Hallo,
Ik rij nu al 1.5 jaar naar volle tevredenheid en zonder problemen rond in mijn 9000 2.3 (op LPG). De auto is van 1992 en in 1994 vanuit de USA naar Nederland gehaald. Hij heeft nu zo'n 240000km gereden.
Alleen gaat sinds kort mijn Check Engine lampje knipperen als ik de auto op contact zet. Ook is het lampje tijdens het rijden een aantal keren heel kort gaan branden. Soms valt de motor bij het afremmen ook "door". Ik bedoel hiermee dat het toerental daalt tot bijna 500 rpm. Soms slaat hij dan af, maar meestal stijgt het toerental daarna weer tot de normale waarde.
Nu las ik na een "search" op het forum dat het aantal keren knipperen van het check engine lampje een grove indicatie geeft voor wat er mis is met het brandstofsysteem. Is hier ergens een lijstje van te vinden?
Alvast bedankt voor de reactie,
Arjen
foutcodes
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: foutcodes
Bij 99/900 moet je hiervoor eerst een draadverbinding tussen twee punten (ik weet niet uit mijn hoofd welke, saat in de vraagbaak)
maken. Dat de contactsleutel in de ON positie zetten en in een soort morsecode (kort - lang - kort - kort .. ) het knipperpatroon noteren. Dit kan dan een aantal oorzaken aangeven.
Of dit op de 9000 net zo werkt zou je wellicht ook in de vraagbaak voor de 9000 kunnen aantreffen.
maken. Dat de contactsleutel in de ON positie zetten en in een soort morsecode (kort - lang - kort - kort .. ) het knipperpatroon noteren. Dit kan dan een aantal oorzaken aangeven.
Of dit op de 9000 net zo werkt zou je wellicht ook in de vraagbaak voor de 9000 kunnen aantreffen.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Bij mijn 9000 betekent 6x knipperen dat de O2 sensor het probleem is, 9000 van 1995arjen schreef:Nu las ik na een "search" op het forum dat het aantal keren knipperen van het check engine lampje een grove indicatie geeft voor wat er mis is met het brandstofsysteem. Is hier ergens een lijstje van te vinden?
Arjen
-
arjen
- Geregistreerd lid
Ik heb al even gekeken en hij knippert vier keer. Ik heb hier de Haynes liggen. Maar zo uit mijn hoofd staat daar niets in over deze "morsecode".Steve-O schreef:Bij 99/900 moet je hiervoor eerst een draadverbinding tussen twee punten (ik weet niet uit mijn hoofd welke, saat in de vraagbaak)