Tripcomputer
-
Doezn
- Geregistreerd lid
Tripcomputer
Ik heb een saab 9000 van het jaar 96 en ik heb het klokje door een tripcomputer vervangen maar hij werkt niet echt...
Zou er mij iemand kunnen helpen?
Groetjes
Groetjes
-
garagetest
- Geregistreerd lid
Re: Tripcomputer
'wat' werkt er niet aan?Doezn schreef:Ik heb een saab 9000 van het jaar 96 en ik heb het klokje door een tripcomputer vervangen maar hij werkt niet echt...
Groetjes
-
Doezn
- Geregistreerd lid
'wat' werkt er niet aan?[/quotgaragetest schreef:Doezn schreef:Ik heb een saab 9000 van het jaar 96 en ik heb het klokje door een tripcomputer vervangen maar hij werkt niet echt...
Groetjes
De tripcomputer is voorzien van 2 brede fiches en mijn auto heeft 1dikke met 8 kabels en een kort met 3kabels. Op de tripmeter kan je echter maar 9 kabels aansluiten in totaal en k heb er dus 11.
Nu, mijn probleem is echter dat als ik de dikke fiche aansluit op een van de ingangen van de tripmeter dan kan ik mijn gewoon boorcomputer verzetten maar mijn scherm van mijn tripcomputer blijft zwart.
Als ik echter mijn dun fiche aansluit op de helft van mijn overblijvend stuk dan gaat het schermpje wel maar dan duid hij geen gemiddeld snelheid aan, heeft geen waarscuwing bij een bepaalde snelheid en telt hij geen afstand af bij "distant to destination.
Ik heb geprobeert om een overblijvend kabel aan te sluiten op een aansluiting die nog bloot lag maa hij toont dan aan dat ik constant 86 km/uur rijd
Hopelijk geraak je eruit.
Bedankt en Groetjes
-
John
- Geregistreerd lid
Is de tripcomputer danwel de connector van het zelfde modeljaar als je auto?
Ik heb me bij Elferink (www.elferink.nl) weleens laten vertellen dat dit relevant is.
Ik heb me bij Elferink (www.elferink.nl) weleens laten vertellen dat dit relevant is.
-
Doezn
- Geregistreerd lid
John schreef:Is de tripcomputer danwel de connector van het zelfde modeljaar als je auto?
De tripcomputer is van een aero en mijn wagen is een CDE van 1996
-
garagetest
- Geregistreerd lid
lijkt erop dat er geen tachosignaal doorkomt...
-
Doezn
- Geregistreerd lid
garagetest schreef:lijkt erop dat er geen tachosignaal doorkomt...
Is dat op te lossen?
-
garagetest
- Geregistreerd lid
ik roep ook maar wat hoorDoezn schreef:garagetest schreef:lijkt erop dat er geen tachosignaal doorkomt...
Is dat op te lossen?
maar je hebt een puls nodig om daadwerkelij kte kunne berekenen hoe snel je gaat, binnen welke tijd. zo kun je gemiddeldes ook uitrekenen. of resterende tijd schatten (hetzelfde maar dan omgekeerd dus)
veel navigatiesystemen (inbouw) maken hier ook gebruik van, want zodoende weet het apparaat ook zónder ontvangst (tunnels bijv.) waar je je ongeveer moet bevinden.
vergelijk het met de pulsen die een fiets computertje ontvangt van het magneetje aan je spaken.
bij de meeste auto's zit het tachosignaal aan de km. teller vast, want dat is een instrument welk dat nodig heeft.
maar nogmaals, ik weet iet of je het daar moet zoeken.
misschien heeft de kabelboom bij jouw gewoon weg geen aftakking van het tachosignaal.
moeilijk te zeggen.... (vaak blauwe draad)
-
Marc
- Lid van verdienste
Tachosignaal bij de 9000 is een groene draad in 1 van de 2 8-polige stekkers.
-
garagetest
- Geregistreerd lid
kijk aanmarky schreef:Tachosignaal bij de 9000 is een groene draad in 1 van de 2 8-polige stekkers.
tjek dus eerst eens of er een kabel bij zit die je aan je tripcomputer hangt die überhaupt het tachosignaal zou kunnen zijn...
-
garagetest
- Geregistreerd lid
wat?erwin mertens schreef:![]()
Maar ik hou me in...
-
Doezn
- Geregistreerd lid
garagetest schreef:kijk aanmarky schreef:Tachosignaal bij de 9000 is een groene draad in 1 van de 2 8-polige stekkers.
tjek dus eerst eens of er een kabel bij zit die je aan je tripcomputer hangt die überhaupt het tachosignaal zou kunnen zijn...
Is dat die groene kabel? Kheb er twee zitten een groen en een groen met een streep erop.
-
garagetest
- Geregistreerd lid
ik heb geen schema's van die autoDoezn schreef:garagetest schreef:kijk aanmarky schreef:Tachosignaal bij de 9000 is een groene draad in 1 van de 2 8-polige stekkers.
Is dat die groene kabel? Kheb er twee zitten een groen en een groen met een streep erop.
überhaupt niet