witte rook

1984-1997
Plaats reactie
dirk - jan
Geregistreerd lid

witte rook

Bericht door dirk - jan » zo 19 dec, 2004 18:37

heren en dames van dit forum

zijn er hier mensen die weten wat het inhoud als je je auto start nadat hij een uurtje of 8 heeft stil gestaan , nadat hij aan gesprongen is na een paar sec ff wat witte rook ( verbrande olie ) gaat kwalmen wat ook weer na een paar tellen over is . en verder komt er dan de normale condens uit ! maar ik vind het wel een rot gezicht zo n kwalm er uit ik vermoed zelf dat er wat olie langs de klep rubbers lekt en dat verbrand word na een langere tijd stil stand ! zijn hier oplossingen voor ( toevoeging in de olie bijv ) en ja heeft er iemand hier ervaring mee ? oja de motor verbruikt geen olie !

mvg dirk jan

Erik
Lid van verdienste

Re: witte rook

Bericht door Erik » zo 19 dec, 2004 18:52

witte rook is geen olie (grijze of zwarte rook), maar condens.

Als je auto verder normaal rijdt en idd geen olie verbruikt zou ik me verder geen zorgen maken.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 19 dec, 2004 23:42

verbrande olie geeft een blauwe walm, zwart heeft te maken met een slechte verbranding (benzine), wit is water of condens.

dirk - jan
Geregistreerd lid

Bericht door dirk - jan » zo 19 dec, 2004 23:49

nou vooruit dan blauwe rook ! en ik kan het verschil gelukkig nog onderscheiden tussen condens en en echte kwalm hahaha

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 20 dec, 2004 0:00

wat is een kwalm?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » ma 20 dec, 2004 0:09

een twentse walm?? :wink:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 20 dec, 2004 10:34

in groningen kwalmen we ook! :wink:

Bij deze temperaturen kan het natuurlijk ook vocht in de uitlaat zijn?

dirk - jan
Geregistreerd lid

Bericht door dirk - jan » ma 20 dec, 2004 17:33

zou condens naar verbrande olie ruiken dan ? en 5 huizen verder op nog niet opgelost zijn ?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 20 dec, 2004 20:18

Dan zou je wel olie moeten verbruiken. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de anatomie van de 9000, maar ik neem aan dat je carterventilatie bij je luchtfilter uitkomt? Kijk eens of daar veel olie is. En hoe zien je bougies er uit?

dirk - jan
Geregistreerd lid

Bericht door dirk - jan » ma 20 dec, 2004 22:20

nee olie verbruikt hij niet en bogies zien er ook goed uit !! maar zoals ik al schreef hij rookt maar een een sec of 4 na langdurige stilstand dus niet wereld schokkend maar wel een rot gezicht hahahahha maar ik had ergens gelezen dat als de motor een paar uur stil staat de olie langs de kleprubbers kan druppelen en wanneer je hem dan start die olie verbrand van daar die blauwe rook ! maar ik weet niet of dat een 9000 kwaaltje is , en of dat op een of andere mannier te verhelpen is zonder de kleprubbers te vervangen ! een toevoeging aan de olie of zo !

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door René Stoop » ma 20 dec, 2004 23:15

Dit duid er volgens mij op dat je klepsteeloliekeeringen mischien wat olie dootlaten dat heeft dan tot gevolg, als je wat langer stilstaat dat er olie op de klep en als deze klep open staat het zelfs op de cylinder kan komen. Het gevolg hiervan is dat je een blauwe/grijze walm krijgt bij starten. En het hoeft inderdaan maar een weinig olie te zijn om dit te kunnen veroorzaken.

dirk - jan
Geregistreerd lid

Bericht door dirk - jan » ma 20 dec, 2004 23:22

kan het kwaad ?
en zijn er toevoegingen die het mischien verhelpen er is tegenwoordig zoveel rommel op de markt die je bij de olie kan gooien !

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » di 21 dec, 2004 0:44

Nee!!!!!!!! (Ja, als het tussen je oren zit :shock: )
Zonde van je geld.
Ga maar sparen voor een latere revisie 8)

EJ

Plaats reactie