gekraak Raam

1984-1997
Plaats reactie
bram
Geregistreerd lid

gekraak Raam

Bericht door bram » wo 10 dec, 2003 10:18

Tijdens het rijden Kraakt het voorraam erg, erg zitten wel enkele kleine steenslagen in maar geen grote barsten.

Weet iemand hoe dat komt, misschien door de kou?

Hebben meer 9000 rijders hier last mee??

gr bram

Ben Turbo
Geregistreerd lid

Re: gekraak Raam

Bericht door Ben Turbo » wo 10 dec, 2003 19:59

Zit in jouw 9000 nog de originele voorruit? Ik heb de mijne nog niet zo lang geleden laten vervangen in verband met een grote ster (was misschien niet echt noodzakelijk maar de ruit was al diverse malen gerepareerd) en sindsdien heb ik ook last van gekraak.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 10 dec, 2003 20:42

waarschijnlijk zit er nog steeds de orginele Saabruit in...

Het gekraak komt denk ik door de rubbers. Er komt vocht tussen en dat zet uit vooral door de kou.

Ga morgen even kijken of ik er een soort van Kit tussen kan spuiten, kijken of het dan ophoudt. ik bericht morgen verder...

gr bram

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 11 dec, 2003 8:09

Mijn 9000 heeft 1,5 jaar geleden een nieuwe ruit gekregen. Maar ik heb geen last van gekraak.

Ben Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Ben Turbo » do 11 dec, 2003 20:11

Heb je die er zelf ingezet? Dan mag je het een volgende keer ook bij mij doen. Ik heb nl de indruk dat het bij mij een haastklusje was. Overigens heb ik voornamelijk bij warm weer wat last van gekraak en juist niet bij de huidige temperaturen.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 11 dec, 2003 20:14

Nee dat heeft de toenmalige eigenaar van mijn auto gedaan. Lees onze Chef werkplaats. Ik heb hem enkel geassisteerd.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 11 dec, 2003 21:47

ben bij de dealer geweest, de chip moest gereset worden, motormanagement systeem was niet helemaal lekker meer ( laten we zeggen een griepje )

Zij hebben toen meteen even gekeken naar het raam, en hebben hopelijk het probleem verholpen. Hebben de rubbers ingevet.

Plaats reactie