Deur panelen
-
9000T16
- Geregistreerd lid
Deur panelen
Wie weet of er voor de Saab 9000 van 1988 kunstof panelen zijn voor onderaan de portieren? (ik bedoel het soort wat ook op de aero zit) en wie heeft ze te koop?
Gr,
Erik
Gr,
Erik
-
B235R
- Lid van verdienste
Re: Deur panelen
bedoel je gewoon zijvakken op je deurpaneel?9000T16 schreef:Wie weet of er voor de Saab 9000 van 1988 kunstof panelen zijn voor onderaan de portieren? (ik bedoel het soort wat ook op de aero zit) en wie heeft ze te koop?
Gr,
Erik
-
9000T16
- Geregistreerd lid
Ik bedoel de panelen (deurspoiler)die vanaf de plaats waar normaal de stootlijst aan de buitenkant zit tot onderaan het portier.
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Na zo'n 6-7 9000's gehad te hebben, denk ik de deurpanelen van deze auto's wel redelijk goed te kennen
, en volgens mij zijn die allemaal gelijk (behalve met/zonder leder) hoor. Ik begrijp eigenlijk ook niet goed wat je bedoelt 
-
B235R
- Lid van verdienste
Hanm schreef:9000T16: Je bedoelt skirts?
9000T16 schreef:Ik bedoel de panelen (deurspoiler)die vanaf de plaats waar normaal de stootlijst aan de buitenkant zit tot onderaan het portier.
dus als ik goed begrijp net zoiets als een airflowset op een classic.
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Zowel voor de 9000 CC (5-deurs) als de CD kan/kon je bij SAAB het volgende krijgen:

Carlsson/Talladega (benaming afhankelijk van de landen).
De kit zoals waarmee deze witte uitgerust is zal dus zeker op een 9000 van '88 passen.
Erik, ik ga ervanuit dat je een 5-deurs hebt, maar mocht je toch een 4-deurs CD hebben van het eerste jaar, dan kon SAAB je ook dit aanbieden:

Airflow kit waar ze bij SAAB +/- zo'n 3000€ voor vragen.
Dit is niet dezelfde kit als de Carlsson, en past dan ook niet op een 5-deurs 9000.
In Nederland en België zijn deze kits moeilijk te verkrijgen.
In Zweden of GB (Duitsland?) maak je meer kans om een kit te vinden.
Zowel de Airflow (voor mijzelf ga ik er trouwens binnenkort een gaan halen in Essen) als de Carlsson kan ik verkrijgen.
Omdat je enkel gevraagd hebt naar skirts, kan ik je zeggen dat ik er zelfs weet zijn die je apart kan kopen. De eigenaar zou er £50 (ongev. 70€, wat zeker niet overdreven is) willen voor hebben ...+verzending (voor enkel zijskirts zal dit misschien nog te doen zijn).
Stuur maar gerust een mail naar nd.griffin@pandora.be
-
Garrett
- Lid van verdienste
Zulke zijskirts zonder "de rest" gaat heel krom en "net niet" ogen, omdat de onderlijn van de auto tussen de wielkasten een paar cm. later ligt, naar mijn mening....
Achterbumper is niet echt een vereiste maar je moet toch ook minstens een voorbumper hebben die eindigt op dezelfde hoogte als je zijskirts beginnen....
[edit] verder een mooi ding, die kit op de witte 9000 [/edit]
Achterbumper is niet echt een vereiste maar je moet toch ook minstens een voorbumper hebben die eindigt op dezelfde hoogte als je zijskirts beginnen....
[edit] verder een mooi ding, die kit op de witte 9000 [/edit]
-
verde900
- Donateur

De afgebeelde witte 9000 CC is een Aero!
Deze is gedurende 1 jaar gebouwd (het jaar daarna kwam de CS) met het schuin geplaatste 9000CD front.
Standaard voorzien van leer met suede stukken en 2 kleurige alu velgen.
Deze is gedurende 1 jaar gebouwd (het jaar daarna kwam de CS) met het schuin geplaatste 9000CD front.
Standaard voorzien van leer met suede stukken en 2 kleurige alu velgen.
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Dit is inderdaad een aero, om misverstanden te voorkomen,
er bestaan voor de 9000 alleen bumperspoiler voor, bumperspoiler
achter, en dorpelskirts onder de portieren. Skirts zoals de oude typen
900, dus vanaf onderkant stootstrip portier, bestaan niet.
(gelukkig maar)
Denk eraan dat er 2verschillende typen voor en achter bumperspoilers
zijn voor rechte en schuine voorkant en achter de plaatsing van de
uitlaat opening
gr EJ
er bestaan voor de 9000 alleen bumperspoiler voor, bumperspoiler
achter, en dorpelskirts onder de portieren. Skirts zoals de oude typen
900, dus vanaf onderkant stootstrip portier, bestaan niet.
(gelukkig maar)
Denk eraan dat er 2verschillende typen voor en achter bumperspoilers
zijn voor rechte en schuine voorkant en achter de plaatsing van de
uitlaat opening
gr EJ
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Ik was te snel, de witte 9000 hieronder heeft al de schuine neus en is idd een Aero (maar in sommige landen ook nog wel Carlsson genoemd), maar de foto is nogal verwarrend. De volgende is duidelijker

AERO

CARLSSON / TALLADEGA
Everybody happy?

AERO

CARLSSON / TALLADEGA
Everybody happy?
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
IK wil niet lullig doen
maar die 2e is een oud type met rechte
neus kijk maar goed. Het is een Carlsson zoals ze hem in Engeland
noemde, eigenlijk heb je twee uitvoeringen zowel in rechte als in schuine (CD) neus om precies tezijn de AERO en de AIRFLOW-kit let hierbij op de meer vloeiende lijn aan de voorspoiler.
Dit had/heb je ook bij de oude 900 de (AERO) dus de 16S en de
Red Arrow ook deze bodykits zijn NIET hetzelfde
Wat een zeikerd ben ik toch hè
gr EJ
neus kijk maar goed. Het is een Carlsson zoals ze hem in Engeland
noemde, eigenlijk heb je twee uitvoeringen zowel in rechte als in schuine (CD) neus om precies tezijn de AERO en de AIRFLOW-kit let hierbij op de meer vloeiende lijn aan de voorspoiler.
Dit had/heb je ook bij de oude 900 de (AERO) dus de 16S en de
Red Arrow ook deze bodykits zijn NIET hetzelfde
Wat een zeikerd ben ik toch hè
gr EJ
-
Wouter
- Donateur (2x)

Verhip!
EJ, jij bent echt scherp! Ik had er in eerste instantie ook overheen gekeken. Verder mag er wat mij betreft af en toe gezeken worden op het forum, zeker wanneer je de waarheid spreekt.
EJ, jij bent echt scherp! Ik had er in eerste instantie ook overheen gekeken. Verder mag er wat mij betreft af en toe gezeken worden op het forum, zeker wanneer je de waarheid spreekt.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

zat trouwens vanmiddag (ik let er nu op.... was voorheen alleen gefocust op 900's) achter een 9000 2.3t 16v met oude kont maar nieuwe cs neus (dus de laatste neus). Kenteken begon met ZL dus zal van 91 zijn. Misschien wel een mooiere 9000 dan de cs.
Hoe heet de oude 9000 eigenlijk (niet cs en niet cd maar...???) qua type? Gewoon 9000? Lijkt me stug.... je noemt je hond toch ook niet Hond?
Hoe heet de oude 9000 eigenlijk (niet cs en niet cd maar...???) qua type? Gewoon 9000? Lijkt me stug.... je noemt je hond toch ook niet Hond?