waar moet ik dat zoeken?
als ik optrek in de lage versnellingen (met name licht sturend) dan gaan de voorwielen erg zoeken, althans zo lijkt het.
het vibreert nog al allemaal dan.
in de hogere versnellingen heb ik hier geen last van, maar misschien komt dat doordat er dan relatief minder kracht wordt overgebracht naar de voorwielen.
ik denk zel dat ik richting ophaning moet zoeken, maar waar?
stuur trillen bij optrekken
-
Injectie
- Moderator
Re: stuur trillen bij optrekken
U was zich er van bewust dat er vandaag sneeuw lag???
Hetgeen u ervaart klinkt mij als spinnende wielen in de oren namelijk.
-
garagetest
- Geregistreerd lid
hier lag geen sneeuw hoorInjectie schreef:U was zich er van bewust dat er vandaag sneeuw lag???![]()
nee het is duidelijk en alleen bij optrekken strikt recht door, maar is duidelijker te voelen bij flauw naar rechts sturen.
in een bocht naar links is er niets aan de hand.
het vind alleen plaats bij acceleren tussen de pak hem beet 20 tot 40 km/uur
-
9000T16
- Geregistreerd lid
Ik heb het zelfde probleem. Bij mij zit het probleem in de iets te brede velgen en banden.(mooi zijn doet pijn denk ik dan maar)
Het probleem kan ook in de stuurinrichting zitten(stuurkogels)
Groet,
Erik
Groet,
Erik
-
garagetest
- Geregistreerd lid
aan dat laatste denk ik dus zelf meer.9000T16 schreef:Ik heb het zelfde probleem. Bij mij zit het probleem in de iets te brede velgen en banden.(mooi zijn doet pijn denk ik dan maar)
Groet,
Erik
fusee kogels oid
heeft iemand hier ervaring mee?
hoe te constateren en op te lossen bijvoorbeeld?
-
9000T16
- Geregistreerd lid
Krik de voorwielen op en voel of er speling in de stuur of fuseekogels. dit kan je voelen.
Handen op 6 uur als je dan speling voelt is het de fuseekogel
handen op kwart voor drie als je dan speling voelt is het de stuurkogel of het stuurhuis.
als er overmatige speling op een kogel zit moet je hem vervangen.
Groet,
Erik
Handen op 6 uur als je dan speling voelt is het de fuseekogel
handen op kwart voor drie als je dan speling voelt is het de stuurkogel of het stuurhuis.
als er overmatige speling op een kogel zit moet je hem vervangen.
Groet,
Erik
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Ik had hetzelfde.. wielen zoeken bij (fors) optrekken. Dit gebeurde ook bij een weg met sterke spoorvorming.
Bij mij zat een van de veerpoten domweg niet goed vast (de linker in mijn geval). De drie bouten bovenaan de veerpoot (in het motorcompartiment) zaten geen van drieen goed vastgedraaid.
Aangetrokken en probleem verholpen. Dit geeft wel ook aan dat het aan legio oorzaken te wijten kan zijn vrees ik.
Guido
Bij mij zat een van de veerpoten domweg niet goed vast (de linker in mijn geval). De drie bouten bovenaan de veerpoot (in het motorcompartiment) zaten geen van drieen goed vastgedraaid.
Aangetrokken en probleem verholpen. Dit geeft wel ook aan dat het aan legio oorzaken te wijten kan zijn vrees ik.
Guido