Heeft een CD 2L 16v uit '92 TCS????

1984-1997
Plaats reactie
punt_9000
Geregistreerd lid

Heeft een CD 2L 16v uit '92 TCS????

Bericht door punt_9000 » zo 23 jan, 2005 0:22

Heb dus een 9000CD (oude model) uit 1992 gekocht met een gaspedaal dat zich moeilijk laat intrappen.

Nu lees ik hier allerlei verhalen over het -beruchte- TCS (tractiecontrole?)
Ik maak me nu ernstige zorgen of ik dat ook heb in mijn Saab. Ik lees dingen over een gasklephuis dat voor enorme bedragen kan zorgen...... :cry: :cry:

Zal het even kort voorleggen:

Tijdens de proefrit merkte ik op dat het gasgeven erg zwaar ging. pas toen ik over een soort dood punt heen ging trok de auto op zoals iedere andere auto. Heb er niet echt op gelet of er lampjes gingen branden op het dashboard. Er ging alleen heel even een oranje lampje branden rechts onder de brandstofmeter. Ik dacht dat het het minimale vooraad lampje was... Maar corrigeer me als dar een ander lampje zit
Motor liep verder keurig rond. Niet onregelmatig, niet afslaan. Gewoon rustig en stil...

Nu vraag ik me dus af of ik me om niks zorgen zit te maken of dat er echt iets serieus aan de hand is....
Het gaat om een normale 2L 16V CD uit 1992. Van het oude model. Kenteken begint met FB-??-??
Volgens Autoweek zit TCS er niet op.
Ik hoop dat iemand me even wat geruster kan maken..... :( :(

verde900
Donateur
Donateur

Re: Heeft een CD 2L 16v uit '92 TCS????

Bericht door verde900 » zo 23 jan, 2005 8:54

TCS zat alleen op een 2.3 Turbo

punt_9000
Geregistreerd lid

Re: Heeft een CD 2L 16v uit '92 TCS????

Bericht door punt_9000 » zo 23 jan, 2005 11:09

PFFFFFOEIII!!!

Daar ben ik ontzaggelijk blij mee!! Zat me al hele doemscenario's voor te stellen en een lege bankrekening natuurlijk....

Dank je wel voor het het verlossende antwoord.... :D :D :D

Plaats reactie