hallo (eerste post)
ik ben me aan het verdiepen in de aanschaf van een 9000 CS en alles wat hiermee gepaard gaat.
Ik lees en hoor links en rechts dat de turbo's gebruikt in de 9000 van voor 95 een korte levensduur hebben en dat deze, wanneer deze niet gereviseerd is, grote kans heeft kapot te gaan nog voor de auto 200.000 km. heeft gelopen.
klopt dit een beetje?
mijn dank is groot.
levensduur turbo vn een 2.3
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Re: levensduur turbo vn een 2.3
Hangt er heel (HEEL HEEL) erg veel van af hoe de vorige eigenaar er mee omgesprongen is. Ik denk dat de grootste sloper in 10.000 km een turbo om zeep kan helpen. Maar iemand die zich aan de gedragscodes voor turbo's houdt, zal heel veel meer km's kunnen maken. Of dat meer of minder dan 200.000 zijn weet ik niet. Ik zou zeggen meer, maar ik heb er geen ervaring mee.
Waarschijnlijk zijn er wel forummers die je de tekenen van een niet zo frisse turbo kunnen opsommen. Zodat je daar op kan letten bij een proefrit.
Waarschijnlijk zijn er wel forummers die je de tekenen van een niet zo frisse turbo kunnen opsommen. Zodat je daar op kan letten bij een proefrit.
-
garagetest
- Geregistreerd lid
juis ja.paul99gl83 schreef:Hangt er heel (HEEL HEEL) erg veel van af hoe de vorige eigenaar er mee omgesprongen is. Ik denk dat de grootste sloper in 10.000 km een turbo om zeep kan helpen. Maar iemand die zich aan de gedragscodes voor turbo's houdt, zal heel veel meer km's kunnen maken. Of dat meer of minder dan 200.000 zijn weet ik niet. Ik zou zeggen meer, maar ik heb er geen ervaring mee.
nou hoor ik deze turbo flink blazen als ik hem intrap.
maar hij werkt voor de rest prima.
geef ik plank gas, dan trekt de turbo tot in het oranje en als ik het pedaal laat vieren hoor je hem langzaam terugvallen.
daarna is het weer rustig in de auto...
normaal?
abnormaal?
moet je het ding helemaal niet horen blazen?
anyway...
desondanks denk ik dat ik hem tóch zometeen ga kopen.
-
Erik
- Lid van verdienste