Probleem met de 3-wegsventiel.

1984-1997
Plaats reactie
SimonA50

Probleem met de 3-wegsventiel.

Bericht door SimonA50 » wo 18 mei, 2005 11:08

Heb een 9000 2.3LTT die is voorzien van Maptune software (stage 1)
Opzich bevalt het het goed ware het niet dat mijn auto die 3-wegs ventielen vreet! Ben nu al aan mijn 4e toe in 18 maanden en ook is de computer zelf al een vervangen! Vanaf gister is het probleem weer aanwezig, hij laad maar tot 0,5 bar. Iemand een idee wat het kan zijn?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Probleem met de 3-wegsventiel.

Bericht door jansen » za 21 mei, 2005 15:25

Beste SimonA50,

Hier een eenduidig antwoord geven gaat helaas niet,omdat hier sprake is van een samenspel daarvoor moet je weten dat de drieweg klep aan gesloten is op een +15 signaal via zekering nr.5 deze komt binnen op de middelste aansluiting van deze klep en via de twee buitenste aansluitingen wordt een massa signaal pulserend gegeven uit de trionic kast om de turbodruk af te regelen alleen deze klep bestaat uit twee spoelen met ertussen een trilplaatje deze spoelen hebben een weerstand van rond de 3 ohm dat wil zeggen dat als er op een van de buitenste aansluitingen een constante massa is van uit de trionic kast de klep een levensduur heeft van enkele minuten voordat deze spoel doorbrand of samen smelt dit is te controleren door de drie wegklep doorte meten vanuit de middelste aansluiting deze zijn genummerd in 1 2 en 3 op nr.2 komt +15 binnen en tussen 1en 2 moet de weerstand 3 ohm zijn entussen 2en 3 ook dan is de klep goed, alleen als er in het verleden een doorgebrande of kortgesloten klep op gezeten heeft bestaat de kans dat de trionic stuurunit defect geraakt is en elke nieuwe geplaatste drieweg klep onherstelbaar zal beschadigen, maar ook anders om elke nieuw geplaatste trionic stuurunit zal beschadigen als er een kort gesloten drieweg klep op zit.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » zo 22 mei, 2005 11:01

:shock: interpunctie... :?

Tip: gebruik eens een . dat leest veel lekkerder... :)

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 22 mei, 2005 11:58

Beste Roccoh,

sorry voor mijn manier van schrijven ,ben niet zo,n verhaaltjes maker, gaat bij mij meer om de inhoud dan om hoe het er uit ziet,verdien de kost met sleutelen, ben geen Vliegtuigbouwkundig Ingenieur, of gasturbineboer !

Plaats reactie