Hoi allemaal. Ik ben sinds een paar maanden tevreden bezitter van een 9000. Wat mij wel van het begin af opvalt is dat de carrosserie nogal tordeert, vooral als ik bijvoorbeeld de oprit oprij of met 2 wielen op het trottoir parkeer. (En ja, inderdaad, bij 100 door de bocht ...)
Nu is het basisontwerp al een aantal jaren oud en misschien hoort het erbij. Er zit een schuif-/kanteldak in, wat natuurlijk ook een factor is....
Ik vraag me echter af of dit bij collega-Saaber's ook een bekend fenomeen is en of er iets tegen te doen is. Zijn er ervaringen met stabilisatorstangen ?
Ook viel mij op dat bij zware belading de auto nogal in zijn veren zakt, is dit ook een bekende eigenschap en hoe te verhelpen ? Wellicht d.m.v. hulpveren ?
Softie ?
-
Injectie
- Moderator
Re: Softie ?
Dikkere stabilisatorstang van een Aero zou een optie zijn. Evenals een sportonderstel. en Diverse Powerflex ophangrubbers.
Dit heeft voor mij de wegligging al een stuk verbeterd.
Dit heeft voor mij de wegligging al een stuk verbeterd.
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Softie ?
Ja een vijf deurs koetswerk heeft z,n beperkingen je had ook een CD kunnen nemen koetswerk is veel stijver minder torsie en meer kofferruimte en wat gelijk opvalt is achterin veel stiller kwa windgeruis
alleen je kunt de achterbank niet plat doen en met een aero onderstel en 4x gele koni-sport een niet te evenaren wegligging
alleen je kunt de achterbank niet plat doen en met een aero onderstel en 4x gele koni-sport een niet te evenaren wegligging