Hallo ik heb sinds kort een 9000cse, een geweldige auto met een paar kwaaltjes.
Hij start wel maar het duurt een aantal seconden voordat hij aanslaat.
Ik ben even bij de saab dealer geweest en die willen het niet repareren!!
De monteur had het over iets warm maken bij de benzine leiding en dat was te gevaarlijk.
Nou ben ik zelf monteur dus mijn vraag is: Komt dit vaker voor?,is het zelf te doen?
Oh ja het gaat om een 9000cse lpt 1996 op lpg g3.
Kwaaltje nummer twee is de centrale vergrendeling weigerd vaak.
Er zit een alarm op van het merk scorpion (waardeloos ding) maar met de sleutel weigerd hij ook vaak.
Het enige wat ik kan vinden is dat de sloten van de achterportieren zwaar open gaan,misschien wel iets te zwaar voor het motortje.
Je hoort wel wat maar ze gaan helaas niet open.
startprobleem
-
garagetest
- Geregistreerd lid
Re: startprobleem
Nu heb ik wel eens gehoord dat bij een kappa en een 164 (die in wezen tot dezelfde auto behoren als ik me niet vergis) de centrale vergrendeling afhankelijk zou zijn van het motortje rechtsachter.
Het kan natuurlijk gfeen kwaad om de boel eens open te halen, en kijken waar het eventueel wringt waardoor alles 'zwaar' gaat. Wie weet kun je zo tot de oplossing komen daarvan.
mijn '92 9000 (2.3 AUT) moet ook altijd even zwengelen voor dat ie aanslaat. Volgens de dealer komt het ook door de zware automaat-bak die erin ligt, het moet gewoon ent effe wat meer hebben om aan te slaan.
Hij heeft nog niet een keer niet gestart, dus ik maak me er eerlij kgezegd weinig zorgen om.
Het kan natuurlijk gfeen kwaad om de boel eens open te halen, en kijken waar het eventueel wringt waardoor alles 'zwaar' gaat. Wie weet kun je zo tot de oplossing komen daarvan.
mijn '92 9000 (2.3 AUT) moet ook altijd even zwengelen voor dat ie aanslaat. Volgens de dealer komt het ook door de zware automaat-bak die erin ligt, het moet gewoon ent effe wat meer hebben om aan te slaan.
Hij heeft nog niet een keer niet gestart, dus ik maak me er eerlij kgezegd weinig zorgen om.
-
Marnix9000
- Geregistreerd lid
Heb ook 9000 2.0 CSE (220.000km). Startprobleem bij mij komt voor bij een minder volle tank (rest 5-10 liter). Is dus lastig, maar met optijd tanken geen probleem. Ik heb nog geen definitieve oplossing. Ben dus ook benieuwd wat jouw probleem precies is. Mijn 9000 is gewoon benzine auto. Deze week wordt hij nagekeken en daarbij hopelijk ook dit startprobleem opgelost. Als ik iets zinnigs kan melden na afloop doe ik dat.
Heb hierover eerder al gepost. Misschien als je even terug gaat in de tijd kom je daar ook nog zaken voor jezelf tegen.
PS kun je iets meer vertellen over het probleem en de 'gevaarlijke' ingreep zelf.
Heb hierover eerder al gepost. Misschien als je even terug gaat in de tijd kom je daar ook nog zaken voor jezelf tegen.
PS kun je iets meer vertellen over het probleem en de 'gevaarlijke' ingreep zelf.
-
9000rijder
- Geregistreerd lid
halloMarnix9000 schreef:Heb ook 9000 2.0 CSE (220.000km). Startprobleem bij mij komt voor bij een minder volle tank (rest 5-10 liter). Is dus lastig, maar met optijd tanken geen probleem. Ik heb nog geen definitieve oplossing. Ben dus ook benieuwd wat jouw probleem precies is. Mijn 9000 is gewoon benzine auto. Deze week wordt hij nagekeken en daarbij hopelijk ook dit startprobleem opgelost. Als ik iets zinnigs kan melden na afloop doe ik dat.
andere bougies wil ook nog wel eens schelen (iets warmere of iets koudere kunje proberen
grv wilco