automatische versnellingsbak

1984-1997
Plaats reactie
JOBO
Geregistreerd lid

automatische versnellingsbak

Bericht door JOBO » ma 02 mei, 2005 21:01

Op de site http://quaimotors.com/avoid.htm zegt men dat men best geen autom versn koopt omdat deze snel stuk gaan. Zijn er mensen
die al véél of vroeg"bij lage kilometer stand" met autom versn problemen hebben gehad? Welke problemen? Maak mij toch een beetje zorgen omdat deze niet geplaatst al vlug 2500 euro kost. Zal er ook wel een beetje vanaf hangen hoe men met zijn auto behandelt.
Alvast bedankt voor de reacties.

JOBO
Geregistreerd lid

Re: automatische versnellingsbak

Bericht door JOBO » ma 02 mei, 2005 21:02

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » di 03 mei, 2005 8:34

In onze 9000 hebben we enkele maanden geleden de bak laten reviseren. Km-stand was 247.000. Het kenmerkte zich door olielekkage.

Kostte bijna 3000 Euro.....

Nu schakelt de bak weer perfect. We hebben er geen spijt van

rdebets
Geregistreerd lid

Bericht door rdebets » zo 08 mei, 2005 11:55

De versnellingsbakken zijn niet slecht. Zowel mijn vader als mijn vrouw rijden een 9000 automaat met meer dan 250.000KM op de teller.
Mijn vrouw rijdt continu in de stad, die bak schakelt dus veel meer dan gemiddeld. Versnellingsbak olie en filter wisselen is belangrijk voor de levensduur.

Als deze automaat een probleem heeft dan is het vaak bij het schakelen (slecht, met een schok, of zelfs niet).
Dit wordt veroorzaakt door een kapotte veer in de hydraulische besturing.
Kosten: Euro 30 plus een uurtje DHZ werk.

Echte slijtage hoor je niet zo vaak. Misschien hard mee gereden? Dit zijn ZF bakken en die zijn behoorlijk goed. Als je de olie vervangt en er komt een hoop metaal mee dan heb je en probleem.

Rene

Plaats reactie