan is het meestal een lek, dus effe goedopletten. stonk de auto ook van binnen?
De proefrit was lang genoeg om de motor op temperatuur te krijgen dus dat was het probleem niet. En de auto stonk ook niet van binnen.

Groeten Ben

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 21 nov, 2004 16:33

Is het een automatische airco (ACC) of een mechanische(AC)?

Harmen
Geregistreerd lid

Bericht door Harmen » zo 21 nov, 2004 17:34

Beeetje stomme vraag, maar had je de ventilatie roosters wel open?
Oh ja verwarming werkt trouwens via het koelsysteem, daarop is de kachelradiator aangesloten. (Ik heb zelf ooit een lekke kachel gehad, vandaar ook de stank vraag)

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » zo 21 nov, 2004 17:34

erik schreef:Is het een automatische airco (ACC) of een mechanische(AC)?
Als het goed is gaat het hier om een ACC.

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » zo 21 nov, 2004 17:35

Harmen schreef:Beeetje stomme vraag, maar had je de ventilatie roosters wel open?
Oh ja verwarming werkt trouwens via het koelsysteem, daarop is de kachelradiator aangesloten. (Ik heb zelf ooit een lekke kachel gehad, vandaar ook de stank vraag)
Is geen stomme vraag. :wink: Maar ik had de roosters inderdaad allemaal open staan. De familie werd er niet echt blij van met een buitentemperatuur van 2 graden. (volgens de Saab).

Groeten, Ben

Harmen
Geregistreerd lid

Bericht door Harmen » zo 21 nov, 2004 17:41

Hmmm, ik zou je in ieder geval aanraden niet de vraagprijs te gaan betalen. Voor die 2400 mag de kachel minstens werken. persoonlijk zou ik effe doorzoeken naar een CS exemplaar (of je moet het oude type natuurlijk mooier vinden) En overweeg een Tubo versie, veel extra power :D

Succes.

herman

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » zo 21 nov, 2004 17:43

De hoeveelheid power was m.i. genoeg. Het moet wel betaalbaar blijven en geen draaikolk in de tank veroorzaken.;-) De kachel/ACC gaat op zijn kosten gerepareer worden, anders gaat de hele deal niet door.

Tnx, Ben

Harmen
Geregistreerd lid

Bericht door Harmen » zo 21 nov, 2004 17:48

150 pk kun je idd wel mee voor de dag komen hoor.
Hmmm ik krijg ook weer zin in een 9000 :D

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » zo 21 nov, 2004 17:49

Harmen schreef:150 pk kun je idd wel mee voor de dag komen hoor.
Hmmm ik krijg ook weer zin in een 9000 :D
Ik moet je heel eerlijk zeggen. Ik ben er wel een beetje verliefd op geworden maar mijn gezonde verstand heeft gelukkig nog steeds de overhand. :wink:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 21 nov, 2004 18:01

Voor het verbruik moet je een turbo niet laten staan, gemiddeld zal het niet veel schelen.

Voor 2400euri moet je mijns inziens een veel recenter model kunnen krijgen. Op ebay.de gaan de meeste weg voor nog geen 800euro.

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » zo 21 nov, 2004 18:04

Tsja, wat is wijsheid. Dit is wel een model waar alle opties zowat inzitten.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 21 nov, 2004 21:36

Is wel waar wat marky zegt. Turbo rijdt wel bijzonder. Al neem je de 2.0lpt. Je krijgt onderin al veel meer trekkracht (al rijdt de 2.3 alles behalve slecht hoor). De meeste 9000's hebben een behoorlijk rijke uitrusting.

Plaats reactie