Hallo;
Mijn vriendin en ik zijn van plan een saab 9000 te kopen.
We hebben er 2 op het oog nl;
Een 5 deurs 2.0 i Turbo uit 1988 die te koop staat bij http://www.autohandelkruit.nl
Een 4 deurs 2.0 cd uit 1989 met 177.000 km(?),die staat bij http://www.nfcars.nl/(iehbqbazk2yoszuty ... fault.aspx
Kent iemand deze auto's/bedrijven en wat zijn de zwakke punten waar ik op moet letten als ik morgen ga kijken?
Alvast bedankt
MVG Richard en Kim
Aanschaf Saab 9000
-
John.K
- Geregistreerd lid
Re: Aanschaf Saab 9000
Mijn gevoel zegt zo jong mogelijk met minste (aantoonbare) kilometers.
Alleen een proefrit en een kritisch oog kunnen bepalen wat een goede keuze kan zijn.
Neem iemand mee die verstand van Saab heeft en wordt niet gelijk verliefd op een wagen.
Kan op een dure grap uitdraaien.
Suc6
JOhn
Alleen een proefrit en een kritisch oog kunnen bepalen wat een goede keuze kan zijn.
Neem iemand mee die verstand van Saab heeft en wordt niet gelijk verliefd op een wagen.
Kan op een dure grap uitdraaien.
Suc6
JOhn
-
verde900
- Donateur

Een 9000 turbo van 1988 was niet de meest betrouwbare SAAB, anders gezegt, er kan zat een kapot en je kunt er aardig op leeglopen.
Ik zou qua techniek voor de simpelste gaan (die CD van 1989).
Beide adressen zijn handelaren, dus qua SAAB kennis niet de best geinformeerden.
Ik zou qua techniek voor de simpelste gaan (die CD van 1989).
Beide adressen zijn handelaren, dus qua SAAB kennis niet de best geinformeerden.
-
garagetest
- Geregistreerd lid
ik ken de handelaren ook niet, maar als je er nou geweest bent 
---------------------------------------------v
---------------------------------------------v
-
garagetest
- Geregistreerd lid
oh sorry
die uit schiedam ken ik wel...
wat zal ik zeggen.....
.... de hele occassion dealer wijk daar verschilt niet veel van elkaar.....
zo voldoende ingepakt?
die uit schiedam ken ik wel...
wat zal ik zeggen.....
.... de hele occassion dealer wijk daar verschilt niet veel van elkaar.....
zo voldoende ingepakt?
-
verde900
- Donateur

Het laat onverlet dat je het beste een technisch simpele 9000 kunt kopen, en hoe jonger, hoe betrouwbaarder.
kijk deze eens: http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... 3l2onx3qmk
kijk deze eens: http://www.autoscout24.nl/dut/detail.as ... 3l2onx3qmk
-
Wouter
- Donateur (2x)

Hoi,
Ik sluit me aan bij wat hierboven al is gezegd. Die 9000 Turbo is leuk om in te rijden, maar vaak zijn deze auto's tevens erg kostbaar om in te rijden. De 9000 CD is verder een basismodel. Dit en de relatief lage kilometerstand bieden het beste perspectief op betaalbaar onderhoud. De 9000 CD in Schiedam heeft daarom virtueel mijn voorkeur. Bedenk wel dat dit een sedan is, en geen 5-deurs hatchback. Die vijfde deur is vaak erg nuttig voor een jonge gebruikers.
Kijk ook eens naar het aanbod op marktplaats of speurders en zoek naar een exemplaar met weinig kilometers. Vraag vervolgens of ze de onderhoudshistorie kunnen aantonen (onderhoudsboekje, rekeningen). Misschien is het goed ter vergelijking eens bij een particulier te gaan kijken.
Beide bedrijven zijn typische low budget handelsbedrijven. Precies het type autobedrijf dat ik iedereen afraad als je geen verstand van zaken hebt. Kan je iemand met verstand van auto's meenemen? Als je gaat kijken, let dan op: onderhoudshistorie, Nationale Autopas, schade, olielekkage, roestplekjes, versnellingsbak en koppeling, etc. Laat je vooral niets wijsmaken, verkopers hebben altijd wel een antwoord.
Succes!
Ik sluit me aan bij wat hierboven al is gezegd. Die 9000 Turbo is leuk om in te rijden, maar vaak zijn deze auto's tevens erg kostbaar om in te rijden. De 9000 CD is verder een basismodel. Dit en de relatief lage kilometerstand bieden het beste perspectief op betaalbaar onderhoud. De 9000 CD in Schiedam heeft daarom virtueel mijn voorkeur. Bedenk wel dat dit een sedan is, en geen 5-deurs hatchback. Die vijfde deur is vaak erg nuttig voor een jonge gebruikers.
Kijk ook eens naar het aanbod op marktplaats of speurders en zoek naar een exemplaar met weinig kilometers. Vraag vervolgens of ze de onderhoudshistorie kunnen aantonen (onderhoudsboekje, rekeningen). Misschien is het goed ter vergelijking eens bij een particulier te gaan kijken.
Beide bedrijven zijn typische low budget handelsbedrijven. Precies het type autobedrijf dat ik iedereen afraad als je geen verstand van zaken hebt. Kan je iemand met verstand van auto's meenemen? Als je gaat kijken, let dan op: onderhoudshistorie, Nationale Autopas, schade, olielekkage, roestplekjes, versnellingsbak en koppeling, etc. Laat je vooral niets wijsmaken, verkopers hebben altijd wel een antwoord.
Succes!