Ik ben het zat. Na jaren ge-emmer moet de knoop door. Mijn 9000 Burgundy heb ik nu 3.5 jaar geleden gekocht met een waardeloze LPG installatie van De Haas Autogas uit Eindhoven erin, en de ellende is continue geweest. Backfires, hortend en stotend lopen, spontaan op en neer schakelen van LPG naar benzine, afslaan, verzuipen, continue check engine lampje, you name it, I had it...
Na het verwijderen van de Stappenmotor is het lopen van de motor een stuk beter geworden, maar er blijft ergens een storing in zitten waardoor er steeds onbedoeld tussen LPG en benzine op en neer geschakeld wordt, daar word ik echt stapelgek van.
Nu is mijn 9000 verder nog perfect, 299.500 Km erop, en ik doe er jaarlijks woon-werk +/- 25.000 mee. Gas is economisch dus wel degelijk de moeite waard. De keuze is nu:
* Saab eruit: Partner krijgt binnekort leaseauto. Ik kan haar 406 Break houden en de SAAB verkopen. (75Pk Diesel, saai
* Gas eruit, nog +/- anderhalf jaar doorijden op benzine... kostbaar, maar meest zeker, de auto kan nog jaren mee, alleen de installatie sux...
* Nieuwe LPG erin => Investering van +/-1500EU voor een auto van 10 jaar oud met 300K op de klok.... Ook discutabel, kwa risico en rendement.
(Daarbij: De auto is net een jaar te oud voor G3, dus een dure LPi installatie heeft geen financiëel voordeel)
Mijn vraag aan het forum is nu: welke 9000/LPG rijders zijn hier, die wel een positieve ervaring hebben met LPG in een 9000. En welke installatie zit er dan in (merk, mixer of LPi, G2, G3, en vooral ombouwkosten en bedrijfszekerheid).
Zijn er bijvoorbeeld 9000LPG rijders hier met een gewone G2 die niet steeds of regelmatig Check Engine krijgen, m.a.w. zijn er uberhaupt verdamper installaties die geen ruzie maken met motormanagement kwa lamda waarden? Welke installaties zijn probleemloos gebleken?
Nel "ik ontplof" Frikandel