zekering kast Saab 9000Lpt

1984-1997
Plaats reactie
Koos
Geregistreerd lid

zekering kast Saab 9000Lpt

Bericht door Koos » di 28 dec, 2004 18:17

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik bij de relais achter de zekeringskast kan komen. Dit is bij een 9000 2.0Lpt van 1997. Deze auto heeft geen handschoenenkast maar op deze plek een airbag zitten.

Voor al uw reactie mijn dank.

Koos

Doezn
Geregistreerd lid

Re: zekering kast Saab 9000Lpt

Bericht door Doezn » di 28 dec, 2004 18:39

Koos schreef:Wie o wie kan mij vertellen hoe ik bij de relais achter de zekeringskast kan komen. Dit is bij een 9000 2.0Lpt van 1997. Deze auto heeft geen handschoenenkast maar op deze plek een airbag zitten.

Voor al uw reactie mijn dank.

Koos

Als je naar je zekeringen kijkt zijn erbovenaan 2 klick-systeemtjes (2 zwarte cirkels)die je eerst moet verwijderen. Je doet dat door de 2 pinnetjes die in het midden zitten erdoor te duwen en dan de rest gewoon eruithalen. Let wel op, ge speelt ze gemakkelijk kwijt terwijl je ze perfect kan recupereren.

Daarna haal je de "bekleding" eraf maar toen ik dat deed zijn al mijn zekeringen eruitgevallen dus dat is een beetje ambetant, let ervoor op. Vergeet ook niet je contact af te leggen, kan voor problemen zorgen.

Als je dat gedaan hebt dan ga je 2(ben nie zeker of er wel 2 zijn kan ook 3)vijzen eruitdraaien (op dezelfste hoogte als die 2 rondjes)en kan komt het geheel los maar die zit nog vanachter op een soort scharniertjes vast, dus eerst achterkant opheffen, naar jetoe trekken en dan alles naar beneden doen zakken.

Bij mij was het zo in een CDE '96. Niet veel werk zo'n 5 min, tenzij dat ge weer alle zekeringen moet erinsteken... :roll:

Ik hoop dat je met dit iets zijt en veel succes.

ps wat is er defect?

Doezn
Geregistreerd lid

Bericht door Doezn » vr 31 dec, 2004 1:35

En is het gelukt?

Koos
Geregistreerd lid

Bericht door Koos » za 01 jan, 2005 19:00

Het probleem: Het relais van de waarschuwingslichten blijft hangen. Als alles goed is gaan we er deze week aan werken maar we hadden eerst de feestdagen voor de deur.

Wordt gevolgd.

PS: de beste wensen voor het jaar 2005.

Doezn
Geregistreerd lid

Bericht door Doezn » zo 02 jan, 2005 0:41

Koos schreef:Het probleem: Het relais van de waarschuwingslichten blijft hangen. Als alles goed is gaan we er deze week aan werken maar we hadden eerst de feestdagen voor de deur.

Wordt gevolgd.

PS: de beste wensen voor het jaar 2005.

Had ik ook voor. Was bij mij te herstellen zonder aankoop van een nieuw relais.
Een soldering was losgekomen en moest gewoon hersoldeerd worden.
Kan ook zijn dat er iets anders is.

PS: een gelukkig en voorspoedig 2005

Plaats reactie