Stotteren in bochten nar rechts
-
Gety
- Geregistreerd lid
Stotteren in bochten nar rechts
Onze Saab 9000 cse van 1992 stottert in bochten naar rechts. Eerst zelden, maar sinds gisteren, tijdens een rit van Frankrijk naar huis, zijn bochten naar rechts nog slechts met moeite te maken. Het "voelt" als iets
mechanisch: een klepje? We zochten vandaag op allerlei websites naar soortgelijke ervaringen, maar vonden die niet. Wie geeft goede raad?
mechanisch: een klepje? We zochten vandaag op allerlei websites naar soortgelijke ervaringen, maar vonden die niet. Wie geeft goede raad?
-
garagetest
- Geregistreerd lid
Re: Stotteren in bochten nar rechts
ik zou als ik jou was de ophanging eens goed controleren...
-
Gety
- Geregistreerd lid
garagetest schreef:ik zou als ik jou was de ophanging eens goed controleren...
Hartelijk dank voor reactie.
Ik vergat te vermelden dat de MOTOR stottert. En daardoor dat daardoor
de hele auto schudt.
Met vriendelijke groeten, Gety
-
Hannes
- Forum Admin
Zowel met volle als met lege tank?
Klinkt (voor zover dat kan over het internet) als een probleem met de brandstoftoevoer.
Hannes
Klinkt (voor zover dat kan over het internet) als een probleem met de brandstoftoevoer.
Hannes
-
garagetest
- Geregistreerd lid
ik denk niet dat ik het helemaal goed begrijp.
zodra je een bocht naar rechts maakt begint de motor te stotteren?
vreemd...
lijkt wel alsof het in relatie staat met de stuurbekrachtiger... in dat geval is het een voltage en/of pomp/vloeistof verhaal. Maar dan zou het in mijn ogen ook bij het naar links sturen moeten gebeuren.
als je het motorblok zelf stevig beetpakt aan de zijkanten. heb je dan veel speling? (op de motorsteunen zeg maar)
zodra je een bocht naar rechts maakt begint de motor te stotteren?
vreemd...
lijkt wel alsof het in relatie staat met de stuurbekrachtiger... in dat geval is het een voltage en/of pomp/vloeistof verhaal. Maar dan zou het in mijn ogen ook bij het naar links sturen moeten gebeuren.
als je het motorblok zelf stevig beetpakt aan de zijkanten. heb je dan veel speling? (op de motorsteunen zeg maar)
-
Gety
- Geregistreerd lid
Hannes schreef:Zowel met volle als met lege tank?
Hannes
Ja, met volle en lege tank. Het schokken gaat heel snel, alsof je 20 km rijdt in de 5e versnelling. En zodra je weer rechtuit rijdt is er niets meer aan de hand.
-
Injectie
- Moderator
Klinkt idd als een probleem met de brandstoftoevoer. Al eens een nieuw brandstoffilter geprobeerd? deze zit rechts onder de auto. Enne baat het niet schaad het niet.
-
John.K
- Geregistreerd lid
Draadbreukje, bij een bocht hangt de draad naar 1 kant en mist ie een contact ?
Bijvoorbeeld bobine draad.
Ach is maar een vergezochte suggestie.
Groet
John.
Groet
John.
-
Gety
- Geregistreerd lid
John.K schreef:Draadbreukje, bij een bocht hangt de draad naar 1 kant en mist ie een contact ?
Groet
John.
Zit niet ergens een klepje? Dat misschien losgeschoten is of kapot en dat toevallig bij rechtuit rijden en linksafslaan op z'n plaats blijft en alleen bij rechtsafslaan loshangt?
De motor slaat af als de koppeling wordt ingetrapt in die bocht naar rechts. Het schokken komt dus omdat hij afslaat en meteen door de snelheid weer aanslaat. En dat in elke versnelling, momenteel.
En zodra je recht rijdt is er niets meer aan de hand en rijdt hij als een zonnetje!
Groeten,
Gety
-
Gety
- Geregistreerd lid
Opgelost!! Wijlhuizen sr., van de Saabgarage uit Ooij (bij Nijmegen) maakte een ritje met veel bochten naar rechts, stapte uit, liet de motor lopen, opende de motorklep, bewoog allerlei kabels en slangen en ontdekte dat een slang iets te strak stond (normaal niet te zien). Die slang trok bij bocht strak en kwam tegen een contact dat niet goed vast zat (bajonetsluiting was niet omgedraaid). Door dat contact een kwartslag om te draaien was het euvel verholpen! Binnen een kwartier opgelost!
Hartelijk dank voor jullie reacties. En vooral dank aan garage Wijlhuizen!
Gety
Hartelijk dank voor jullie reacties. En vooral dank aan garage Wijlhuizen!
Gety
Gety schreef:John.K schreef:Draadbreukje, bij een bocht hangt de draad naar 1 kant en mist ie een contact ?
Groet
John.
Zit niet ergens een klepje? Dat misschien losgeschoten is of kapot en dat toevallig bij rechtuit rijden en linksafslaan op z'n plaats blijft en alleen bij rechtsafslaan loshangt?
De motor slaat af als de koppeling wordt ingetrapt in die bocht naar rechts. Het schokken komt dus omdat hij afslaat en meteen door de snelheid weer aanslaat. En dat in elke versnelling, momenteel.
En zodra je recht rijdt is er niets meer aan de hand en rijdt hij als een zonnetje!
Groeten,
Gety
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

mooi he? eerlijk vakmanschap van een geroutineerde garagist! (Hij had je ook een engine-out reparatie kunnen aanpraten ofzo).
Dan zou Lex Wijlhuizen ook es naar Fransje Bauer moeten kijken... die stottert in bochten naar rechts, links en rechtuit. Betwijfel alleen wel of Lex wel aan het strakke slangetje van Frans gaat zitten trekken
Maar Fransje B. rijdt denk ik geen Saab, en indien toch, dan 100% zeker mét trekhaak om die caravan het kamp op en af te trekken. Waarschijnlijk een tandemasser Tabbert van 10 meter lang.
Dan zou Lex Wijlhuizen ook es naar Fransje Bauer moeten kijken... die stottert in bochten naar rechts, links en rechtuit. Betwijfel alleen wel of Lex wel aan het strakke slangetje van Frans gaat zitten trekken
-
Erik
- Lid van verdienste
zo jij bent goed op de hoogte 
Mooi dat de oplossing zo makkelijk en snel te vinden was.
Mooi dat de oplossing zo makkelijk en snel te vinden was.
-
bmw3er
- Geregistreerd lid