Achterbankperikelen

1984-1997
Plaats reactie
BenS
Geregistreerd lid

Achterbankperikelen

Bericht door BenS » do 27 jan, 2005 21:22

Hedenavond was ik bezig met schoonmaken toen ik achter de zitting van de achterbank een lusje tegenkwam. Natuurlijk geef je daar een ruk aan. :lol: Ineens kantelt mijn zitting naar voren alsof het zo hoort. Hoort schijnbaar ook want er zitten gewoon scharnieren aan de voorzijde. Logische gedachte is: dan moet de rugleuning ook plat kunnen. Nou........ niet dus. Tenminste..... ik kan geen enkel mechanisme vinden wat de leuning zou moeten ontgrendelen.
Is het zo dat iedere 9000 standaard met een kantelende zitting wordt uitgevoerd en dat alleen bepaalde modellen een wegklapbare rugleuning hebben of moet er toch een mogelijkheid zijn om die leuning naar beneden te halen :?: :?:
Wie het weet mag het zeggen. :wink:

Groeten, Ben

9000rijder
Geregistreerd lid

Re: Achterbankperikelen

Bericht door 9000rijder » do 27 jan, 2005 21:37

BenS schreef:Hedenavond was ik bezig met schoonmaken toen ik achter de zitting van de achterbank een lusje tegenkwam. Natuurlijk geef je daar een ruk aan. :lol: Ineens kantelt mijn zitting naar voren alsof het zo hoort. Hoort schijnbaar ook want er zitten gewoon scharnieren aan de voorzijde. Logische gedachte is: dan moet de rugleuning ook plat kunnen. Nou........ niet dus. Tenminste..... ik kan geen enkel mechanisme vinden wat de leuning zou moeten ontgrendelen.
Is het zo dat iedere 9000 standaard met een kantelende zitting wordt uitgevoerd en dat alleen bepaalde modellen een wegklapbare rugleuning hebben of moet er toch een mogelijkheid zijn om die leuning naar beneden te halen :?: :?:
Wie het weet mag het zeggen. :wink:

Groeten, Ben
volgens mij zitten er drukknoppen boven op de leuning (weet het niet 100% zeker)

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » do 27 jan, 2005 22:04

Bij de CD kan de achterbank niet neergeklapt worden.

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » vr 28 jan, 2005 0:24

Ok Marky, daar kan ik mee leven. Maar waarom kan ik dan wel de zitting opklappen alsof het een systeem is met neerklapbare achterbank?

@9000rijder: Nee, drukknoppen heb ik niet zien zitten.

Groeten, Ben

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 28 jan, 2005 0:28

Moet je niet aan mij vragen, ik heb die 9000 niet ontwikkeld.

Wellicht is om kosten te besparen de achterbank van een CS of CC gemonteerd, met als enigste verschil de rugzitting.

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » vr 28 jan, 2005 0:33

Nee, dat is waar. :lol: Had je het wel anders gedaan dan?? :lol: Ik vind het alleen een beetje vreemd dat de helft maar wegklapbaar is. Zou je er trouwens een andere rugleuning in kunnen zetten die wel neer kan? Lijkt me wel wat voor de vakantie's :wink:

Groeten, Ben

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 28 jan, 2005 7:08

Kan ook een voordeel zijn.
Stel je hebt iets hoekig of vuil(een plant,een doos bijv),iets dat je liever niet achteraan in de koffer laat slingeren of de koffer is al vol,maar wel tussen de opengeklapte zit kan.
Dan beschadig je je zit niet.
Ik heb zo al honderden kilo's bevroren lamscoteletten op gaan halen bij de importeur(verpakt in dozen wel te verstaan).

Amai,ik ga weer reactie krijgen :wink:

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » vr 28 jan, 2005 12:21

Dat scheelt natuurlijk ook wel weer. Jammer dat ik wel de lengte mis omdat de rugleuning blijft zitten.

Groeten, Ben

Plaats reactie