hoi heren en dames van het forum
ik wou graag weten of het mogelijk is dat klepsteelolie keeringen vervangen kunnen worden zonder dat de hel kop er af moet ! ik weet bijv dat het bij een golf kan !! en zo ja doet de dealer dat ook , of halen hun de hele kop eraf !! wat klauwen vol geld kost
groetjes dj
klepsteel olie keeringen
-
Alfriedel
- Geregistreerd lid
Re: klepsteel olie keeringen
hoi,Saabbist
het kan wel maar je zult wel enige creativiteit moeten ontwikkelen.
Als je een compressor hebt kun je van een oude bougie een wartel maken zodat je luchtdruk op je cilinder kunt zetten waardoor je kleppen dichtgedrukt blijven en kun je middels een zelfgemaakt stuk gereedschap die je onder je tuimelaaras drukt je klepschotel indrukken waarna je de klepspietjes kunt verwijderen en de steelrubbers kunt vernieuwen maar je moet wel met metaalbewerken ervaring hebben om dit te kunnen doen.
Groet,Alfriedel.
het kan wel maar je zult wel enige creativiteit moeten ontwikkelen.
Als je een compressor hebt kun je van een oude bougie een wartel maken zodat je luchtdruk op je cilinder kunt zetten waardoor je kleppen dichtgedrukt blijven en kun je middels een zelfgemaakt stuk gereedschap die je onder je tuimelaaras drukt je klepschotel indrukken waarna je de klepspietjes kunt verwijderen en de steelrubbers kunt vernieuwen maar je moet wel met metaalbewerken ervaring hebben om dit te kunnen doen.
Groet,Alfriedel.
-
MXL
- Geregistreerd lid
Re: klepsteel olie keeringen
Ik weet dat goede revisie bedrijven dit doen dmv luchtdruk op de cylinders of met een soort balon in de cylinders. De kop hoeft er niet af waardoor het een klus is die met een uurtje of 3 klaar moet kunnen zijn.
Probeer de twentsche motorenrevisie in het havengebied van Enschede eens. 6 Jaar geleden hebben we daar een 205 (8 klepper) laten doen voor 250 oude guldens.
Probeer de twentsche motorenrevisie in het havengebied van Enschede eens. 6 Jaar geleden hebben we daar een 205 (8 klepper) laten doen voor 250 oude guldens.